Je hele leuke reactie, maar het voelt en klinkt een beetje als "Oh kut, ze zijn erachter gekomen. Hoe gaan we dit verhaal ontkrachten?"
Ik vind het vooral erg naief van de verkopende partij. Ze steken met kop en schouders boven het maaiveld uit met een prijs van €80.000 voor een Cabrio. In de advertenties wordt deze prijs 'rechtvaardigd' door de zeldzaam lage kilometerstand en de uitmuntende staat waarin de auto verkeerd.
Een snel zoekrondje op het internet leert mij dat o.a:
- Er maar 1 sleutel bij de auto zit
- Er interieurdelen bekrast zijn
- Het een import exemplaar betreft (doorgaans al minder waard als een Europees geleverde M3)
- Het schadeverleden verzwegen wordt
- Er overduidelijk aan de auto gespoten is.
- Er niets wordt vertelt over de herstelde inbraakschade
- De auto een "Salvage-title" heeft.
Waarom zo enorm opvallen met een auto die overduidelijk gebreken vertoont? En vervolgens doodleuk zeggen dat het internet vol staat met onjuiste informatie.
Om even een quote van internet te halen over deze auto:
Ik was serieus geintresseerd.
Echter, de verkoper in kwestie had het over een nette kloppende auto.
USA Import was hij eerlijk over, dat valt ook niet te ontkennen met de miles teller 
Echter zou de auto geen schadeverleden hebben, ondanks er rondom diverse panelen gespoten zijn, wat een kenner duidelijk kan zien.
Bij het ontbreken van de boekjes, en slechts één sleutel (die splinternieuw leek), ging er toch een belletje rinkelen, en heb ik het chassisnummer genoteerd.
Bij thuiskomst even een Google check en Carfax rapport, bevestigde mijn vermoedens.
Ik ben erg blij dat ik ter plaatse geen bod heb gedaan.
Een ex-diefsal USA M3 zonder fatsoenlijke historie, is precies wat je niet wilt als verzamelaar/liefhebber.
In Amerika is een verkoper, en zeker een bedrijf, verplicht te melden bij verkoop dat het om een "Salvage titled'" auto gaat. Volgens diverse websites is zo'n auto ongeveer 25 á 50% minder waard, dan een vergelijkbare auto zonder "Salvage title", afhankelijk van het soort auto, de schade, de reparatie en verdere historie.
Het zou Auto Buikema B.V. sieren als ze hier eerlijk over zijn.
Lijkt mij wel iets meer dan: "Onjuiste informatie op het internet".
Maar genoeg over die E46 M3!
Please Auto Buikema, vertel ons over die gezonken E92 M3!
150k voor een schadebak is namelijk een veel leuker en absurder verhaal, dan een 80k schadebak.
Misschien haal je de krant er wel mee!