Touareg

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
BBVW
Berichten: 527
Lid geworden op: 17 apr 2007, 19:11
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon
Locatie: Mijnsheerenland

Touareg

Bericht door BBVW » 28 jul 2007, 12:57


Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7235
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 28 jul 2007, 13:02

Ik hoop dat de duurzaamheid een stuk beter is als de standaard V10 Touareg ..... :?

Niet normaal he, zoveel pk's uit een dieseltje :D

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22502
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 28 jul 2007, 13:08

Fabian schreef:Ik hoop dat de duurzaamheid een stuk beter is als de standaard V10 Touareg ..... :?

Niet normaal he, zoveel pk's uit een dieseltje :D
:lol:

Als je het specifieke vermogen bekijkt valt het nog wel mee met het aantal pk's :wink: Wel een heel bruut apparaat zo'n V10 TDI waarin ik helaas nog niet heb gereden. Wel in Toureg kneuzen, waardeloze wagens imo... :?

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 28 jul 2007, 13:09

Reed je toevallig richting westen? Ik had gisteren het gevoel dat de aarde wat langzamer draaide.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 28 jul 2007, 13:23

Lekkere te brute SUV lekker te dus gewoon goed!

ps. Fabian die V10-en lieten idd. nog wel eens het leven, vooral problemen met turbo's dacht ik?

Gebruikersavatar
mrbbs
Berichten: 1491
Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
Locatie: belgie

Bericht door mrbbs » 28 jul 2007, 13:23

uitstekende cruise auto, met getunede touraeg nog naar Autosalon van Genève geweest dit jaar. Na 950kms stap je uit als een fris hoentje.

raymondw
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
Locatie: NL

Bericht door raymondw » 28 jul 2007, 13:41

duifjes.com schreef:ps. Fabian die V10-en lieten idd. nog wel eens het leven, vooral problemen met turbo's dacht ik?
Welke produkten van VAG hebben dat niet ?

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22502
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 28 jul 2007, 13:46

duifjes.com schreef:Lekkere te brute SUV lekker te dus gewoon goed!

ps. Fabian die V10-en lieten idd. nog wel eens het leven, vooral problemen met turbo's dacht ik?
Klopt en het mooie is dat ze dan de V10 er dan zo'n beetje helemaal uit moeten lepelen :wink:
alpinab10biturbo schreef:
duifjes.com schreef:ps. Fabian die V10-en lieten idd. nog wel eens het leven, vooral problemen met turbo's dacht ik?
Welke produkten van VAG hebben dat niet ?
De vier cilinders :D In alle eerlijkheid zal ik niet snel gaan voor eenmeerdanviercilinder TDI terwijl ik toch echt wel gek van het product ben :wink:

raymondw
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
Locatie: NL

Bericht door raymondw » 28 jul 2007, 13:52

Niels schreef:De vier cilinders :D In alle eerlijkheid zal ik niet snel gaan voor eenmeerdanviercilinder TDI terwijl ik toch echt wel gek van het product ben :wink:
Z'on apparaat hebben wij dus op de plas staan, daarom ook mijn cynische reactie :wink:

Voor de onderhouds en reparatie kosten van dat apparaat kan ik ook een ikoon uit de jaren zeventig onderhouden, t.w een W109 300SEL 6.3.

Mvrgr,

Raymond

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7235
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 28 jul 2007, 14:14

Klopt, turbo's zijn een zwak bij dat ding. Motor moet er idd uit, met al het bijkomstige gezeik. Lekke radiateurs die niet goedkoop zijn etc etc. Rampbak.

4 pitters van VAG hebben ook wel es een kapotte turbo, maar niet zo vaak als andere merken. Voordeel is dat ze bij VAG redelijk goedkoop zijn in vergelijking...

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22502
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 28 jul 2007, 14:18

alpinab10biturbo schreef:
Niels schreef:De vier cilinders :D In alle eerlijkheid zal ik niet snel gaan voor eenmeerdanviercilinder TDI terwijl ik toch echt wel gek van het product ben :wink:
Z'on apparaat hebben wij dus op de plas staan, daarom ook mijn cynische reactie :wink:

Voor de onderhouds en reparatie kosten van dat apparaat kan ik ook een ikoon uit de jaren zeventig onderhouden, t.w een W109 300SEL 6.3.

Mvrgr,

Raymond
Ik kwam je 2.5 V6 verhaal tegen en dat is jammer genoeg niet de beste motor nee :cry:

BBVW
Berichten: 527
Lid geworden op: 17 apr 2007, 19:11
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door BBVW » 28 jul 2007, 14:52

[img:160:120]http://img22.imagevenue.com/loc1157/th_ ... 1157lo.JPG[/img] [img:160:120]http://img17.imagevenue.com/loc1095/th_ ... 1095lo.JPG[/img] [img:160:120]http://img139.imagevenue.com/loc348/th_ ... _348lo.JPG[/img] [img:160:120]http://img142.imagevenue.com/loc474/th_ ... _474lo.JPG[/img] [img:160:120]http://img138.imagevenue.com/loc522/th_ ... _522lo.JPG[/img]

dat ziet er dan ongeveer zo uit. Hebben ze een speciale brug voor om het motorblok aan op te hangen. Motorblokken houden het over het algemeen wel goed uit. Vaak wordt vergeten dat ook een V10 met Turbo op temperatuur moet komen voor je gas geeft!!

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 28 jul 2007, 20:43

Abt gaat vaak wat te ver met tuning van auto's. Kijk maar naar de R8 A5 ect. Alleen bij deze auto gaat het nog wel, ziet er best ok uit!

Gebruikersavatar
Cupra R
Berichten: 429
Lid geworden op: 16 jul 2006, 11:04

Bericht door Cupra R » 28 jul 2007, 20:55

1.8T's doen het eigenlijk altijd enigste zwakke punten zijn de welbekende MAF sensoren en de N74 ? klep. Kosten samen 180 euro. Verder rijden de 1.8T's eigenlijk altijd prima. Er word niet voor niks gezegd alles om de motor gaat kapot maar de motor niet :wink:

Gebruikersavatar
Jurriaan
Berichten: 1267
Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Jurriaan » 28 jul 2007, 23:24

Heb toen de standaard V10 gereden een paar keer, erg gave auto om te rijden. Wat doet ABT er nog bovenop aan prestaties behalve dat plastiekwerk?

BBVW
Berichten: 527
Lid geworden op: 17 apr 2007, 19:11
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door BBVW » 29 jul 2007, 17:01

deze was gechipt en had 22" wielen met werkelijk enorme Brembo schijven en klauwen erop. verder niet veel.

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Sjoerd » 29 jul 2007, 20:39

Bij mijn vader's Touareg V10 zijn destijds ook de turbo's vervangen. Desalniettemin een jaar en 60k zeer plezierig in rond gereden. Echter was/is een SUV geen vervanging voor een limo, vandaar de A8 nu ;)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot], matthyssie, Rogerb en 21 gasten