Een paar jaar geleden was ik al stil op zoek naar een BMW met L6 benzine motor, maar vanwege verandering van werk wat dagelijks 150 of 200 km rijden betekende was dat qua brandstofkosten opeens heel onaantrekkelijk geworden

Ivm. de afstand heb ik toen een Mito gekocht met een 1.4 turbomotor en TCT versnellingsbak. Na een remap naar 150 pk/290 Nm koppel rijd dat eerlijk gezegd best aangenaam. Waarom geen diesel? Ik haat het en vind het niet leuk >> autorijden moet voor mij in eerste plaats leuk zijn. Dat die keuze (in het redelijke) extra kosten met zich meebrengt is dan maar zo

Na een verandering van baan en (gelukkig) weer terug in de regio is de reisafstand gereduceerd tot nog geen 40 km in totaal

Nu is het dus tijd voor een auto met een fatsoenlijke motor erin
Op een steenworp afstand van mij stond er één te koop met de aandrijflijn en in de uitvoering zoals ik m zou willen hebben. Dus erheen, proefrit gemaakt en gelijk gekocht. Het is een E90 325i LCI geworden, de auto die RS Ron te koop had staan.
De auto rijd, schakelt en stuurt prima, alleen de keramische remblokken zijn totaal niet mijn ding. Ok, ze produceren heel weinig remstof, maar het vertraagd ook totaal niet. Iig niet wat ik gewent ben met de Alfa of Evo. Ik kijk het nog even aan, maar waarschijnlijk komt er toch iets anders onder.
De auto krijgt binnenkort onderhoud en nog wat cosmetische dingen: een paar parkeerdeukjes laten verwijderen en de auto laten polijsten in in de Ma Fra sealant zetten.
Fijne auto als daily en mocht ik overhoopt aan de late kant zijn, pak ik de Evo
Foto's van Ron: