Maar wel kut Roy! Zal straks allemaal (hopelijk) snel vergeten zijn als je rondscheurt.

Exact, het enige wat er aan extra koeling is gekomen is een extra electrische waterpomp, zijn hoofdtaak is het water rondpompen als de motor uitgezet is (en de fan ook doordraait) en zodoende wat na te koelen, maar tevens zorgt deze voor meer waterflow tijdens het rijden en dat zorgt net even voor die laatste paar graden koeling die je op een hete dag op het circuit nodig hebt.smiley schreef: 11 jun 2018, 22:20 Mooi man.
Dat lijkt me een ongekoelde supercharger.
Is de 350pk uitbreiding gekoeld?
Pk's erbij in een SC zijn zo eenvoudig als een kleinere pully erop, of een grotere maat supercharger.Roy RS schreef: 12 jun 2018, 03:07 De 3.5R upgrade met 350 pk heeft sidepods met een oilcooler en een chargecooler erin.
Enige wat ik niet volg is dat hij met deze standaard mapping 310 pk heeft, dat ik dan volgens mij met een custom mapping makkelijk die 350pk zou moeten kunnen bereiken met deze setup en dan heb ik geen koelers extra...of zou ik mede daarom “maar” 310pk in de standaard set krijgen?
welke dongle is geschikt? kun je ook turbo/charger druk aflezen?smiley schreef: 12 jun 2018, 10:16Pk's erbij in een SC zijn zo eenvoudig als een kleinere pully erop, of een grotere maat supercharger.Roy RS schreef: 12 jun 2018, 03:07 De 3.5R upgrade met 350 pk heeft sidepods met een oilcooler en een chargecooler erin.
Enige wat ik niet volg is dat hij met deze standaard mapping 310 pk heeft, dat ik dan volgens mij met een custom mapping makkelijk die 350pk zou moeten kunnen bereiken met deze setup en dan heb ik geen koelers extra...of zou ik mede daarom “maar” 310pk in de standaard set krijgen?
Pk's kwijtraken is echt ook weer makkelijk door opbouw van hitte. Warme lucht heeft minder zuurstof, en de ecu zal er ook nog eens op reageren door ontsteking terug te nemen (om de motor te beschermen)
Ik denk als je met de huidige setup lekker gaat knallen op een warme dag, je het gelijk voelt.
De opzet van die 350 kit is dus zeker aan te raden.
(Op een hele warme dag gaat mijn auto van 330 naar rond de 250 pk. Ik moet nog eens keer waterinjectie inbouwen. Mijn chargecooler trekt het niet)
Als je het zelf wilt nameten, en er zit een obd aansluiting op de atom, dan kun je met de torque applicatie spelen.
Bluetooth dongeltje van een tientje, en de pro app is een paar euro.
Dan kun je je intake temp uitlezen en je theoretische bhp berekenen. Een koude versus warme dag laat het verschil goed zien.
Knallen op het circuit versus lummelen op de openbare weg nog meer.
supergaaf!!! 0-100 tijd al gemeten?Roy RS schreef: 11 jun 2018, 21:29 nou, het is eindelijk zover, de auto staat in de grazie...
hier een foto van de SC kit gemonteerd
Voor een android telefoon heb je een bluetooth dongle nodig.Jeffrey026 schreef: 16 jun 2018, 20:28 welke dongle is geschikt? kun je ook turbo/charger druk aflezen?
Gebruikers op dit forum: beske, jessedehaan, ron36 en 28 gasten