idd een boot die BMW
Impreza STI, EVO IX of 135i coupe
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
- Joop
- Berichten: 9089
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Met alles van buiten Europa (met een enkele uitzondering daar gelaten) heb ik niet zo veel.
EVO en Impreza zijn wellicht hele aardige rijdersauto's, maar op een auto moet ook goed smoelen en dat doet dat Japanse blik sowieso niet. Tevens ben ik meer gecharmeerd van RWD dan AWD.
1er is eveneens een echte stuurmanswagen, dat is is ie zeker in de vorm van een 130i en dat zal met de 135i ook zo het geval zijn; wellicht iets minder puur door de TT zal die wat luier aanvoelen (lees: makkelijker dus comfortabeler rap te rijden).
Blijft de 135i coupe voor mij over. Echter als ik echt moet kiezen voor 55K koos ik voor een secondhand E92 335i van 1 tot 2 jaar oud.
EVO en Impreza zijn wellicht hele aardige rijdersauto's, maar op een auto moet ook goed smoelen en dat doet dat Japanse blik sowieso niet. Tevens ben ik meer gecharmeerd van RWD dan AWD.
1er is eveneens een echte stuurmanswagen, dat is is ie zeker in de vorm van een 130i en dat zal met de 135i ook zo het geval zijn; wellicht iets minder puur door de TT zal die wat luier aanvoelen (lees: makkelijker dus comfortabeler rap te rijden).
Blijft de 135i coupe voor mij over. Echter als ik echt moet kiezen voor 55K koos ik voor een secondhand E92 335i van 1 tot 2 jaar oud.
- Kasteel
- Berichten: 5479
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
135i; zal best een goede auto zijn, maar is het voor mij net niet, zal ongetwijfeld een perfecte dagelijkse auto zijn, gevoel voor afwerking enz enz, maar het is het voor mij toch net niet qua alles gewicht/looks ed; buiten dat denk ik bij een sportieve BMW aan een lekker aan het gas hangende hoogtoerige atmo. Heb nog nooit in turbo benzine motor van BMW gereden, maar vrees dat ie het toerengeilige van de m3 moet ontberen
.
Evo IX is gewoon een prijspakker bij aanschaf eigenlijk, gewoon top qua alles, maar zo'n auto koop je voor de fun, zakelijk gezien (en dat doen veel hier als ze een auto van 50k aanschaffen) is het gewoon belachelijk, je rijdt dan 5 dagen in de week met de beperkingen om in het weekend los te kunnen gaan. Ik kan gelukkig wel leven met die beperkingen in mijn huidige situatie, maar kan me goed voorstellen dat als ik in aan andere situatie zou zitten, ik niet een Evo als enige auto zou willen hebben.
Evo RS met wat goodies puur voor de fun, dat lijkt me echt het summun; het commentaar van niet degelijk, zwaar, plastic, lawaai, lelijk ed zou me dan werkelijk niks kunnen intereseren; zou er juist naar uitkijken
.
De Sti is in mijn ogen gewoon te duur en te net niet. Ik heb er mee gereden na een Ecutek kuur en een ander onderstel, qua rijden voldeed het eigenlijk volledig aan me verwachtingen, maar na deze mods ging de auto ook richting 60k en was het van binnen nog niet op peil van een auto voor dergelijke prijs. Het lijkt erop alsof ze een compromis hebben gesloten, maar de raakvlakken niet juist geraakt hebben
.
Uit deze 3: de Evo, lijkt mij de meeste fun geven, is veruit de goedkoopste.
In de 50k klasse is overigens wel buitengewoon veel leuks te shoppen: s2000/350z/rx8/tt/z4 en met praktisch nut: r32/s3.
Evo IX is gewoon een prijspakker bij aanschaf eigenlijk, gewoon top qua alles, maar zo'n auto koop je voor de fun, zakelijk gezien (en dat doen veel hier als ze een auto van 50k aanschaffen) is het gewoon belachelijk, je rijdt dan 5 dagen in de week met de beperkingen om in het weekend los te kunnen gaan. Ik kan gelukkig wel leven met die beperkingen in mijn huidige situatie, maar kan me goed voorstellen dat als ik in aan andere situatie zou zitten, ik niet een Evo als enige auto zou willen hebben.
Evo RS met wat goodies puur voor de fun, dat lijkt me echt het summun; het commentaar van niet degelijk, zwaar, plastic, lawaai, lelijk ed zou me dan werkelijk niks kunnen intereseren; zou er juist naar uitkijken
De Sti is in mijn ogen gewoon te duur en te net niet. Ik heb er mee gereden na een Ecutek kuur en een ander onderstel, qua rijden voldeed het eigenlijk volledig aan me verwachtingen, maar na deze mods ging de auto ook richting 60k en was het van binnen nog niet op peil van een auto voor dergelijke prijs. Het lijkt erop alsof ze een compromis hebben gesloten, maar de raakvlakken niet juist geraakt hebben
Uit deze 3: de Evo, lijkt mij de meeste fun geven, is veruit de goedkoopste.
In de 50k klasse is overigens wel buitengewoon veel leuks te shoppen: s2000/350z/rx8/tt/z4 en met praktisch nut: r32/s3.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
-
Aernoudt
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Sluit ik me bij aan. Mooie witte of een frisse blauwe 8)Macboy schreef:De 135i voor mij, zie post van Kees
Overigens, de 135i heb je voor 51k al met standaard M-pakket, standaard xenon en standaard 18" (o.a.). Das dus al een behoorlijke package die normaal rond de 5k kost !!
BMW doet het dus goed !
-
k33z
- Berichten: 2948
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Ondanks deze cijfers, verswacht ik wel dat de 135i op alle fronten sneller is dan een VdV Leon / GTI en een Mini Works GP. Heb het nu puur over rechtelijn snelheid, de rest heb ik geen idee van.Tristan schreef:Leon FR- 1309pk (270pk) = 4,84 kg/pk
135i Coupe - 1560kg (306pk) = 5,10 kg/pk
Boot?
Een 130i is al marginaal sneller, laat staan deze 135i ondanks het hogere gewicht.
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
In setpember test Best motoring dit zootje tegen elkaar. S-GT en WRX als ik het goed gelezen heb.
[img:660:477]http://img.photobucket.com/albums/v163/ ... o/BM09.jpg[/img]
Ben benieuwd wat daar uit komt.
[img:660:477]http://img.photobucket.com/albums/v163/ ... o/BM09.jpg[/img]
Ben benieuwd wat daar uit komt.
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
Hangt er van af, als ze de 130i pakken heeft die meer vermogen dan de Scooby's daar. Die Mazdaspeed 3 (MPS) zit er tegen aan. Hangt er vanaf wat voor tests ze doen, heb de laatste tijd wel meer uitslagen gezien die mij verbaasden. De Z06 etc, die verbaade hun ook.Michel Pol schreef:@Roman, hoe gaaf ook de BM dvdtjes, de uitslag is toch voorspelbaar, de einser wint zeker niet! Maar dat maakt het niet minder vermakelijk.
Michel
- Opa
- Berichten: 6899
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
http://www.excite.co.jp/world/english/w ... N&wb_dis=2
Ik heb geprobeerd kaas te maken van de Japanse tekst en die ene is volgens mij een Impreza S-GT. Die hebben ze althans op de DVD staan. Ook nog een test van basismodellen als ik het goed begrijp.
Ik heb geprobeerd kaas te maken van de Japanse tekst en die ene is volgens mij een Impreza S-GT. Die hebben ze althans op de DVD staan. Ook nog een test van basismodellen als ik het goed begrijp.
-
Dick
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 10:06
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
De STI is nog niet uit, ook daar nog niet dus dat kan nog niet. De S-GT en WRX zijn de enigste modellen nog.Opa schreef:Ligt eraan of ze een STi nemen of niet.Hangt er van af, als ze de 130i pakken heeft die meer vermogen dan de Scooby's daar.
Op de foto te zien heeft de zwarte Sub een iets grotere luchthapper dan de rode, dus dat zou weleens een STi kunnen zijn.
Zal ff wat opzoeken, ik weet waar info in het engels staat over beide.
Voorproefje (video) -> http://www.bestmotoring.jp/BM/200709/
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
Meer info over de S-GT en WRX -> http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarr ... preza.html
http://www.nihoncar.com/en/review-472-T ... Drive.html
Volgens mij is het trouwens redelijk hetzelfde, met het verschil dat de WRX niet naar Europa komt als het goed is, maar in de vorm van de S-GT ofzoiets. Ik ben erg in de war over deze hele zooi inmiddels. Op de forums etc weten ze het ook niet meer.
http://www.nihoncar.com/en/review-472-T ... Drive.html
Volgens mij is het trouwens redelijk hetzelfde, met het verschil dat de WRX niet naar Europa komt als het goed is, maar in de vorm van de S-GT ofzoiets. Ik ben erg in de war over deze hele zooi inmiddels. Op de forums etc weten ze het ook niet meer.
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
Er gaan trouwens geruchten dat dit de nieuwe STI is, maar Subaru zelf ontkent.
[img:560:360]http://www.nihoncar.com/en/news_pics/550/news.jpg[/img]
[img:560:360]http://www.nihoncar.com/en/news_pics/550/news.jpg[/img]
- Kasteel
- Berichten: 5479
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Dccd is std vanaf my06 toch? Kostbaar, 8/9k extra is lastig recht te pratenDick schreef:Bij de 1-serie moet ik altijd denken aan een Toyota Yaris, Opel Corsa dat soort werk. Leuk voor een vrouw om in te rijden maar daar blijft het dan ook bij.
De STI vind ik tov de EVO erg kostbaar. En zonder DCCD niet zo fijn sturen. Dus kies ik voor de Evo 9.
- Opa
- Berichten: 6899
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Ok thnx, ik volg 't ook allemaal niet zo nauw, omdat de nieuwe Impreza mij [nog] niet kan boeien.Roman schreef: Volgens mij is het trouwens redelijk hetzelfde, met het verschil dat de WRX niet naar Europa komt als het goed is, maar in de vorm van de S-GT ofzoiets. Ik ben erg in de war over deze hele zooi inmiddels. Op de forums etc weten ze het ook niet meer.
Dan zijn 't vermogen en gewicht van de BMW en de Sub ongeveer gelijk, zal mij benieuwen.
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
- Opa
- Berichten: 6899
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Hier dan de uitslag van Extreme-Machines.nl[voornamelijk Sub-rijders
]:
Welke kies je
Impreza STI - 38% [ 32 ]
Evo X - 45% [ 38 ]
BMW 135i Coupe - 15% [ 13 ]
Totaal aantal stemmen : 83
En de uitslag van SpeedCars.nl[ook veel Sub-rijders]:
Welke kies je
Impreza STi - 15% [ 2 ]
Evo X - 53% [ 7 ]
BMW 135i Coupe - 30% [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 13
Iets andere uitslag dan van een forum met voornamelijk BMW-rijders.

Welke kies je
Impreza STI - 38% [ 32 ]
Evo X - 45% [ 38 ]
BMW 135i Coupe - 15% [ 13 ]
Totaal aantal stemmen : 83
En de uitslag van SpeedCars.nl[ook veel Sub-rijders]:
Welke kies je
Impreza STi - 15% [ 2 ]
Evo X - 53% [ 7 ]
BMW 135i Coupe - 30% [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 13
Iets andere uitslag dan van een forum met voornamelijk BMW-rijders.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 31 gasten
