Impreza STI, EVO IX of 135i coupe
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Impreza STI, EVO IX of 135i coupe
Je hebt 55k ter beschikking, welke auto kies je, en waarom?
De EVO IX is niet meer leverbaar, maar zolang er nog geen EVO X staat die erbij, en bied door het budget nog wat geld voor modificaties.
Michel
De EVO IX is niet meer leverbaar, maar zolang er nog geen EVO X staat die erbij, en bied door het budget nog wat geld voor modificaties.
Michel
Laatst gewijzigd door Michel P op 25 jul 2007, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Moeilijk, zit met het probleem dat ik ook zakelijk rij met de auto. Mijn hart zegt EVO, maar voor woon/werk niet echt geschikt (lees: verbruik). Dan zou ik voor de 135i gaan.
Maar mocht ik kiezen buiten deze 3, dan zou het een S3 worden. Denk trouwens dat een S3 of 135i je het niet red met 55K. Met een beetje leuke opties ga je over de 60K heen.
Maar mocht ik kiezen buiten deze 3, dan zou het een S3 worden. Denk trouwens dat een S3 of 135i je het niet red met 55K. Met een beetje leuke opties ga je over de 60K heen.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Was nog even aan het edittenTristan schreef:Mis de BMW in de poll.![]()
Moeilijk, zit met het probleem dat ik ook zakelijk rij met de auto. Mijn hart zegt EVO, maar voor woon/werk niet echt geschikt (lees: verbruik). Dan zou ik voor de 135i gaan.
Maar mocht ik kiezen buiten deze 3, dan zou het een S3 worden. Denk trouwens dat een S3 of 135i je het niet red met 55K. Met een beetje leuke opties ga je over de 60K heen.

Michel
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
De 135i zal behoorlijk compleet worden geleverd, dus ik neem aan zeker met sportstoelen, airco en xenon en M pakket. Wat wil je dan nog meer voor een opties?Tristan schreef:Moeilijk, zit met het probleem dat ik ook zakelijk rij met de auto. Mijn hart zegt EVO, maar voor woon/werk niet echt geschikt (lees: verbruik). Dan zou ik voor de 135i gaan.
Maar mocht ik kiezen buiten deze 3, dan zou het een S3 worden. Denk trouwens dat een S3 of 135i je het niet red met 55K. Met een beetje leuke opties ga je over de 60K heen.
Michel
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
Ik ga er vanuit dat de prijzen van de nieuwe STI en EVO ongeveer hetzelfde zullen blijven. Duurder kunnen ze echt niet worden.
En qua prijs zijn ze hier allemaal redelijk gelijk.
Dan zit ik sterk te twijfelen tussen de STI en de X.
135 zal een geweldige auto zijn daar niet van. Maar er zijn meerdere factoren die in mijn hoofd meespelen. Onderhoud, verzekering is goedkoper voor de twee Jappen. Ik hou ontzettend van RWD, maar ik hoef al die luxe niet. Ik wil een spijkerharde auto, met kuipstoelen en geen fratsen.
Ik denk stiekem de STI (als de zo mooi word als dat ik denk dat ie gaat worden)
En qua prijs zijn ze hier allemaal redelijk gelijk.
Dan zit ik sterk te twijfelen tussen de STI en de X.
135 zal een geweldige auto zijn daar niet van. Maar er zijn meerdere factoren die in mijn hoofd meespelen. Onderhoud, verzekering is goedkoper voor de twee Jappen. Ik hou ontzettend van RWD, maar ik hoef al die luxe niet. Ik wil een spijkerharde auto, met kuipstoelen en geen fratsen.
Ik denk stiekem de STI (als de zo mooi word als dat ik denk dat ie gaat worden)
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Ja, kijk ook maar naar de S3. Ook sportstoelen etc etc. Maar toch als je een aantal opties neemt zoals navi, 18 of 19' etc. Ben je zo 5K verder, zeker bij BMW en Audi.Michel Pol schreef:
De 135i zal behoorlijk compleet worden geleverd, dus ik neem aan zeker met sportstoelen, airco en xenon en M pakket. Wat wil je dan nog meer voor een opties?
Michel
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Navi hoeft voor mij niet! En er zit minimaal 18" standaard op de einser, welke 51k kost, wil je eventueel leer of 19" of Navi lukt dat binnen de 55k.Tristan schreef:Ja, kijk ook maar naar de S3. Ook sportstoelen etc etc. Maar toch als je een aantal opties neemt zoals navi, 18 of 19' etc. Ben je zo 5K verder, zeker bij BMW en Audi.Michel Pol schreef:
De 135i zal behoorlijk compleet worden geleverd, dus ik neem aan zeker met sportstoelen, airco en xenon en M pakket. Wat wil je dan nog meer voor een opties?
Michel
S3 zou ik zelf nooit overwegen, dan liever een Golf V GTI of een VdV Leon!!!
Michel
-
OnlineOpa
- Berichten: 6774
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Toch voor de 135i gekozen, ben een beetje klaar met die scheurijzers waar je niks aan heb (in nederland).. dan maar een beetje luxe
Eigenlijk liever een 120i coupe, maarja die is er niet
want dan hou ik nog wat over voor een leuk trackspeeltje..
Ben alleen bang dat de hele IT wereld in deze leasebak nr 1 gaat rijden..

Eigenlijk liever een 120i coupe, maarja die is er niet

Ben alleen bang dat de hele IT wereld in deze leasebak nr 1 gaat rijden..
-
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
135i coupe voor mij. Verreweg de mooiste, meest degelijke en beste allrounder.
Ik vind de 135i coupe een schitterend ding, dit in tegenstelling tot de EVO en de Subaru. Een Evo rijdt erg gaaf, maar om daar 100% uit te halen moet je een flinke pot kunnen sturen. Als je met een EVO op 100% gaat rijden dan moet je ook vreselijk hard gaan en daar is weinig ruimte voor in NL.
Met een 135i coupe kan je denk ik ook een flinke pot fun hebben, maar dit wel in een heel mooi en degelijk (ook van binnen) jasje. Perfecte allrounder denk ik en dat is wat ik zoek in een (enige) auto.
Ik vind de 135i coupe een schitterend ding, dit in tegenstelling tot de EVO en de Subaru. Een Evo rijdt erg gaaf, maar om daar 100% uit te halen moet je een flinke pot kunnen sturen. Als je met een EVO op 100% gaat rijden dan moet je ook vreselijk hard gaan en daar is weinig ruimte voor in NL.
Met een 135i coupe kan je denk ik ook een flinke pot fun hebben, maar dit wel in een heel mooi en degelijk (ook van binnen) jasje. Perfecte allrounder denk ik en dat is wat ik zoek in een (enige) auto.
-
OnlineBram
- Berichten: 16599
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Ik zou voor de STI gaan, boxergeluid is gewoon heerlijk
Aangezien deze DCCD heeft kan je er gewoon lekker dwars mee gaan, gooi er voor een paar duizend € aan tuning op en je hebt weer een heerlijk brulijzer! Heftige turbo power werkt verslavend, al is dat in dit topic een beetje voor alledrie van toepassing.
Maar denk dat een 135i ook niet voor joker rijdt, lijkt me een gave auto!

Aangezien deze DCCD heeft kan je er gewoon lekker dwars mee gaan, gooi er voor een paar duizend € aan tuning op en je hebt weer een heerlijk brulijzer! Heftige turbo power werkt verslavend, al is dat in dit topic een beetje voor alledrie van toepassing.
Maar denk dat een 135i ook niet voor joker rijdt, lijkt me een gave auto!
Laatst gewijzigd door Bram op 25 jul 2007, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Uit de poll kies ik de 135i. Ik moet nog steeds eens in een Impreza/Evo rijden om eens te oordelen, maar het zijn niet echt auto's die mij aanstaan.
De Evo vind ik erg bruut maar het is zo'n auto die ik gaaf vind als ie van iemand anders is, maar niet echt iets waar ik zelf zoveel geld aan zou besteden. Kan het niet echt bewoorden, 't is het voor mij niet echt.
Voor die centen natuurlijk liever dit:
[img:500:239]http://img512.imageshack.us/img512/5483/88954347oz2.jpg[/img]
[img:500:239]http://img508.imageshack.us/img508/435/86636364rb3.jpg[/img]
[img:500:239]http://img508.imageshack.us/img508/7478/87292386ae6.jpg[/img]
Z4 2.5Si met M sportstoelen, M stuur, M onderstel, 18 inch LM.
218pk, 1260kg, 6,5 sec. naar de 100.
135i=5,09 kg/pk
Z4 2.5Si=5,77 kg/pk
Scheelt niet eens gigantisch terwijl het gewicht wel 300kg verschilt.
Maargoed men wil hier geen cabrio en fapt liever op een 1560kg zware 1 serie want dat ding is zo wendbaar vergeleken met de 3 serie boot
I don't get it. Serieus.
De Evo vind ik erg bruut maar het is zo'n auto die ik gaaf vind als ie van iemand anders is, maar niet echt iets waar ik zelf zoveel geld aan zou besteden. Kan het niet echt bewoorden, 't is het voor mij niet echt.
Voor die centen natuurlijk liever dit:
[img:500:239]http://img512.imageshack.us/img512/5483/88954347oz2.jpg[/img]
[img:500:239]http://img508.imageshack.us/img508/435/86636364rb3.jpg[/img]
[img:500:239]http://img508.imageshack.us/img508/7478/87292386ae6.jpg[/img]
Z4 2.5Si met M sportstoelen, M stuur, M onderstel, 18 inch LM.
218pk, 1260kg, 6,5 sec. naar de 100.
135i=5,09 kg/pk
Z4 2.5Si=5,77 kg/pk
Scheelt niet eens gigantisch terwijl het gewicht wel 300kg verschilt.
Maargoed men wil hier geen cabrio en fapt liever op een 1560kg zware 1 serie want dat ding is zo wendbaar vergeleken met de 3 serie boot

I don't get it. Serieus.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Opa, EVO is een super mooi stukje autotechniek. Echt niets mis mee, als de BMW er niet bij zou staan, dan as het een no brainer. Maar ik heb ook 2 GTT gehad, toen echt de best value for money kanon. EVO schat ik technisch hoger in dan de STI. Alleen met de prediker Spee bij je zonder hard te rijden met EVO of STI al vogelvrij.Opa schreef:Valt mij mee dat die Evo nog zoveel stemmen krijgt met al die BMW-fappers hier.
Ik zal dezelde poll es op Extreme-Machines starten.
Michel
-
OnlineOpa
- Berichten: 6774
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Hielke en 2 gasten