Er moet dus wat anders komen. Nu kan ik mijn spaargeld (privé) wel stukslaan op een beetje representatieve auto maar dan ben je ook snel 7000 euro kwijt voor iets fatsoenlijks. Dit vind ik nogal kapitaalvernietiging, hou liever privé wat achter de hand voor als we eens wat slechtere maanden krijgen, dan hoef ik dan niet gelijk geld uit de zaak te halen. En je blijft natuurlijk altijd zitten met onderhoudskosten enzo.
Wat ik nu aan het overwegen ben is een goedkope lease-auto. Maandelijks niet te duur (zo'n 350 euro) waarbij de bijtelling ook niet zo hoog is (100 euro in de maand ongeveer) maar wel een nette auto plus wat luxe. Heel veel kilometers per jaar rij ik ook niet meer (denk hooguit 20.000) dus het kan wel een benzine worden.
Ik zit hierbij te denken aan een Fiat Grande Punto 1.4 16v.

Anyway, dit alles komt op zo'n 350 euro in de maand, aldus de diverse lease-websites. Ik overweeg het dus sterk, ben ik van die onderhoudsellende af, rij gelijk in een luxe representatieve auto, ga er gigantisch op vooruit in vergelijking met wat ik nu rij en hoef niet al mijn privégeld in een auto te stoppen.
Blijft echter het punt dat we 'nog maar' 8 maand bestaan. Vorig jaar waren we echter (in de 4 maand dat we toen actief waren) wel direct winstgevend! 8) De zaken gaan dus goed en die maandelijkse kosten zijn geen enkel probleem. We hebben genoeg vaste inkomsten (contracten) om die kosten af te dekken.
Gaat dit problemen opleveren, een lease-auto terwijl je nog zo kort bestaat of wil geen lease-my zich hier de vingers aan branden? Kan iemand hier wat zinnigs over zeggen? Fabian wellicht? Thanks.