Dat is niet helemaal de bedoeling

voor die boost-leak test. Moet ik dan gewoon even anderhalve bar (of wat het ook moet zijn) daarop zetten met de compressor en kijken of de druk zakt ?Andry schreef: 14 jul 2018, 13:52 Dus heb je nog niet echt met het volle vermogen geredenAls je toch aan het hobby-en bent zou ik ook gelijk een boostleaktest doen. De seals van de as van de gasklep drogen uit en veroorzaken vaak lekkage. Een bekend 'probleem' als ze ouder worden. Mocht je dit gaan doen zal je zien dat het gasklephuis van binnen zwart/antraciet is. Laten zitten, dit is namelijk de coating die Mitsubishi heeft aangebracht om de gasklep goed af te sluiten. Haal je de coating weg, sluit de gasklep niet meer goed af en is de motor de stationair regeling compleet zoek. Ik weet niet of de JDM ook een EGR klep heeft, maar die pakking tussen de klep en inlaatspruitstuk gaat bij ouder worden ook lekken.
Nog een tip: de hydraulische pomp voor de diffs gaat vaak stuk door corrosie. Het huis is van een aluminiumlegering en als die gaat corroderen sluiten de delen van het pomphuis niet goed meer af. Ik heb destijds het pomphuis helemaal schoongemaakt en in de 'was' gezet die ze ook in chassiskokers spuiten. Na 7 jaar nog geen storing gehad en de geleverde druk is nog prima.
Misschien een rare opmerking hoor, maar als dit een uitzondering is... Kan je dan niet bij een andere RDW locatie aankloppen en doen alsof je neus bloedt? Of wordt deze afkeur geregistreerd bij het RDW?Er zijn meerdere evo's van dit typenummer in Nederland geregistreerd maar de keurmeester zei dat ze het daar niet van konden overnemen.
In de "new model manual" van Mitsubishi Motors zelf staat alle gevraagde informatie in. Dit is op modelnummer en deze staat op het typeplaatje van de auto. Dit zou in Principe genoeg moeten zijn om het geregeld te krijgen. Helaas heb ik nog niks uit Japan vernomen; Ik had op een ander forum gelezen dat ze bij die persoon binnen een uur al een reactie kreeg. Nog even afwachten dus.Thomas H schreef: 06 aug 2018, 08:24Misschien een rare opmerking hoor, maar als dit een uitzondering is... Kan je dan niet bij een andere RDW locatie aankloppen en doen alsof je neus bloedt? Of wordt deze afkeur geregistreerd bij het RDW?Er zijn meerdere evo's van dit typenummer in Nederland geregistreerd maar de keurmeester zei dat ze het daar niet van konden overnemen.
Wel een domper joh. Die EVO moet rijden!
De specificatielijst:Mmc Crd
Bijlagen
04:17 (6 uur geleden)
aan ik
Dear Sir/Madam
We, Customer Relations Department of Mitsubishi Motors Corporation (MMC), have received your e-mail below.
In reply to your inquiry below, we would like to inform you of our following data.
GVW(Gross Vehicle Weight:1,685kg
Front Axle Weight(including passenger):970kg
Rear Axle Weight(including passenger):715kg
Front Axle Weight(without passenger):870kg
Rear Axle Weight(without passenger):540kg
Maximum horse power and Emission value: Please see the attached specification sheet which is written in Japanese as this model is Japanese specification model.
GVW is calculated by adding the Kurb weight of the vehicle and the weight of passengers(55kg per passenger).
The above data is provided for your information only and MMC disclaims any obligation or liability which may arise from the use of it.
In the end we are unable to help you to provide any further information or data even if you will ask us.
We would appreciate your understanding.
Yours faithfully,
Customer Relations Department
Mitsubishi Motors Corporation
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, StefanW en 4 gasten