Tom schreef:Wat ik niet zo goed begrijp is waarom die milieulobby zoveel inspraak heeft. Hoe komt het dat zulke lui zoveel in te brengen hebben. Ik zou zeggen dat grote bedrijven met veel geld juist goed invloed kunnen uitoefenen op politici. Waarschijnlijk omdat niet-milieuvriendelijke beslissingen politici ook niet populair maken... maar dan nog... ze krijgen toch een hoop voor elkaar zo.
Tom, heel simpel, de anti-groenen-lobby (meeste bezoekers van dit forum?), zijn niet politiek actief. Ik heb het al vaker gezegd: als je in NL wil dat er iets moet veranderen, dan moet je er zelf achteraan.
De 'groenen' bundelen hun krachten al jaren en maken een 'vuist' tegen de gevestigde orde. Excusez le moi als ik zeg dat wij wel 'roepen' op een forum en verjaardig, maar geen fuck doen aan onze 'idealen'.
Met een 'autopartij', die een paar jaar geleden opeens het licht zag, daarmee red je het natuurlijk niet.
Bestaande partijen zijn allemaal al weer te genuanceerd, dus richt een nieuwe partij op, die de zaken wat realistischer aanpakt (gezien vanuit je eigen optiek). Ik vond destijds bij Pim Fortuyn antwoorden op mijn 'visie', helaas is dat nooit voldoende uitgewerkt, doordat vele 'groenen/linksen' hem stigmatiseerden (sorry, maar zo zie ik dat nog steeds). De aandacht is destijds verschoven van een realistische nieuwe impuls in de Nederlandse politiek én samenleving, tot een sluw mediaspel, waarin Fortuyn werd afgeschilderd als ultra rechts persoon, terwijl hij juist een lange termijn benadering had met veel sociale aspecten (in mijn optiek).
Eerlijk gezegd zie ik ons autoliefhebbers geen politieke partij runnen, daarvoor zijn we te narrow minded en te verschillend als het aankomt op serieuze kwesties. En dat is de ellende van politiek, zodra je ermee begint, dan kom je erachter dat je idealen geen zoden aan de dijk gaan zetten. De groenen hebben die doorzettingskracht wel. Zij blijven in hun idealen geloven, ze worden dan ook minder afgekapt, omdat iedereen het ergens wel een beetje met ze eens is.