Goed om te horen Niels. Je zinnen verzetten en gewoon aan de klus beginnen is het enige wat erop zit. Nu is het effe doorbikkelen, maar als ie straks weer als een zonnetje rijdt, ben je dat zo weer vergeten.Niels schreef: 11 jul 2018, 00:00 Maar goed, garage opgeruimd, de Toyota Yaris van oma geleend en de ramkraaksjaak gaat morgen naar binnen om deels aangepakt te worden. Plan is om zelf al zoveel mogelijk te doen zodat er tijd genoeg overblijft voor de complexere/tijdrovende klussen. Morgen komen hopelijk de kleppendeksel pakkingen binnen en vrijdag de remklauw. Paar daagjes sleutel zal de scope wel aardig verkleinen. Hopelijk kom ik geen verrassingen tegen tijdens het sleutelen..
Ik zou uberhaupt een automaat in zo'n wagen willen. Dan maar alles op standje zorgenloos. Met deuren die heerlijk sluiten en geen lawaai meer van buiten. En inderdaad de financiele eindstand is ook belangrijk. Onnodig kromliggen hou ik ook niet van.Niels schreef: 11 jul 2018, 09:37 De 2.8 is imho voldoende. Het lijkt wat krap maar op 1600kg wil dat prima. De automaat gooit qua prestaties wat roet in het eten, de handbak doet volgens mij 8.8 sec. naar de 100, de automaat 10. Dat komt omdat de overbrengingen lang zijn zodat je op snelheid niet teveel toeren draait. Natuurlijk is een V8 lekkerder maar qua kosten gaat het dan 2x zo hard. Met standaard Quattro kosten die in de MRB, in verbruik en in de verzekering een stuk meer. De A8 2.8 rij je tegen hetzelfde geld als een A4/A6 V6 Avant zeg maar ff los van wat specifieke A8 onderhoudsdingetjes...
Nee niet in eerste instantie. Je voelt het eigenlijk alleen bij parkeren en bijna stilstand. Zowat nooit dus.Riceaux schreef: 11 jul 2018, 21:58 Goed bezig Niels! Ga je dat stuurpomp probleem ook nog aanpakken of laat je dat zitten omdat het toch een standaard kwaaltje is?
Beter is om er niet aan te beginnenErikS schreef: 11 jul 2018, 21:59 Euh, das niet bepaald mijn advies volgen.......
Maar beter alles gelijk perfect indeed.
Dat is echt ruk geregeld bij Audi/VW inderdaad. Ben wel benieuwd of je erg gaat schrikken van de onderdeel prijzen als je ze uiteindelijk wel kan krijgen.Pon vind gewoon dat je na een jaar of 15 langs de dealer moet gaan om gewoon weer een nieuwe A8 op te halen. Oftewel, niet meer leverbaar
Ik probeer wel meteen zaken preventief mee te nemen wat wel het nodige geld kost maar als het ding straks weer goed is dan moet het voorlopig ook wel goed en betrouwbaar blijven. Dus alle slangen van het LPG systeem, filter, T-stukjes, bougie kabels, banden etc.allen schreef: 02 aug 2018, 21:56 Drie keer is scheepsrecht toch Niels? Geen idee of dat dan een A8 met megakosten gaat worden of juist een hele betrouwbare...
Niels schreef: 03 aug 2018, 15:17 Das toch een moeilijke keuze als een Alfa 4C ook een mogelijkheid is![]()
Nee, de beste hothatch van het universum! Tenzij je rwd wilt natuurlijk, maar dat is de A8 ook niet.Niels schreef: 03 aug 2018, 15:17 Das toch een moeilijke keuze als een Alfa 4C ook een mogelijkheid is![]()
Gebruikers op dit forum: Cuprafan_123, EvdP, k33z, KoenM, matthyssie, SlowCo, SvB, TurboClouseau en 5 gasten