Jammer dat er geen bijtellingsvoordeel meer is maar na bijna 2 jaar ben ik tevreden over de 330e. Enige minpunt is het gewicht en de wat korte actieradius op elektromotor wat IRL zo'n 25km is (iets meer met airco uit). Dat zal dan met de G20 330e IRL rond 100 km zitten.
De nieuwe BMW 3-serie (G20)
- Tristan
- Berichten: 13375
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
- sitechris
- Berichten: 4651
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Motorisch op het eerste gezicht qua benzine en diesels weinig verrassingen. Slim van de marketeers dat ze de 340i nu het M-performance label geven. Doet wel iets qua marketing. Zal dus ook wel duurder worden vanwege het nieuwe badge (los van wltp ellende) .
Laatst gewijzigd door sitechris op 03 okt 2018, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- Joop
- Berichten: 8972
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Met wat opties zal me niets verbazen als de M340i straks tegen of net over een ton heen gaat, zeker als je ook ziet waar een huidige X4 M40i en andere nieuwe modellen heen gaan qua prijs...
...dat zou een knappe bak geld zijn en wel fors duurder dan nu.
Dat het er nu naar uitziet dat de M340i alleen xDrive krijgt is wel een aderlating en weer een poot onder tafel van merkwaarden weggetrokken...
...dat zou een knappe bak geld zijn en wel fors duurder dan nu.
Dat het er nu naar uitziet dat de M340i alleen xDrive krijgt is wel een aderlating en weer een poot onder tafel van merkwaarden weggetrokken...
- Joy
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
M-performance spulletjes zijn ook bekend gemaakt:
-
- Berichten: 52618
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: So what?
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Ja en dit filmpje keek ik vandaag even. Ieder z'n meug, maar dat plak en zet je toch niet op een zakensedan??
Filmpje wél uitgekeken, maar dat lag aan de presentatrice:)
Filmpje wél uitgekeken, maar dat lag aan de presentatrice:)
- Joop
- Berichten: 8972
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Mag ik een teiltje voor die Performance Parts uitvoering...?
- Joy
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Dit wiel schijnt een aftreksel te zijn van de 2002 hommage die BMW liet zien.
-
- Berichten: 2962
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Waarom hebben ze het geluid van een V10 onder dat performance filmpje geplakt. Klinkt wel als een Huracan joh.
Maar alleen X-drive op de performance topper... BMW geeft het stokje rijplezier wel heel makkelijk over aan Alfa.
Maar alleen X-drive op de performance topper... BMW geeft het stokje rijplezier wel heel makkelijk over aan Alfa.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
-
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Sjesus, van die M-performance rommel wordt ie niet bepaald mooier. Doe mij maar zonder.
- Vanos
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 04 aug 2018, 23:37
- Auto: BMW 325i
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Zou het dan niet gaan om het xDrive systeem van bijvoorbeeld de M5? Ik dacht dat deze schakelbaar is tussen AWD en RWD?
Trouwens, in alle moderne xDrive systemen zou dit theoretische een optie moeten zijn, dat is puur een software kwestie. Misschien een gat in de markt om een RWD mode in elkaar te hacken voor xDrive modellen
Trouwens, in alle moderne xDrive systemen zou dit theoretische een optie moeten zijn, dat is puur een software kwestie. Misschien een gat in de markt om een RWD mode in elkaar te hacken voor xDrive modellen
Laatst gewijzigd door Vanos op 03 okt 2018, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arthur
- Berichten: 41141
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Mooi met die M-performance goodies
- Riceaux
- Berichten: 8152
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Cactus meets IS
- MParallel
- Berichten: 8242
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Dus ook optioneel M Performance update voor het active sound system. Nice.
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
M Performance wielen en splitter vind ik wel mooi, die stickers hoeven van mij ook niet op de zijkant.
Las trouwens op Autoweek dat Banne ook weg is van het model en dat hij er eentje gaat bestellen. Moet er ongeveer zo uit komen te zien.
Las trouwens op Autoweek dat Banne ook weg is van het model en dat hij er eentje gaat bestellen. Moet er ongeveer zo uit komen te zien.
- dvh
- Berichten: 17192
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Haha Joop. Dat geld ook voor de huidige goodies. Rijdt hier regelmatig een witte 3-touring rond volgeplakt met performance dingen. Ik vind het niet mooi.
Op een 1-serie wel cool. Een 3 is te groot/volwassen voor deze f&f-shit.
Kont is wel mooi zo hoor. Grote happers ook.
-
- Berichten: 21955
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Die M performance spullen zijn niet alleen bij BMW te bestellen:
(de bumper op die Peugeot is nog subtieler dan wat BMW er tegenwoordig op schroeft )
(de bumper op die Peugeot is nog subtieler dan wat BMW er tegenwoordig op schroeft )
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
De kont is het enige mooie...en die van de auto ook. Smoked achterlichten passen hier dan wel weer bij.
De rest kan me gestolen worden. De nieren misstaan compleet in gloss black terwijl dat normaal op een witte BMW erg mooi is. Die rare trim op de deuren is ook geen porem.
De rest kan me gestolen worden. De nieren misstaan compleet in gloss black terwijl dat normaal op een witte BMW erg mooi is. Die rare trim op de deuren is ook geen porem.
- Tristan
- Berichten: 13375
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
- bartb
- Berichten: 1086
- Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
- Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
- Locatie: Friesland
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Ze hebben er ook flinke set remmen op geplakt bij de M performance editie. Ik denk dat het net als bij elke nieuwe BMW is. Je moet hem even in het echt zien. Op de foto's ben ik er nog niet kapot van maar dat gaat vast nog wel veranderen.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 27 sep 2018, 11:21
- Auto: BMW 330E MINI Clubman Cooper S
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Ik was van de foto's ook niet kapot, in het echt komt ie vaak toch beter over. Of in bewegend beeld zoals hier op youtube:
(zie je wat meer het lijnenspel)
[YouTube]https://youtu.be/xZ4wa3wFlcA[/YouTube]
(zie je wat meer het lijnenspel)
[YouTube]https://youtu.be/xZ4wa3wFlcA[/YouTube]
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Vind de auto geweldig. Denk met afstand een van de mooiste BMW’s van de afgelopen jaren. Voorheen was het altijd eerst wennen, maar dit design klopt gewoon meteen. Pareltje !
Op DF is het altijd het standaard verhaal de eerste paar weken. Daar moet je even overheen kijken. Ik schat dat over een half jaar iedereen verbaasd hun eigen teksten zal teruglezen. En waarschijnlijk al eerder. Nog ver voordat de auto op de weg te zien zal zijn.
Er wordt gesproken over drukke lijnen: BMW heeft juist minder drukke lijnen dan de F30. Geen idee of mensen elkaar hier napraten ? Is ook de design filosofie om wat minder druk te zijn. Daarnaast lopen de lijnen die wel gebruikt zijn - aan de voorkant goed te zien - goed door in de onderbumper. Duidelijk over nagedacht en mooi effect.
M pakket is bij BMW al jaren niet meer het mooiste. Dat lijkt nu weer wat te veranderen. Achterkant van M pakket is geniaal sportief. Voorkant voor sommigen wellicht te sportief. Maar lelijk is het natuurlijk niet. BMW heeft niet voor niets het M pakket en de sportline uitvoering. M pakket moet robuuster zijn anders heeft een sportline geen meerwaarde meer. Voor mij ook liever sportline, maar zou voor Luxury line gaan persoonlijk.
Interieur is fenomenaal. Digitale tellers kunnen mij niet bekoren. Maar gelukkig zijn er ook ronde digitale tellers dus dat is prima. Hopen dat Nederland geen gekke dingen gaat doen met het verplicht stellen van opties.
Wat betreft X-drive: er zijn meer voordelen aan X-drive dan alleen in de winter. Verder is het qua prijs jammer dat er wellicht niks te kiezen valt. Maar wellicht wordt het een aanpasbaar systeem, maar ik verwacht zoiets meer in een M3 of M4. We gaan het zien.
To slot de Performance Parts: ook hier lullen de meesten over elkaar heen. De performance parts zijn namelijk veel minder heftig dan bij de F30 met uitzondering van die streep aan de zijkant die gewoon optioneel is.
Kon het dus niet laten om even te reageren op het typische - doch heerlijke - DF gezwets.
PS Heb het nog niet gelezen maar vindt iedereen de velgen van Robin inmiddels al mooi nadat ze hier massaal uitgespuugd werden bij de introductie ?
Op DF is het altijd het standaard verhaal de eerste paar weken. Daar moet je even overheen kijken. Ik schat dat over een half jaar iedereen verbaasd hun eigen teksten zal teruglezen. En waarschijnlijk al eerder. Nog ver voordat de auto op de weg te zien zal zijn.
Er wordt gesproken over drukke lijnen: BMW heeft juist minder drukke lijnen dan de F30. Geen idee of mensen elkaar hier napraten ? Is ook de design filosofie om wat minder druk te zijn. Daarnaast lopen de lijnen die wel gebruikt zijn - aan de voorkant goed te zien - goed door in de onderbumper. Duidelijk over nagedacht en mooi effect.
M pakket is bij BMW al jaren niet meer het mooiste. Dat lijkt nu weer wat te veranderen. Achterkant van M pakket is geniaal sportief. Voorkant voor sommigen wellicht te sportief. Maar lelijk is het natuurlijk niet. BMW heeft niet voor niets het M pakket en de sportline uitvoering. M pakket moet robuuster zijn anders heeft een sportline geen meerwaarde meer. Voor mij ook liever sportline, maar zou voor Luxury line gaan persoonlijk.
Interieur is fenomenaal. Digitale tellers kunnen mij niet bekoren. Maar gelukkig zijn er ook ronde digitale tellers dus dat is prima. Hopen dat Nederland geen gekke dingen gaat doen met het verplicht stellen van opties.
Wat betreft X-drive: er zijn meer voordelen aan X-drive dan alleen in de winter. Verder is het qua prijs jammer dat er wellicht niks te kiezen valt. Maar wellicht wordt het een aanpasbaar systeem, maar ik verwacht zoiets meer in een M3 of M4. We gaan het zien.
To slot de Performance Parts: ook hier lullen de meesten over elkaar heen. De performance parts zijn namelijk veel minder heftig dan bij de F30 met uitzondering van die streep aan de zijkant die gewoon optioneel is.
Kon het dus niet laten om even te reageren op het typische - doch heerlijke - DF gezwets.
PS Heb het nog niet gelezen maar vindt iedereen de velgen van Robin inmiddels al mooi nadat ze hier massaal uitgespuugd werden bij de introductie ?
-
- Berichten: 21955
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
De F30 heeft op DF ook nooit volle zalen getrokken
Voor mij was de E46 het laatste hoogtepunt, qua design. Dat is zo'n auto die in de juiste uitvoering lang mooi kan blijven. De Alfa 156 had dat ook, zo'n auto die je kan laten verbazen dat ie bijvoorbeeld al 10 jaar oud is terwijl een auto normaal na 5 jaar wel begint te verouderen. Inmiddels natuurlijk wel gedateerd.
De E90 en F30 vond ik wel mooi, maar geen 'wow' (hoewel de E92 wél erg smakelijk was). Deze vind ik een stuk mooier dan z'n beide voorgangers. Op één onderdeel na en dat is de voorbumper. Die is dan weer mwoah, daar loop ik niet gelijk mee weg (ook de non-M nog niet, maar zou dat IRL moeten zien!). Achterkant en interieur overtuigd wel helemaal en zijn super.
Mijn gevoel zegt dat drukke lijnen een auto wat sneller gedateerd maken. Is heel lastig want zonder veel lijnen kan een auto snel saai worden (dat is ook de reden dat Lexus dus een vrij druk design heeft; ze willen absoluut het imago vermijden dat hun auto's als saai worden gezien). Kunst is met weinig lijnen toch een spannend en tijdloos ontwerp te maken. Anders gezegd: wat BMW nu in het interieur laat zien (beetje terug naar de basis door wat zaken weg te laten) mogen ze wat vaker toepassen op het exterieur. Al snap ik de strategie wel, tegenwoordig heeft een willekeurige Opel ook twee sportief-ogende sieruitlaten in de bumper zitten want dat oogt sportief en verkoopt makkelijk.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Goed verhaal !
Toen de F30 uitkwam veel gezeik. Terecht hoor. Geldt ook voor de E90 die werd uitgespuugd. Ook terecht denk ik. Toch was de E90 super mooi toen de F30 kwam. En nu is de F30 opeens supermooi.
Het is dus een beetje repetitief allemaal. Je kan ook gewoon eens de boel op je laten inwerken. Nu had ik bij de E90 en de F30 veel moeite om het te begrijpen. Bij de G20 heb ik dat helemaal niet. Duidelijke designtaal.
Waar ik nu dus bang voor ben: meteen mooi en dus na een tijdje zal die wat saai kunnen gaan worden. Daar was BMW wel heel goed in om een auto na jaren nog mooi te laten zijn. Dat zijn inderdaad design keuzes.
Toen de F30 uitkwam veel gezeik. Terecht hoor. Geldt ook voor de E90 die werd uitgespuugd. Ook terecht denk ik. Toch was de E90 super mooi toen de F30 kwam. En nu is de F30 opeens supermooi.
Het is dus een beetje repetitief allemaal. Je kan ook gewoon eens de boel op je laten inwerken. Nu had ik bij de E90 en de F30 veel moeite om het te begrijpen. Bij de G20 heb ik dat helemaal niet. Duidelijke designtaal.
Waar ik nu dus bang voor ben: meteen mooi en dus na een tijdje zal die wat saai kunnen gaan worden. Daar was BMW wel heel goed in om een auto na jaren nog mooi te laten zijn. Dat zijn inderdaad design keuzes.
-
- Berichten: 21955
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Vind je? Ik vind het wel een mooie auto, maar zeker niet één die de boeken in gaat
Ik heb ook niet het idee dat de rest van de wereld helemaal weg is van de F30.
De E90 was volgens mij plan B. Die auto kwam in het Bangle-tijdperk en toen was er veel kritiek op de Z4, 5 serie en 7 serie. De 3er was natuurlijk de cashcow. Men wilde het risico niet nemen dat de verkoop zou tegenvallen. Ik weet zeker dat er er een ander ontwerp op de plank lag wat ze eigenlijk wilden uitbrengen maar van bovenaf niet mocht. Die E90 heb ik altijd een wat anoniem ding gevonden. Niet heel mooi. Nergens noemenswaardig. Beetje net-niet.Nu had ik bij de E90 en de F30 veel moeite om het te begrijpen. Bij de G20 heb ik dat helemaal niet. Duidelijke designtaal.
Bij de F30 zat BMW qua design in wat rustiger vaarwater. Bangle was te vooruitstrevend, die extreme elementen moesten er zo snel mogelijk uit. Daarna kost het even tijd om met de stijlkenmerken die je overhoud een mooi evenwichtig ontwerp te komen dat je op alle modellen kunt toepassen. Volgens mij waren ze daar bijna, maar nog niet helemaal.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 2 gasten