Weer eens wat nieuws van mijn auto’s.
De BMW. Mankeert niks aan, bevalt goed en geen op en of aanmerkingen. Die airbox was me een doorn in het oog. Ding ligt al twee maanden op de werkbank. Had hen drie keer ingebouwd maar er waren een paar dingetjes die me niet bevielen. Pasvorm was netjes, alleen de onderkant schuurde tegen bedrading van de ballast van de linkerkoplamp. Tevens zocht ik nog een goede oplossing om hem te bevestigen. Ik wilde de airbox persee in de rubbers hangen, dan kan het allemaal nog een beetje bewegen en dat vangt trillingen en kleine bewegingen van de motor op. Gisteren maar eens tijd gemaakt. Onderkant airbox aangepast, die loopt mooi vrij. Nette steunen gemaakt en na 20x passen hangt ie zoals ie moet hangen, trillingsvrij en mooi strak in de rubbers.
Verschil bij het rijden, nauwelijks te merken onder de 3000 toeren. Iets meer inlaatgeluid, maar das verwaarloosbaar. Bij vol doorhalen in de sportstand schreeuwt ie wat meer boven de 3000 toeren, maar wat betreft geluid niet onderbroekscheurend. Auto pakt wel lekker op van onderuit en lijkt wel meer vermogen te hebben boven de 4000 toeren. Krijgt misschien toch wel meer lucht. Hij zit prima dus we gaan er maar eens een tijdje mee sturen.
De Giulia.
Rammel, rammel het leek wel of er iets los onder de auto zat. Niks kunnen vinden, op de brug. Bleken de twee achterwiellagers kompleet naar zijn vaantje. Zat gewoon speling op de wielen. Vond de kont ook al erg speels. Vond het een beetje snel na de revisie van de achteras, had ook nog speciaal de dure SKF lagers laten monteren. De specialist was het met me eens, wordt onder garantie verholpen. En nou hij er toch staat......... gietijzeren uitlaatspruitsuk was lek. Viel mijn oog op een gebruikt spaghetti-spruitstuk van een ex-racer......... als ie past gaat ie eronder, shit happens
Verder saai híer met de auto’s.
Gr Ron