Goed bezig Andry, mooie EVO!
Heeft er denk mee te maken dat deze wel iets duurder zijn en ook wat meer brandstof lusten.EvdP schreef:Mooie auto. Toch raar dat je deze nooit ziet en Impreza's wel.
Van de Evo VII zijn er 10000 gebouwd waarvan ongeveer 80% RHD waren. De LHD was bedoeld om de rallysport in het westen te bedienen en enkelen werden voorzien van enige 'luxe' om op straat te worden gebruikt. De VII werd ook in geen enkel land officieel geïmporteerd, alles was parallel.EvdP schreef:Mooie auto. Toch raar dat je deze nooit ziet en Impreza's wel.
Alle maten worden gecontroleerd, dus ook de bigends. En met de montage weer gecontroleerd met Plastigauge om de exacte tolerantie te meten. De enige issue's die dit blok kent zijn crankwalk bij de E4 en eerste serie van de E5 en de conrods van de E 6.5 TME, E7 en EU spec 8 zijn het zwakst van de hele reeks. Bij normale tuning blijft dit gewoon heel. Het is wel verstandig de drijfstangbouten gelijk te vervangen als er tuningsplannen zijn.TLRS schreef: 02 jul 2018, 01:33 Zijn de big-ends gecontroleerd op rondheid, of is dat geen ding bij zulke blokken..? 50000km lijkt me geen gekke score trouwens!
Heb evo's altijd gaaf gevonden, lijkt me mooi spul om mee door de polder te crossen.
Dacht ik al maar twijfelde haha Was gezellig toen !
Gebruikers op dit forum: Bakker, Bokkepoot, Downforce Hans, Henk Jan en 8 gasten