Lease-auto bij een startend bedrijf - Grande Punto besteld
-
- Berichten: 9423
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Als je toch de mogelijkheid krijgt alsnog zo'n T-Jet 120 te bestellen Wouter, dan zou ik er eerst mee willen proefrijden. Bij de diverse dealers staan ze al rijklaar opgesteld.
Heb er vorige week kort mee gereden en was ietwat teleurgesteld. De motor heeft dan wel meer trekkracht in het middentoerengebied maar is bovenin erg kortademig. Boven de 5000 tpm doortrekken vind ie niet lekker. Dat tempert voor mij de sportiviteit van de auto.
Verder heeft Fiat de nieuwe T-Jet (misschien ook de andere versies) van een soepeler onderstel voorzien. Gevoelsmatig zit er ook meer rubber in de ophanging. Het comfort vind ik hiermee bijzonder goed maar het speelse van de Grande Punto 1.4 die ik 1,5 jaar terug reed heeft ie niet helemaal meer. De auto was van "17 velgen met daaromheen Bridgestones voorzien. Maar desondanks was het weggedrag op de limiet wat rafelig. De combinatie van een hoge auto met een smalle wielbasis en een relatief comfortabel onderstel is niet de meest optimale mix. Dan liever een wat stugger onderstel.
Ik ben een mierenneuker, ik weet het
Heb er vorige week kort mee gereden en was ietwat teleurgesteld. De motor heeft dan wel meer trekkracht in het middentoerengebied maar is bovenin erg kortademig. Boven de 5000 tpm doortrekken vind ie niet lekker. Dat tempert voor mij de sportiviteit van de auto.
Verder heeft Fiat de nieuwe T-Jet (misschien ook de andere versies) van een soepeler onderstel voorzien. Gevoelsmatig zit er ook meer rubber in de ophanging. Het comfort vind ik hiermee bijzonder goed maar het speelse van de Grande Punto 1.4 die ik 1,5 jaar terug reed heeft ie niet helemaal meer. De auto was van "17 velgen met daaromheen Bridgestones voorzien. Maar desondanks was het weggedrag op de limiet wat rafelig. De combinatie van een hoge auto met een smalle wielbasis en een relatief comfortabel onderstel is niet de meest optimale mix. Dan liever een wat stugger onderstel.
Ik ben een mierenneuker, ik weet het

-
- Berichten: 9423
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Hoi Hielke, bedankt voor je (welkome) feedback. Altijd mooi, andermans ervaringen lezen met je eigen auto en jij hebt er wel kijk op. Ik heb 2 weken geleden heel even in de T-JET gereden maar echt testen ging niet. Had maar 10 minuutjes tijd dus verder dan het lokale industrieterrein kwam ik niet en een koude motor veel toeren laten draaien doe ik niet, ook al is het een demo-auto. In de lage toeren is hij in ieder geval lekker bij de les.
Om te kijken of hij comfortabeler is dan de 1.4 16V die ik nu heb zou ik 'em uitgebreider moeten testen nog. Mijn huidige is iig. behoorlijk stevig/stug afgeveerd. Steviger dan ik van te voren had verwacht. Toch vind ik dit wel lekker. Echt stoterig wordt het ook weer niet. De besturing is goed genoeg. Niet uitblinkend in communicatieve vaardigheden maar redelijk zwaar op snelheid. Gelukkig niet te licht. Ik heb er ook Bridgestones onderliggen (Potenza's, exacte type weet ik zo niet), 17" lichtmetaal en iets stugger onderstel dan standaard. Ik heb laatst een kleine week met een Polo GTI Cup Edition gereden, ik vond die minder stug dan mijn huidige GP.
Qua prestaties is de 1.4 16V die ik nu heb niet de top maar dat wist ik van te voren. Blok moet ook nog echt los komen, heeft net 200 km gelopen.
Merk echter al wel dat het beter wordt, is ook algemeen bekend (bij dit blok). Pas na 2000/3000 km istie lekker los en presteert ie beter ook (en het verbruik neemt dan af). Toen ik 'em bestelde was er ook geen snellere benzinemotor verkrijgbaar. Vlak daarna kwam de T-JET uit.
Mocht ik de turbo kunnen krijgen, dan kies ik daar toch voor. Vooral de souplesse van het blok is een stuk beter, veel breder gebied waar koppel zit. Vanaf 2000 toeren goed bij de les waar je bij de mijne toch zeker boven de 3000 moet zitten. M'n huidige is een toerenmonstertje, normaal natuurlijk bij een atmosferische motor. Het maximum vermogen wordt (geloof ik) bij 6000 toeren geleverd dus al hoogtoeriger (en daardoor waarschijnlijk sportiever aanvoelend) dan de T-JET.
Ben zeer te spreken over de zitpositie. De stoel kan voldoende laag en het stuur kan lekker ver naar me toe. In mijn vorige auto's heb ik nooit goed gezeten. Ik heb vrij lange benen dus stoel naar achter maar daardoor kon ik slecht bij het stuur. Als ik de bovenste rand van het stuur wou pakken moest ik naar voren uit de stoel komen. Is nu perfect, alleen dat is al een verademing.
Vanmiddag bij de dealer geweest, om te kijken wat we doen. Hij had nog geen officiële reactie van Fiat, als het goed is komt deze morgen. Waar ik voor opteer (en nu is het kijken of de dealer/Fiat daar aan mee wil werken) is in deze blijven rijden en ondertussen een 1.4 T-JET (turbo dus) bestellen. Zodra deze binnen is omwisselen waarna ze deze van mij als demo inzetten of als jong gebruikt verkopen. Morgen hoor ik als het goed is of dit mogelijk is.
Om te kijken of hij comfortabeler is dan de 1.4 16V die ik nu heb zou ik 'em uitgebreider moeten testen nog. Mijn huidige is iig. behoorlijk stevig/stug afgeveerd. Steviger dan ik van te voren had verwacht. Toch vind ik dit wel lekker. Echt stoterig wordt het ook weer niet. De besturing is goed genoeg. Niet uitblinkend in communicatieve vaardigheden maar redelijk zwaar op snelheid. Gelukkig niet te licht. Ik heb er ook Bridgestones onderliggen (Potenza's, exacte type weet ik zo niet), 17" lichtmetaal en iets stugger onderstel dan standaard. Ik heb laatst een kleine week met een Polo GTI Cup Edition gereden, ik vond die minder stug dan mijn huidige GP.
Qua prestaties is de 1.4 16V die ik nu heb niet de top maar dat wist ik van te voren. Blok moet ook nog echt los komen, heeft net 200 km gelopen.

Mocht ik de turbo kunnen krijgen, dan kies ik daar toch voor. Vooral de souplesse van het blok is een stuk beter, veel breder gebied waar koppel zit. Vanaf 2000 toeren goed bij de les waar je bij de mijne toch zeker boven de 3000 moet zitten. M'n huidige is een toerenmonstertje, normaal natuurlijk bij een atmosferische motor. Het maximum vermogen wordt (geloof ik) bij 6000 toeren geleverd dus al hoogtoeriger (en daardoor waarschijnlijk sportiever aanvoelend) dan de T-JET.
Ben zeer te spreken over de zitpositie. De stoel kan voldoende laag en het stuur kan lekker ver naar me toe. In mijn vorige auto's heb ik nooit goed gezeten. Ik heb vrij lange benen dus stoel naar achter maar daardoor kon ik slecht bij het stuur. Als ik de bovenste rand van het stuur wou pakken moest ik naar voren uit de stoel komen. Is nu perfect, alleen dat is al een verademing.
Vanmiddag bij de dealer geweest, om te kijken wat we doen. Hij had nog geen officiële reactie van Fiat, als het goed is komt deze morgen. Waar ik voor opteer (en nu is het kijken of de dealer/Fiat daar aan mee wil werken) is in deze blijven rijden en ondertussen een 1.4 T-JET (turbo dus) bestellen. Zodra deze binnen is omwisselen waarna ze deze van mij als demo inzetten of als jong gebruikt verkopen. Morgen hoor ik als het goed is of dit mogelijk is.
-
- Berichten: 9423
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Zo, goed nieuws.
De dealer (Autobedrijf Jelle Talsma) heeft zijn uiterste best gedaan en eigenlijk precies voorelkaar gekregen wat wij (collega en ik) graag wilden. Alle lof voor de dealer, ben dik tevreden over ze. Goed om mee te maken dat er dealers zijn die zich inspannen voor je.
OK, er waren dus 2 Grande Punto 1.4 16V Sports besteld door ons op 1 juni jl. Ze hebben echter 2x een Racing uitgeleverd, dus zonder climate control en subwoofer. Ik heb die van mij afgelopen zaterdag uitgeleverd gekregen, die van mijn collega stond gepland voor morgen uitlevering. We gingen echter niet akkoord met de uitgeleverde Racing uitvoering, vooral het gemis aan climate control vind ik vervelend.
Wat we nu hebben bereikt is het volgende. Ik blijf gewoon rijden in mijn Grande Punto 1.4 16V Racing en bestel morgen een nieuwe 1.4 T-JET Sport. Zodra deze binnen is (week of 10 zal het wel worden) lever ik de huidige Racing in en stap dan in de nieuwe T-JET. Mijn collega krijgt morgen de Racing die voor hem klaarstond niet mee (anders hebben ze 2 auto's die niet meer als nieuw zijn te verkopen) maar hij krijgt een andere Grande Punto te leen waarin hij kan rijden tot het moment dat zijn nieuwe ook binnenkomt.
Morgen bestellen we dus 2 nieuwe Grande Punto's. Ik iig. een 120 PK T-JET Sport, mijn collega waarschijnlijk ook. Tot die tijd kunnen we in 2 Grande Punto's rondrijden. Ik in de mijne. Collega in een leen-GP. De dealer heeft zelfs een zwarte leen-GP geregeld want 'dat past beter bij jullie bedrijfskleuren'. Had niet gehoeven maar wel zeer attent.
Dik tevreden mee, kan ik straks toch in een turbo rijden 8) (toch een stuk sneller) en tot die tijd mooi de huidige Grande Punto ter overbrugging. Top geregeld al met al. 8)

OK, er waren dus 2 Grande Punto 1.4 16V Sports besteld door ons op 1 juni jl. Ze hebben echter 2x een Racing uitgeleverd, dus zonder climate control en subwoofer. Ik heb die van mij afgelopen zaterdag uitgeleverd gekregen, die van mijn collega stond gepland voor morgen uitlevering. We gingen echter niet akkoord met de uitgeleverde Racing uitvoering, vooral het gemis aan climate control vind ik vervelend.
Wat we nu hebben bereikt is het volgende. Ik blijf gewoon rijden in mijn Grande Punto 1.4 16V Racing en bestel morgen een nieuwe 1.4 T-JET Sport. Zodra deze binnen is (week of 10 zal het wel worden) lever ik de huidige Racing in en stap dan in de nieuwe T-JET. Mijn collega krijgt morgen de Racing die voor hem klaarstond niet mee (anders hebben ze 2 auto's die niet meer als nieuw zijn te verkopen) maar hij krijgt een andere Grande Punto te leen waarin hij kan rijden tot het moment dat zijn nieuwe ook binnenkomt.
Morgen bestellen we dus 2 nieuwe Grande Punto's. Ik iig. een 120 PK T-JET Sport, mijn collega waarschijnlijk ook. Tot die tijd kunnen we in 2 Grande Punto's rondrijden. Ik in de mijne. Collega in een leen-GP. De dealer heeft zelfs een zwarte leen-GP geregeld want 'dat past beter bij jullie bedrijfskleuren'. Had niet gehoeven maar wel zeer attent.

Dik tevreden mee, kan ik straks toch in een turbo rijden 8) (toch een stuk sneller) en tot die tijd mooi de huidige Grande Punto ter overbrugging. Top geregeld al met al. 8)
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Jochem Vaartjes
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 14:25
- Locatie: Nieuwegein
-
- Berichten: 9423
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Nou, net bij de dealer geweest. 2x een T-JET besteld (ook voor mijn collega waar dezelfde fout was gemaakt), verder hetzelfde qua specs.
De T-JET is 1000 euro duurder ongeveer maar we krijgen 'em bij de leasemaatschappij voor exact dezelfde prijs als de ongeblazen 1.4 16V! Ook een beetje compensatie. Verder nog 2x een portable satnav systeempje cadeau dus een dikke pluim voor Autobedrijf Jelle Talsma, Fidis en Fiat. Heb ze ook gemeld dat ik uitermate tevreden ben met hun afhandeling hiervan. We zijn een groeiend bedrijf (dit weten zij natuurlijk ook) dus zoiets speelt wel mee voor de toekomst. Als we straks nog wat meer auto's nodig hebben overweeg ik zeker sterk om ze wederom hier te halen.
Ook nog even proefgereden in een T-JET die daar stond, collega had er nog niet in gereden. Je hebt gelijk Hielke, hij is een tikje zachter afgeveerd dan mijn huidige. Nog steeds vrij stevig maar het echte scherpe randje is er een klein beetje vanaf. Had van mij wel mogen blijven. Ik vind echter de prestaties en vooral het koppel zo verschrikkelijk veel beter dan bij mijn huidige 1.4 16V dat ik geen moment heb getwijfeld: absoluut 1000x liever de turbo.
Nu maar wachten en tot die tijd vermaken we ons wel in de huidige versie.
De T-JET is 1000 euro duurder ongeveer maar we krijgen 'em bij de leasemaatschappij voor exact dezelfde prijs als de ongeblazen 1.4 16V! Ook een beetje compensatie. Verder nog 2x een portable satnav systeempje cadeau dus een dikke pluim voor Autobedrijf Jelle Talsma, Fidis en Fiat. Heb ze ook gemeld dat ik uitermate tevreden ben met hun afhandeling hiervan. We zijn een groeiend bedrijf (dit weten zij natuurlijk ook) dus zoiets speelt wel mee voor de toekomst. Als we straks nog wat meer auto's nodig hebben overweeg ik zeker sterk om ze wederom hier te halen.
Ook nog even proefgereden in een T-JET die daar stond, collega had er nog niet in gereden. Je hebt gelijk Hielke, hij is een tikje zachter afgeveerd dan mijn huidige. Nog steeds vrij stevig maar het echte scherpe randje is er een klein beetje vanaf. Had van mij wel mogen blijven. Ik vind echter de prestaties en vooral het koppel zo verschrikkelijk veel beter dan bij mijn huidige 1.4 16V dat ik geen moment heb getwijfeld: absoluut 1000x liever de turbo.
Nu maar wachten en tot die tijd vermaken we ons wel in de huidige versie.

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Wimo en 7 gasten