Helaas gaat er weleens wat stuk zoals de laatste keer slang van intercooler traject,afijn sta je dan op Zandvoort dik 2 uur van huis af.
Gelukkig nog op lage boost thuis kunnen komen ,had het lek 1,2,3 niet kunnen vinden en het was in de laatste ronde van laatste sessie dus lekker naar huis.
Nu ben ik aan het kijken voor een autoambulance en loop ik tegen een probleem.
Met mijn golf 5 gti mag ik op papier 1400kg trekken geremd.
Ibiza weegt ledig standaard 1094kg en rijklaar ca1194kg,
Nu heb ik een "lichte" trailer gevonden met een eigen gewicht van 375kg en netto laadvermogen 1125kg.
Heeft iemand er ervaring mee of weet iemand of het mogelijk is om de auto te laten herkeuren naar iets hoger trek gewicht dmv rijtest ?
Als gewicht niet omhoog kan dan zal ik willen proberen ibiza lichter te maken.
Iemand enig idee wat er zo qua gewicht er uit gaat na het strippen en plaatsen van 2 kuipen? Glas en het dashboard wil ik niet veranderen.
Als dat genoeg is zou ik hem kunnen laten herwegen maar ben er bang voor.
Heb de afbeembare trekhaak compleet gedemonteerd,middendemper,rersrvewiel en krik al verwijderd.
Wil de volgende delen nog verwijderen:
Deurpanelen vervangen voor dunne alu platen.
Zijpanelen kofferbak/achterbank.
Stielen vervangen voor 2 kuipen.
Achterbank demonteren,
Bekleding verwijderen
Aircopomp,condensor en wat leidingen onder de kap.
Zou kunnnen kijken naar lithium accu.
Ik heb het rdw al gemaild met deze vraag maar tot op heden nog geen antwoord op mijn vraag.
Nu snap ik dat mensen zullen zeggen kun je geen auto lenen? ja dat kan maar ik wil mijn eigen spul gewoon ervoor gebruiken. Een andere trek auto kopen, kan ook máá golf bevalt prima en met 360pk 510nm zal het trekken geen probleem zijn

Komt zo aardig wat bij kijken een circuit hobby hok