+1Martin van der Zwaard schreef: 09 jul 2018, 09:02 Wat is er met die auto gebeurt joh....heeft ie onder water gelegen?![]()
Kleppendeksel verweerd....roest aan de bougies....massapuntje met corrosie….
Die bougies ff met thermisch vet erop monteren. Belangrijk is op juiste moment zodat je op de goede plek in de verbrandingskamer zitten (lijkt mierenneukerij maar is echt belangrijk) en ff contactspray in de bobinepen spuiten (verdrijft vocht).
ik denk/verwacht dat die veel winterverkeer gereden heeft... is ook geen nieuwe natuurlijk met 2 ton op de klok...Martin van der Zwaard schreef: 09 jul 2018, 09:02 Wat is er met die auto gebeurt joh....heeft ie onder water gelegen?![]()
Kleppendeksel verweerd....roest aan de bougies....massapuntje met corrosie….
Die bougies ff met thermisch vet erop monteren. Belangrijk is op juiste moment zodat je op de goede plek in de verbrandingskamer zitten (lijkt mierenneukerij maar is echt belangrijk) en ff contactspray in de bobinepen spuiten (verdrijft vocht).
Ik monteer de bougies altijd droog. Door het vet verandert toch je moment? Waarom zou je ze met vet monteren? Ze zullen echt niet vast gaan zitten als je ze met een momentsleutel aanhaalt. Serieuze vraag overigens.Martin van der Zwaard schreef: 10 jul 2018, 08:35 Thermisch vet moet je hebben. Dat kan tegen hoge temperaturen en koekt niet vast.
Wat betreft aanhaalmoment....dat staat gewoon op het doosje van de bougie.
stukje aangekoekte troep losgekomen van de cilinder en onfortuinlijk terecht gekomen?TLRS schreef: 10 jul 2018, 01:20 Heel bijzonder, die bougie.. lijkt mechanische oorzaak. Verdwaald onderdeel in de inlaat gekomen?
Dan zou de vervuiling boven gemiddeld moeten zijn, lijkt me?.. en keihard.. en groot genoeg om bougie en zuiger gelijktijdig te raken. Endoscopie?vester86 schreef: 10 jul 2018, 20:11 stukje aangekoekte troep losgekomen van de cilinder en onfortuinlijk terecht gekomen?
een motor is om aan te knutselen, een auto moet gewoon rijdenJeffrey026 schreef: 10 jul 2018, 21:59 gelukkig loopt die weer goed, achja je moet toch wat te knutselen hebben anders is er weinig hobby aan![]()
Martin van der Zwaard schreef: 11 jul 2018, 08:50 Wel heel apart ja. Heb zoiets ook nog nooit gezien.
hmm misschien eens doen, ken alleen niemand in de buurt die zo'n ding heeft...TLRS schreef: 11 jul 2018, 02:17Dan zou de vervuiling boven gemiddeld moeten zijn, lijkt me?.. en keihard.. en groot genoeg om bougie en zuiger gelijktijdig te raken. Endoscopie?vester86 schreef: 10 jul 2018, 20:11 stukje aangekoekte troep losgekomen van de cilinder en onfortuinlijk terecht gekomen?
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 4 gasten