VdV Leon op autoblog

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Hielke

Bericht door Hielke » 20 jul 2007, 20:12

TopFuel schreef: Ik zou wel je gebruikelijke bandenspanning verlagen voor + achter -0,5 bar. Je banden worden op het circuit zó warm dat na een paar rondjes de spanning +- 0,5 bar wordt verhoogt. Na het warm rijden rijdt je dus weer op de ''gewone'' spanning...
Dat mag je doen TopFuel maar dan rij je, als je normale sportieve banden gebruikt, je buitenkanten van het profiel compleet aan gort. De auto gaat dan extreem op de wangen hangen.

Standaard regel voor het rijden op een circuit met een straatauto en normale banden is juist dat je 0,5 bar druk boven de normale druk gebruikt. Meestal zal dat resulteren in een druk van ongeveer 2,7 bar rondom. Slicks en semislicks beginnen met een veel lagere begindruk. Voor slicks tussen de 1,3 en 1,8 bar en voor semislicks tussen de 1,6 en 2,0 bar.

Rebel

Bericht door Rebel » 20 jul 2007, 20:20

Ik rij normaal met 2.2 en 2.0 en op de Ring inderdaad ook 0.5 hoger.
Doe dit ook omdat anders de banden aan de buitenkant te hard slijten tov het midden.

Maar eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik met een lagere druk meer grip heb in snelle bochten, hier in de omgeving.

Topfuel

Bericht door Topfuel » 20 jul 2007, 20:37

Hielke schreef:
TopFuel schreef: Ik zou wel je gebruikelijke bandenspanning verlagen voor + achter -0,5 bar. Je banden worden op het circuit zó warm dat na een paar rondjes de spanning +- 0,5 bar wordt verhoogt. Na het warm rijden rijdt je dus weer op de ''gewone'' spanning...
Dat mag je doen TopFuel maar dan rij je, als je normale sportieve banden gebruikt, je buitenkanten van het profiel compleet aan gort. De auto gaat dan extreem op de wangen hangen.

Standaard regel voor het rijden op een circuit met een straatauto en normale banden is juist dat je 0,5 bar druk boven de normale druk gebruikt. Meestal zal dat resulteren in een druk van ongeveer 2,7 bar rondom. Slicks en semislicks beginnen met een veel lagere begindruk. Voor slicks tussen de 1,3 en 1,8 bar en voor semislicks tussen de 1,6 en 2,0 bar.
Ik reed met mijn 225-40-18 op de weg al met 2.8 bar rond, dit was toen voor mij de rede om wat spanning te verlagen, zodra de banden dan ''warm'' zijn zit je precies goed? Correct me if i'm wrong! GTRene rijd met 19''? Lijkt me dat hij standaard ook rond de 2.8 bar zit!?

HansD

Bericht door HansD » 25 jul 2007, 17:04

Kek wagentje :wink:

Tristan

Bericht door Tristan » 25 jul 2007, 17:04

Gefeliciteerd.

Heb je auto 2 weken geleden zien staan. Exact dezelfde auto als die van mij, alleen jij hebt DSG toch?

Veel plezier ermee. :D Ik rij na 24K nog steeds met een smile op me gezicht.

Ps, ook Bilstein eronder?

Rebel

Bericht door Rebel » 25 jul 2007, 17:39

Fraai interieur

Gefeliciteerd en veel rijplezier

Harrie

Bericht door Harrie » 25 jul 2007, 19:19

Jeroen Bosman schreef:Vandaag opgehaald;
Met VdV kuurtje? Ziet er goed uit zo'n Leon.

Is het al bekend waar een Cupra op uit komt wanneer je hetzelfde geld er tegenaan gooit als de VdV kuur? Of zit daar niet zoveel reserve in?

Tristan

Bericht door Tristan » 26 jul 2007, 00:18

Harrie schreef:
Jeroen Bosman schreef:Vandaag opgehaald;
Met VdV kuurtje? Ziet er goed uit zo'n Leon.

Is het al bekend waar een Cupra op uit komt wanneer je hetzelfde geld er tegenaan gooit als de VdV kuur? Of zit daar niet zoveel reserve in?
320 a 330pk met grotere uitlaat. 8)

Jeroen Bosman

Bericht door Jeroen Bosman » 26 jul 2007, 04:53

Tja, de foto van het interieur/dashboard is een beetje donker, maar het ging ook meer om de auto die je door de vooruit ziet, dat is namelijk de voorganger. Het is inderdaad het VdV pakket; met 19”, DSG,adaptieve xenon, schuif/kanteldak en PDC en met het Bilstein onderstel.

Op de terugweg natuurlijk een beetje gesport met de Ibiza cupra, mede door het drukke verkeer kon de Leon niet loskomen, echter als er de ruimte is dan is er geen houden aan meer voor de Ibiza. Grappig was nog wel een A3 op de A4 die al roetend de Leon voor probeerde te blijven, maar helaas het onderspit moest delven. Zijn teleurstelling was echter compleet toen ook de Ibiza er langs ging, jammer genoeg moest dit wel rechtsom, aangezien hij blijkbaar een linkerbaan ontheffing had.

Of het was een pace car situatie natuurlijk :lol:

Marc R

Bericht door Marc R » 26 jul 2007, 05:04

Nette bak jeroen,alleen ik zou wel een dikkere remmenset erop zetten.

Verders OKE!

Tristan

Bericht door Tristan » 26 jul 2007, 08:36

Marc RS4 schreef:Nette bak jeroen,alleen ik zou wel een dikkere remmenset erop zetten.

Verders OKE!
Waarom? Kan je vertellen dat de remmen-upgrade al erg hard remt. Edwin heeft ronde naar ronde gereden op CPZ, en de remmen gaven keen krimp. Dus dan zit het wel goed.

k33z

Bericht door k33z » 26 jul 2007, 09:00

Tristan schreef:
Marc RS4 schreef:Nette bak jeroen,alleen ik zou wel een dikkere remmenset erop zetten.

Verders OKE!
Waarom? Kan je vertellen dat de remmen-upgrade al erg hard remt. Edwin heeft ronde naar ronde gereden op CPZ, en de remmen gaven keen krimp. Dus dan zit het wel goed.
Alleen waren ze wel krom aan het einde van de dag :)

Plaats reactie