Graag help en advies gevraagd...2e auto
-
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 12 feb 2006, 14:13
- Locatie: Zeeland
Graag help en advies gevraagd...2e auto
Hallo allemaal,
Ik zit er hard over te denken om voor de zomer weer een tweede leuke open auto erbij te nemen. Ik heb al eens 2 BMW Z3's gehad..een 2.8i en een M Roadster. Ik zit nu hard te twijfelen tussen:
- BMW Z3 M Roadster
- Porsche Boxster 2.5i
Een andere optie is het inruilen van mijn e46 M3 op een e46 M3 cabriolet. Of, en dat laat me niet los, de M3 inruilen op een Porwsche 911/966. Ik heb een hele mooie zien staan bij Lammerting Porsche, de ex-911 van Olav Mol....
Wie geeft me wat advies....mijn budget is rond de 22.500,-
Alvast bedankt,
Niels
Ik zit er hard over te denken om voor de zomer weer een tweede leuke open auto erbij te nemen. Ik heb al eens 2 BMW Z3's gehad..een 2.8i en een M Roadster. Ik zit nu hard te twijfelen tussen:
- BMW Z3 M Roadster
- Porsche Boxster 2.5i
Een andere optie is het inruilen van mijn e46 M3 op een e46 M3 cabriolet. Of, en dat laat me niet los, de M3 inruilen op een Porwsche 911/966. Ik heb een hele mooie zien staan bij Lammerting Porsche, de ex-911 van Olav Mol....
Wie geeft me wat advies....mijn budget is rond de 22.500,-
Alvast bedankt,
Niels
- markk
- Berichten: 3893
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Z3 M roadster is veel bruter/sneller dan een Boxster 2.5
z3 "verouderd" wel veel sneller dan een Boxster en heeft een wat minder onderstel/balans.
Als power-junkie zou ik gaan voor de z3 M roadster...
Vind je 204pk zat en heb je de auto als 2e liefhebbersauto voor zeg maar de lange heb -> Boxster
Mark.
z3 "verouderd" wel veel sneller dan een Boxster en heeft een wat minder onderstel/balans.
Als power-junkie zou ik gaan voor de z3 M roadster...
Vind je 204pk zat en heb je de auto als 2e liefhebbersauto voor zeg maar de lange heb -> Boxster
Mark.
- markk
- Berichten: 3893
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Graag help en advies gevraagd...2e auto
Olav heeft nu een GT3 toch? Daar heb ik vorig jaar nog in meegereden namelijk.///M3 schreef:. Ik heb een hele mooie zien staan bij Lammerting Porsche, de ex-911 van Olav Mol....
Ik zou zelf voor de Boxster S gaan trouwens. De M Roadster Coupe zou ik wel nemen i.p.v. de Boxster, maar dat is een ander verhaal.
-
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 12 feb 2006, 14:13
- Locatie: Zeeland
Bedankt voor de reakties...
Kijk,
Een M Roadster ken ik al, want die heb ik al eens gehad..(spijt dat ik die weg heb gedaan...? Een beetje!). Een Boxster S kan ik niet betalen voor erbij en valt dus af...of weet iemand er een voor 22.500 euro??
Ik wil gewoon eens wat anders en de Z3 vind ik van de achterkant gewoon niet zo mooi! Een beetje tuutig ondacks de brede wide body van de m roadster. Een Porsche heeft ook prachtige lijnen..
Wat ook leuk is is een Benz SLK.....
Pk's heb ik in de M3 genoeg....het moet wel lekker vlot zijn, maar mag best wat minder zijn...
Grz,
Niels
Een M Roadster ken ik al, want die heb ik al eens gehad..(spijt dat ik die weg heb gedaan...? Een beetje!). Een Boxster S kan ik niet betalen voor erbij en valt dus af...of weet iemand er een voor 22.500 euro??
Ik wil gewoon eens wat anders en de Z3 vind ik van de achterkant gewoon niet zo mooi! Een beetje tuutig ondacks de brede wide body van de m roadster. Een Porsche heeft ook prachtige lijnen..
Wat ook leuk is is een Benz SLK.....
Pk's heb ik in de M3 genoeg....het moet wel lekker vlot zijn, maar mag best wat minder zijn...
Grz,
Niels
- markk
- Berichten: 3893
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
2.5 Boxster heeft 204pk en is best nog wel redelijk vlot hoor. Net onder de 7s naar de 100 ofzo en top van 230/240. Wel op toeren houden natuurlijk en geen vergelijking voor een m3 met 343pk.
Verder is onderstel / balans door middenmotor / remmen ongeevenaard. Maar ook hier geld weer de 2.5's hebben wat mindere remmen dan de S die ik gewend ben en ook is het onderstel minder sportief. Kies dus goed je opties (handbak, sportonderstel, grotere 17"velgen, etc.) als je echt voor handling gaat.
Eerste (2.5) Boxster's zijn verder wel wat minder mooi/fraai qua interieur / afwerking en de sommige versies van de blokjes kennen wat problemen met slippende cylinder "sleeves". Verder hebben veel Boxster's (2.5/2.7/3.2) en 996 last van een lekkende oliekering aan de bakzijde (RMS=Rear Main Sail).
Mark.
Verder is onderstel / balans door middenmotor / remmen ongeevenaard. Maar ook hier geld weer de 2.5's hebben wat mindere remmen dan de S die ik gewend ben en ook is het onderstel minder sportief. Kies dus goed je opties (handbak, sportonderstel, grotere 17"velgen, etc.) als je echt voor handling gaat.
Eerste (2.5) Boxster's zijn verder wel wat minder mooi/fraai qua interieur / afwerking en de sommige versies van de blokjes kennen wat problemen met slippende cylinder "sleeves". Verder hebben veel Boxster's (2.5/2.7/3.2) en 996 last van een lekkende oliekering aan de bakzijde (RMS=Rear Main Sail).
Mark.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 2 gasten