Het grote E46 M3 (occasion) draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
MParallel
Auto: BMW

Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje

Bericht door MParallel » 23 apr 2018, 12:19

Niels schreef: 23 apr 2018, 11:50
MParallel schreef: 23 apr 2018, 00:05 Haha meen je niet. Naja geld stinkt niet.
Naja, handel is handel natuurlijk. En ik heb geen moeite met een echt goed gerepareerde zoals de TT van Jos b.v. Niettemin staan ze wel niets verhullend geregistreerd, daar moet Karel toch aan meewerken en ik rijm nog niet helemaal waarom...
Keur het ook zeker niet goed. Dit is wel dik grijs gebied. Wordt niet volledig verhuld, maar toch ook best wel wat.

Gelukkig dat het internet scherp is.

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 23 apr 2018, 12:57

MParallel schreef: 23 apr 2018, 12:18
Arthur schreef: 23 apr 2018, 11:10 Schadewagen?? Gewoon een TOTAL LOSS VEHICLE valt er te lezen. Ben benieuwd of die garage dit weet? Of hoe ze zich hieruit praten?
Staat ook bij dat dit kan vanwege diverse redenen.

Stel de motor is gehydrolocked en de rest is 100% goed/heel, en er moet een nieuw blok in, dan is die ook al total loss.
Op zo'n bedrag van 100.000 dollar..?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 23 apr 2018, 12:58

Nahja, allemaal prima MPara, natuurlijk kan dat. Prima auto dus... Nu staat er 'Flood water damage' en dat vertaal ik een beetje naar dat de auto onder water of in water heeft gestaan. Dus zeiknat geweest. Allemaal prima natuurlijk maar TL is TL. Verder prima kar :wink:

MParallel

Bericht door MParallel » 23 apr 2018, 13:07

Nee niet dit specifieke voorbeeld.

Crookie: kerel van Autovlog (niet blog) had een splinternieuwe AMG C63 waarvan die de motor had gehydrolocked. Hele motor moest vervangen worden a $77.000. Toen door de verzekeraar total loss verklaard.

Maar goed, deze Lime Rock editie zou ik ook niet willen aanraken met een "ten foot pole".

Johan-Alpina
Auto: Alpina

Bericht door Johan-Alpina » 24 apr 2018, 19:04

Arthur schreef: 23 apr 2018, 11:10 Schadewagen?? Gewoon een TOTAL LOSS VEHICLE valt er te lezen. Ben benieuwd of die garage dit weet? Of hoe ze zich hieruit praten?
Dit weten ze.
Hoe ze zich hieruit praten? Uhhh, niet? :tooth:
Achja, er is (hopelijk) niemand die hier € 150.000,- voor betaald, dus het boeit ook niet echt.....

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 24 apr 2018, 19:11

Tuurlijk weten ze dat. Toevallig 2 M3's en 2x dubieus verleden. Shady zooitje.

bm-dub

Bericht door bm-dub » 24 apr 2018, 20:00

Precies, en beide US-import, waarvan de E92 niet eens in de EU geleverd. De vloermatten in de E46 had ik al m'n twijfels over.

vincent328

Bericht door vincent328 » 25 apr 2018, 08:52

Niels schreef: 22 apr 2018, 23:59 Die Karel de Jong op M registry heeft alleen maar US schade wagens. Lijkt me de eerste opkoper van het spul.
Ja ik vraag me af of hij ze opkoopt of echt allemaal traceert. Ik zie bij hem ook veel Japanse m3’s en een hoop van die m3’s/z3m’s die bij target cars verschijnen worden op m registery in ieder geval door hem gemeld...

EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Bericht door EvdP » 25 apr 2018, 09:56

535d schreef: 24 apr 2018, 19:11 Tuurlijk weten ze dat. Toevallig 2 M3's en 2x dubieus verleden. Shady zooitje.
"Ik kan me geen ̶m̶e̶m̶o̶'s̶ schades herinneren en dat is de waarheid"

Hitz
Auto: KIA

Bericht door Hitz » 25 apr 2018, 10:44

Wat een bizarre verhalen weer!

@ Johan-Alpina, hoe rijdt de B5?

Str8Six
Auto: eBike

Bericht door Str8Six » 25 apr 2018, 14:10

We mogen de mysterieuze 'Karel de Jong' op het M-registery wel dankbaar zijn denk ik

Autobuikema

Bericht door Autobuikema » 25 apr 2018, 18:52

Wij betreuren de ontstane ophef over de door ons aangeboden M3 Cabrio. In de USA krijgen van diefstal teruggevonden auto’s een ‘salvage-title’. Dit is wat anders dan total-loss. Van schade was dan ook geen sprake. Wel zijn inderdaad aan beide zijkanten enkele delen gespoten, zoals terecht opgemerkt. De auto is aangepast naar Europese normen, de verlichting, maar ook de eenheden (fahrenheit naar celsius en miles naar kilometers). Ook is de auto onlangs door ons aangeboden bij een BMW-dealer en zijn alle openstaande terugroepacties door hen (kosteloos) uitgevoerd. Wij zijn overtuigd van deze auto, eventuele keuringen (Dekra) zijn uiteraard toegestaan. Het is jammer dat deze auto online is besmeurd met feitelijke onjuistheden, waardoor er voorbij wordt gegaan aan het feit dat het echt een hele unieke auto is. We zouden graag in contact komen met de persoon die dit alles in gang heeft gezet onder de naam johan-alpina.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 25 apr 2018, 19:00

Autobuikema schreef: 25 apr 2018, 18:52 Wij betreuren de ontstane ophef over de door ons aangeboden M3 Cabrio. In de USA krijgen van diefstal teruggevonden auto’s een ‘salvage-title’. Dit is wat anders dan total-loss. Van schade was dan ook geen sprake. Wel zijn inderdaad aan beide zijkanten enkele delen gespoten, zoals terecht opgemerkt. De auto is aangepast naar Europese normen, de verlichting, maar ook de eenheden (fahrenheit naar celsius en miles naar kilometers). Ook is de auto onlangs door ons aangeboden bij een BMW-dealer en zijn alle openstaande terugroepacties door hen (kosteloos) uitgevoerd. Wij zijn overtuigd van deze auto, eventuele keuringen (Dekra) zijn uiteraard toegestaan. Het is jammer dat deze auto online is besmeurd met feitelijke onjuistheden, waardoor er voorbij wordt gegaan aan het feit dat het echt een hele unieke auto is. We zouden graag in contact komen met de persoon die dit alles in gang heeft gezet onder de naam johan-alpina.
Nette reactie. :thumbup:

bartb

Bericht door bartb » 25 apr 2018, 19:08

Netjes dat jullie de moeite nemen om te reageren :thumbup:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 25 apr 2018, 19:11

Johan-Alpina schreef: 20 apr 2018, 23:36 Oppassen voor onderstaande BMW M3 Cabrio:
Afbeelding
Link naar advertentie

Ik heb de auto bezichtigd en het betreft hier een USA import auto met een Salvage title (ex schade)
Uiteraard heb ik het chassisnummer WBSBR93453PK04122 genoteerd en bij thuiskomst gegoogled.
Het blijkt dat deze auto onlangs is verkocht op een Amerikaanse veiling, niet lopend, zonder sleutels en met salvage title.
Zie onderstaand screenshot:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
We zien hier 2451 miles, wat toevallig exact overeenkomt met de geadverteerde tellerstand in kilometers.
Dit is natuurlijk ook de rede waarom de Nederlandse verkoper geen foto van de teller laat zien.
Daarnaast is in ieder geval de voorbumper vervangen (en waarschijnlijk dus ook gespoten), en de wielen/banden vervangen.

U betaald hier dus 80.000 euro voor een USA ex-schade auto, met duistere historie.
Wordt geleverd inclusief Bovag garantie. Bij een eventuele garantieclaim is het de vraag of er vergoed wordt i.v.m de salvage title.
Ook is er kans dat BMW Nederland de auto niet ondersteund bij diverse terugroepacties i.v.m de salvage title.

Wat vinden jullie deze E46 M3 Cabrio waard?
De auto staat tevens op Facebook
Even voor mijn beeldvorming. Dit zijn wel foto’s van dezelfde auto?

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 25 apr 2018, 19:39

Autobuikema schreef: 25 apr 2018, 18:52 Wij betreuren de ontstane ophef over de door ons aangeboden M3 Cabrio. In de USA krijgen van diefstal teruggevonden auto’s een ‘salvage-title’. Dit is wat anders dan total-loss. Van schade was dan ook geen sprake. Wel zijn inderdaad aan beide zijkanten enkele delen gespoten, zoals terecht opgemerkt. De auto is aangepast naar Europese normen, de verlichting, maar ook de eenheden (fahrenheit naar celsius en miles naar kilometers). Ook is de auto onlangs door ons aangeboden bij een BMW-dealer en zijn alle openstaande terugroepacties door hen (kosteloos) uitgevoerd. Wij zijn overtuigd van deze auto, eventuele keuringen (Dekra) zijn uiteraard toegestaan. Het is jammer dat deze auto online is besmeurd met feitelijke onjuistheden, waardoor er voorbij wordt gegaan aan het feit dat het echt een hele unieke auto is. We zouden graag in contact komen met de persoon die dit alles in gang heeft gezet onder de naam johan-alpina.
Het verhaal van de e90 ontkennen jullie dus niet?

Estoque

Bericht door Estoque » 25 apr 2018, 20:57

Je hele leuke reactie, maar het voelt en klinkt een beetje als "Oh kut, ze zijn erachter gekomen. Hoe gaan we dit verhaal ontkrachten?"

Ik vind het vooral erg naief van de verkopende partij. Ze steken met kop en schouders boven het maaiveld uit met een prijs van €80.000 voor een Cabrio. In de advertenties wordt deze prijs 'rechtvaardigd' door de zeldzaam lage kilometerstand en de uitmuntende staat waarin de auto verkeerd.

Een snel zoekrondje op het internet leert mij dat o.a:
- Er maar 1 sleutel bij de auto zit
- Er interieurdelen bekrast zijn
- Het een import exemplaar betreft (doorgaans al minder waard als een Europees geleverde M3)
- Het schadeverleden verzwegen wordt
- Er overduidelijk aan de auto gespoten is.
- Er niets wordt vertelt over de herstelde inbraakschade
- De auto een "Salvage-title" heeft.

Waarom zo enorm opvallen met een auto die overduidelijk gebreken vertoont? En vervolgens doodleuk zeggen dat het internet vol staat met onjuiste informatie.

Om even een quote van internet te halen over deze auto:
Ik was serieus geintresseerd.
Echter, de verkoper in kwestie had het over een nette kloppende auto.
USA Import was hij eerlijk over, dat valt ook niet te ontkennen met de miles teller ;)
Echter zou de auto geen schadeverleden hebben, ondanks er rondom diverse panelen gespoten zijn, wat een kenner duidelijk kan zien.
Bij het ontbreken van de boekjes, en slechts één sleutel (die splinternieuw leek), ging er toch een belletje rinkelen, en heb ik het chassisnummer genoteerd.
Bij thuiskomst even een Google check en Carfax rapport, bevestigde mijn vermoedens.
Ik ben erg blij dat ik ter plaatse geen bod heb gedaan.
Een ex-diefsal USA M3 zonder fatsoenlijke historie, is precies wat je niet wilt als verzamelaar/liefhebber.

In Amerika is een verkoper, en zeker een bedrijf, verplicht te melden bij verkoop dat het om een "Salvage titled'" auto gaat. Volgens diverse websites is zo'n auto ongeveer 25 á 50% minder waard, dan een vergelijkbare auto zonder "Salvage title", afhankelijk van het soort auto, de schade, de reparatie en verdere historie.

Het zou Auto Buikema B.V. sieren als ze hier eerlijk over zijn.
Lijkt mij wel iets meer dan: "Onjuiste informatie op het internet".

Maar genoeg over die E46 M3!
Please Auto Buikema, vertel ons over die gezonken E92 M3!
150k voor een schadebak is namelijk een veel leuker en absurder verhaal, dan een 80k schadebak.

Misschien haal je de krant er wel mee!

MParallel

Bericht door MParallel » 25 apr 2018, 21:28

bartb schreef: 25 apr 2018, 19:08 Netjes dat jullie de moeite nemen om te reageren :thumbup:
Ze kunnen ook bijna niet anders.

Riceaux: foto’s zijn gevonden op basis chassisnummer.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 25 apr 2018, 21:35

Met alpina johan die zich ermee bemoeit zit ik vol spanning op de cliff hanger te wachten...

Riceaux

Bericht door Riceaux » 25 apr 2018, 21:46

MParallel schreef: 25 apr 2018, 21:28
bartb schreef: 25 apr 2018, 19:08 Netjes dat jullie de moeite nemen om te reageren :thumbup:

Riceaux: foto’s zijn gevonden op basis chassisnummer.
Dat snap ik. Wilde even bevestiging van autobuikema. ;)

Wout309t
Auto: A4 40TFSI

Bericht door Wout309t » 25 apr 2018, 21:53

Ik vind hem er niet uitzien alsof hij alleen gestolen is geweest op die oude beelden.
Sleepoogkapje weg. Staat volgens mij ook een beetje raar op de wielen.

bartb

Bericht door bartb » 25 apr 2018, 22:52

MParallel schreef: 25 apr 2018, 21:28
Opzich niet nee haha.
Ben nog wel benieuwd naar het verhaal van de oranje E92 M3

mark323ti

Bericht door mark323ti » 25 apr 2018, 23:18

Nette reactie maar had allemaal voorkomen kunnen worden als Buikema gewoon het echte verhaal er bij had verteld. Je wordt toch echt niet goed van de teksten van die autohandelaren. De bekende Youngtimer handelaren kunnen er ook wat van. Eerlijkheid duurt het langst. Eigenlijk ook wel terecht want met dit soort acties gooi je je goede naam te grabbel. Daar gaan ze zeker de consequenties van merken.
Prijzen voor die 2 M3’s zijn ronduit belachelijk te noemen. Serieuze verzamelaars trappen hier niet in. Die lopen meteen weg bij ontbrekende historie en sleutels, overgespoten delen. Totaal onverkoopbaar lijkt mij.....

D.G.

Bericht door D.G. » 25 apr 2018, 23:30

Estoque schreef: 25 apr 2018, 20:57 Je hele leuke reactie, maar het voelt en klinkt een beetje als "Oh kut, ze zijn erachter gekomen. Hoe gaan we dit verhaal ontkrachten?"

Maar genoeg over die E46 M3!
Please Auto Buikema, vertel ons over die gezonken E92 M3!
150k voor een schadebak is namelijk een veel leuker en absurder verhaal, dan een 80k schadebak.

+1111111111111 precies dat gevoel had ik ook " Oh kut, ze zijn erachter gekomen......."

Joh, iedere BMW fan in het noorden weet wel dat het daar niet pluis is.
Jaren geleden eens voor een m5 geweest (toen nog niet bekend met het adres).
Aan de linkerzijde raakten de portieren elkaar nog net niet aan en aan de rechterzijde past er een hele vinger tussen :dood: :dood:
Na een beetje onderzoek zie je dan dat er amper BPM is betaald maar als je ernaar vraagt "denken" hun dat hij wel "schadevrij" is :zwijntje:

Begrijp me niet verkeerd, genoeg markt voor bijzondere auto's met een verhaal of verleden (Jetcars bestaat ook nog steeds) voor een zacht prijsje. En aan de onderkant van de markt mag je wel verwachten dat er misschien eens aan gespoten is of iets dergelijks en dat is prima.
Maar een total loss verklaarde m3 e90 (met waterschade nog wel) als "uniek" exemplaar voor de hoofdprijs aanprijzen... :duh:

MParallel

Bericht door MParallel » 25 apr 2018, 23:41

^^
Uniek is dan wel weer waar. Weinig LRP edities die naast een zinkbad ook een zoutbad hebben gehad.

Plaats reactie