Iedereen koopt een auto die op dat moment het beste bij je eisen/wensen/leven past. Maar die eisen kunnen er weer heel anders uitzien als je in een ander land zou wonen, simpelweg omdat het klimaat, terrein en de afstanden heel anders zijn.
Welke auto zou je kopen als je in de volgende landen zou wonen? Of dezelfde auto als je nu hebt? Graag een beetje in dezelfde prijsklasse (maximaal) als je huidige auto om het allemaal realistisch te houden.
- Duitsland
- Texas USA
- Noorwegen
- Rusland
- Colombia
- Monaco
- Duitsland: natuurlijk verleidelijk om een autobahn-knaller (AMG/M/RS) te kopen, maar ik zou toch voor een 4C kiezen en vooral de binnendoorwegen opzoeken, dat heeft Duitsland ook genoeg.
- Texas USA: zo'n Rat-style pickup is wel gaaf! Alleen rijd dat misschien heel beroerd, tweede keus is dan een leuke Corvette of Mustang met V8.
- Noorwegen: ik denk dat AWD toch wel een eis is, liefst met de nodige beleving. Een dik rallykanon lijkt mij dus wel wat.. een Lancer Evo, welk nummer weet ik niet.
- Rusland: nooit geweest en denk genoeg plekken waar je hard kunt planken, maar ook veel slechte wegen of geen wegen. Wellicht is een rallykanon ook hier wel de juiste keus.
- Colombia: ook nooit geweest, geen idee eigenlijk. Is een Toyota Land Cruiser een vereiste of kun je daar ook met iets normalers rijden?
- Monaco: ook hier de 4C, rondom Monaco liggen genoeg prachtige (berg)wegen. Als het echt binnen Monaco zelf moet zijn, dan iets als een Maserati Spider. Niet echt sportief, wel heel bruut geluid om van te genieten.
- Duitsland - 991.2 GT3 omdat het kan
- Texas USA Corvette Z07 met een Raptor erbij voor de boodschappen.
- Noorwegen - Tesla, land vol boomknuffelaars waar je toch niet hard kan rijden
- Rusland - X6M blending in with the crowd
- Colombia - gepantserde G klasse, better safe than sorry
- Monaco - moeilijk, zat eerst aan iets flash te denken maar op dit budget iets flash daar als een Maserati is zoiets als een polo hier. Een mint Lancia Delta Integrale dan maar .
Duitsland:
De Audi RS6 ( uiteraart met de 800pk upgrade)
Waarom: Super fijn autobahn knaller maar ook leuk voor binnendoor. Chemie tussen knallen en comfort is buitengewoon goed. Een van de auto's waarmee ik het meest content ben geweest.
Texas USA:
Goeie, ik heb niet zoveel met amerikaanse auto's of Texas zelf. (wel California) . Toch zou ik kiezen voor een Porsche 993 Cabrio. Motor vind ik niet zo heel spannend.
Waarom: Californication natuurlijk! Zie me al helemaal rijden als de Hank Moody van de lage landen.
Noorwegen:
Discovery 4. Prachtige auto die zich daar prima houd in het land. 's zomers is het daar prima offroaden en met een tent op het dak overal heerlijk kamperen. Back to-basic en genieten van de natuur, maar tijdens het rijden gewoon niets te kort komen.
Rusland:
BMW X5M .
Waarom: Lekker gangster en wel zo veilig. Toch vlot op al die slechte wegen daar.
Colombia:
Landcruiser uiteraard. Gewoon omdat het kan.
Monaco: (al zal deze wel buiten budget zijn)
Waarom: 's avonds voor zonsondergang samen met het vriendinnetje door de bergen naar beneden rijden om tijdens zonsondergang neer te strijken in de haven. Lijkt me zo fijn om in die omgeving met een klassieker in de rondte te snorren.
Ervanuitgaande dat het de enige auto is dus multi inzetbaar
- Duitsland --> Porsche Panamera Station Turbo (S) met mijn eigen 535d als goede 2e
- Texas USA --> Raptor, Lincoln Continental als goede 2e
- Noorwegen --> Porsche Cayenne (evt Hybrid om de bomenknuffelaars tegemoet te komen). Focus RS als goede 2e
- Rusland --> Foute SUV, eventueel gepantserd. RR Vogue als goede 2
- Colombia --> RR Vogue, eventueel gepantserd. Denk dat dat daar niet meer heel noodzakelijk is.
- Monaco --> Ferrari GTC4 Lusso
- Duitsland > Afhankelijk van waar in Duitsland. RX8, voor in de omgeving Eiffel. E61 530D voor de rest van Dld. RX8 is veel fun voor het geld. 530D is gewoon een heerlijke autobahn cruiser.
- Texas USA > Oude Corvette. Heerlijke V8
- Noorwegen > Klein electro-karretje, zodat er meer budget over is voor bier, want dat is daar stervensduur.
- Rusland > Oude G-klasse of Landrover. Auto met beetje massa is daar niet verkeerd
- Colombia > G-klasse of Landrover, lekker door de jungle knallen.
- Monaco > Een oude Maserati, in Monaco is het toch te druk om lekker te rijden, dan maar iets wat prachtig is om naar te kijken. Als vervoer neem ik daar wel een scooter.
- Duitsland: in de zomer de Z3 2.8 op provenciale wegen is het echt genieten.
In de winter een e34 525iX met een M52B28
- Texas USA: Resto mod pick up met een dikke V8
- Noorwegen: Suzuki SX4, maar wel zorgen dat die permanente 4wd heeft en dat de esp uit blijft.
Als huur auto gehad daar, leuke auto om mee te rijden ook op besneewde bergpassen.
- Rusland: Lada 2021 met rolkooi, goed onderstel en een BMW motor.
- Colombia: Nissan patrol, zal wel mooi rijden daar off road.
- Monaco: Z3 2.8 zijn daar zat mooie wegen om lekker te sturen!
Texas USA: ook hetzelfde denk ik, BMW M3. De wegen daar zijn niet zo heel bijzonder, tenminste niet waar ik geweest ben (oa Houston, Dallas, Brownsville)
Noorwegen: Ik zou niet persee 4x4 hoeven maar ik zou in iets lichters gaan rijden. Omdat de wegen, vooral langs de kust zich niet echt lenen voor hoge snelheden, vaak mag je overal max 80. In winters weer moeten er spikes onder kunnen.
Rusland. Geen idee, BMW 7 serie?
Colombia: Toyota Landcruiser. Gepantserde versie met rolkooi. Ik ben kort in Colombia geweest maar heb in Venezuela gewerkt en daar reden we met dezelfde dingen rond.
Riceaux schreef: 25 mei 2018, 12:02
- Colombia > G-klasse of Landrover, lekker door de jungle knallen.
Asfaltjungle...beter 'n fiets:Bogota:)
Maar Colombia zelf is een terreinwagen je-van-het, want terwijl daar soms de nieuwste Lambo's en Ferrari's ziet die in NL nog niet leverbaar waren is de infastructuur vaak wel ok, maar niet altijd dus 'n Landcruiser.
Hank Moody reed trouwens een 964
Die auto heeft wel wat meegemaakt
Bert ///M3 schreef: 25 mei 2018, 13:40
Noorwegen: Ik zou niet persee 4x4 hoeven maar ik zou in iets lichters gaan rijden. Omdat de wegen, vooral langs de kust zich niet echt lenen voor hoge snelheden, vaak mag je overal max 80. In winters weer moeten er spikes onder kunnen.
Ik ben meerdere keren vanaf Stavanger naar Lillehammer gereden langs de fjorden, echt prima wegen daar zelfs in de winter.
Wel mooie wegen om wat harder te rijden, mooie bochten, hoogte verschillen, verkanting van het wegdek.
Zonder twijfel de mooiste wegen waar ik ooit gereden heb.
Hoge snelheden haal je daar misschien niet maar het is wel sensationeel auto rijden
Meestal doe ik niet mee aan die lijstjes, maar goed, voor deze keer
Prijsklasse ergens tussen de 5 en 10K ofzo:
- Duitsland: E90 330i (gewoon omdat dat de meest logische opvolger voor m'n IS250 is op het moment )
- Texas USA: IS350 (de IS250 bevalt prima, maar meer vermogen is beter)
- Noorwegen: Forester (echte 4wd)
- Rusland: Forester (maar dan een ouder type zodat er nog voor 3000 euro bepantsering op kan)
- Colombia: 4wd met ladderchassis (past extra veel coke in)
- Monaco: De bus (dat miniscule landje kun je net zo goed gewoon lopend overal heen gaan)