Rico, die lijsten lijken mij ook niet zo geweldig, hoe je je reactie schrijft komt het alleen (weer eens: wanneer jouw stuk blik de degens kruist met iets anders) zo sneu over.
Houd toch eens op met je eigen auto op de meetlat te leggen met andere, je eigen M3 is ook echt niet de lichtste en meest agiele auto. Laat onverlet dat het in de nieuwe auto best "nog erger" kan zijn, daar heb ik geen oordeel over. En dat het echt niet alleen hosana is wat er nu uit de fabriek komt rollen geloof ik ook best.
Waarom alleen immer dat gezeur, wanneer je er zo zwaar aan tilt is het gewoon niet de auto voor jou. Vind het alleen erg opmerkelijk dat het gewicht van Andre's eigen 130i (1440kg, zelf door hem gewogen) ineens geen probleem is? Of nog beter, de nieuwe Quasimodo Coupe wat het geweldige scheurijzer zou moeten worden: 1560kg. Hoe kun je dan dit soort BS verhalen nog recht praten, misschien stuurt die 1 wat scherper in, de massa heeft ie net zo als de E46M3 (en als 135i ook nog een pak minder power ook)
Hielke:
Zitten die andere testers van de verslagen die we hier reeds gelezen hebben, waarin de nieuwe auto als log en zonder emotie beschreven wordt, er dan helemaal naast?
Die verslagen zullen best kloppen, ik beweer ook helemaal niet dat de E92M3 "beter" zou zijn dan een andere auto, geloof alleen niet dat het allemaal zo dramatisch is als hier de laatste tijd nogal eens geschetst wordt. Maar nu de bottomline: als je het niks vindt: prima, maar waarom moet er immer zo'n fatwa ontstaan?
1560kg in een lelijke auto is prima maar 1655kg in een grotere auto met 120pk meer is ineens helemaal kut?
Vind ik geen geloofwaardig verhaal. Als dat gewicht dan zo belangrijk is ben je bij BMW in general gewoon niet (meer) aan het juiste adres.
Zou fijn zijn als iedereen dat eens in z'n oren zou knopen voordat er weer van die onzin gepost wordt (halleluhjah over de 1560kg wegende Rijnaak, of fatwa over de 1655kg wegende olietanker)