BMW M2

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 55104
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 18 apr 2018, 13:08

Wat ik me er nog van herinner was: Geen echte M want 1/335i motor, ziet er niet uit, ook carjourno's die er 'niks' mee hadden.Etc etc.
Het was in mijn ogen een 50/50 verhaal online.

Ik heb de 1M altijd geweldig/held gevonden en nog steeds, maarja stond 60k km op en weer 'n frisse dus 'n M2 :)

Robin
Berichten: 55104
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 18 apr 2018, 13:19

Online op bmw.de:
https://www.bmw.de/de/neufahrzeuge/m/m2 ... blick.html
BMW M2 Competition*:
Kraftstoffverbrauch in l/100 km (kombiniert): 10,0–9,9 [9,2–9,2]
CO2-Emission in g/km (kombiniert): 228–225 [210–209]

Die Angaben in Klammern beziehen sich auf das Fahrzeug mit 7-Gang M Doppelkupplungsgetriebe mit Drivelogic.

* vorläufige, noch nicht bestätigte Angaben, Änderungen vorbehalten

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3590
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Locatie: Gouda

Re: BMW M2

Bericht door Joël D. » 18 apr 2018, 13:46

Wat kostte de M2 in Nederland in 2018?

Gebruikersavatar
Hitz
Berichten: 1985
Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
Auto: KIA
Locatie: Flevoland

Re: BMW M2

Bericht door Hitz » 18 apr 2018, 14:16

Vanaf een 90k?

Robin
Berichten: 55104
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 18 apr 2018, 14:18

85 vanaf dacht ik. De mijne kostte onder de streep <82k. (5-2016)

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW M2

Bericht door Andre » 18 apr 2018, 14:53

in 2016 was ie veel goedkoper. In 2017 door verhoging co2 tax al duurder en nu in 2018 is de LCI nog duurder en door de WLTP zal de S55 M2 nog veel duurder worden. Die gaat in DCT richting de Ton of er over. Denk 30 a 35k co2 tax. En dat was volgens mij ergens 18k in 2016.

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3590
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Locatie: Gouda

Re: BMW M2

Bericht door Joël D. » 18 apr 2018, 15:00

Robin schreef: 18 apr 2018, 13:19 Online op bmw.de:
https://www.bmw.de/de/neufahrzeuge/m/m2 ... blick.html
BMW M2 Competition*:
Kraftstoffverbrauch in l/100 km (kombiniert): 10,0–9,9 [9,2–9,2]
CO2-Emission in g/km (kombiniert): 228–225 [210–209]

Die Angaben in Klammern beziehen sich auf das Fahrzeug mit 7-Gang M Doppelkupplungsgetriebe mit Drivelogic.

* vorläufige, noch nicht bestätigte Angaben, Änderungen vorbehalten
228 gr/km aan CO2 is 42.800 aan BPM
210 gr/km aan CO2 is 34.600 aan BPM

Huidige stoot 185 gr/km uit, dat is 23.100 Euro aan BPM (handbak 199 gr/km en 29.500), dit was in 2016 18.400 resp 25.000 Euro.

Auto is dus sinds 2016 alleen aan BPM al 16.000 Euro duurder geworden.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: BMW M2

Bericht door Macboy » 18 apr 2018, 15:03

Dat betekent dus meer BPM en daarnaast de competition goodies. Mijn schatting van de prijs:

EUR 121.390

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3590
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Locatie: Gouda

Re: BMW M2

Bericht door Joël D. » 18 apr 2018, 15:06

Huidige M2 kost in Duitsland 59.900 Euro. Daar komt 2.500 Euro bij gewoon omdat het kan en 7.500 Euro voor een Competition pakket. Zit je dus op 70.000 Euro. Daarop 35.000 Euro aan BPM. Dan kom ik uit 104.900. Met opties zit je wel op die 120k.

Heerlijk dat speculeren. :kikker:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW M2

Bericht door Tristan » 18 apr 2018, 15:32

Ben erg benieuwd hoe het karakter wordt met de S55 in de kleinere M2. De M4 (zonder competition pack) vond ik het vermogen nogal bruut inkomen. Leuk om een drift in te zetten maar kon eigenlijk het vermogen niet lekker kwijt. Denk meer dat het aan het onderstel lag dan aan het blok. Vond de auto daardoor erg rommelig/onrustig.

Robin
Berichten: 55104
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 18 apr 2018, 15:39

Tristan schreef: 18 apr 2018, 15:32 Ben erg benieuwd hoe het karakter wordt met de S55 in de kleinere M2. De M4 (zonder competition pack) vond ik het vermogen nogal bruut inkomen. Leuk om een drift in te zetten maar kon eigenlijk het vermogen niet lekker kwijt. Denk meer dat het aan het onderstel lag dan aan het blok. Vond de auto daardoor erg rommelig/onrustig.
Idem hier.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34233
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: BMW M2

Bericht door JP » 18 apr 2018, 16:11

Joost schreef: 14 apr 2018, 11:30 (...)
Vanaf 47.000 pond in de UK, lucky bastards!
Da's €54000, daar nog wat korting vanaf en de BPM d'r op. Denk dat je onder de €80k kan blijven, op NL's kenteken en linksgestuurd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW M2

Bericht door Arthur » 18 apr 2018, 16:17

Moet je flink korting krijgen als de bpm de bovengenoemde 35k is...

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: BMW M2

Bericht door Erik K. » 18 apr 2018, 16:28

Specs M2competition voor de liefhebbers;


BMW
Media
Information
18/04/2018
Page 1
BMW M2 Competition
Body
No of doors/seats 2/4
Length/width/height (unladen) mm 4461/18541)/1410
Wheelbase mm 2693
Track, front/rear mm 1579/1601
Ground clearance 118
Turning circle m 11.7
Fuel tank capacity approx. l 52
Cooling system incl heater l 10.0
Engine oil2) l 6.5
Weight, unladen, to DIN/EU kg 1550/1625
(1575/1650)
Max load to DIN kg 460 (435)
Max permissible weight kg 2010
Max axle load, front/rear kg 970/1080
Max trailer load (12 %)
braked/unbraked
kg ---/---
Max roofload/max towbar
download
kg 75/---
Luggage comp capacity l 390
Air resistance cX x A 0.36 x 2.21
Power Unit
Config/No of cyls/valves R/6/4
Engine technology M TwinPower Turbo technology with two MonoScroll turbochargers,
High Precision Direct Injection, fully variable valve control
(VALVETRONIC) and variable camshaft timing (Double-VANOS)
Effective capacity cm³ 2,979
Stroke/bore mm 89.6/84.0
Compression ratio :1 10.2
Fuel ROZ95 – ROZ98
Max output kW/hp 302/410
at rpm 5250–7000
Max torque Nm 550
at rpm 2350-5200
Electrical System
Battery/installation Ah/– 80/Luggage compartment
(Alternator)/Generator A/W 209/2926
Driving Dynamics and Safety
Suspension, front Lightweight aluminium double-joint tiebar spring strut axle
with M-specific elastokinematics
Suspension, rear Lightweight aluminium five-link axle with M-specific
elastokinematics
Brakes, front 4-piston fixed caliper disc brakes / vented
Brakes, rear 2-piston fixed caliper disc brakes / vented
Driving stability systems Standard: DSC incl. ABS and M Dynamic Mode, Cornering Brake Control (CBC),
Dynamic Brake Control (DBC), Dry Braking function, Fading Compensation,
Start-Off Assistant; Active M Differential linked to Integrated Chassis
Management (ICM)
Safety equipment Standard: airbags for driver and front passenger, side airbags for driver and
front passenger, head airbags for front and rear seats, three-point inertia-reel
seatbelts on all
seats with belt stopper, belt latch tensioner and belt force limiter
Steering Electromechanical rack-and-pinion power steering (EPS) with M-specific
Servotronic function
Steering ratio, overall :1 15.0
Tyres, front/rear 245/35 ZR19 93Y
265/35 ZR19 98Y
Rims, front/rear 9.0J x 19 LM
10.0J x 19 LM
The new BMW M2 Competition.
Specifications.
BMW
Media
Information
18/04/2018
Page 2
BMW M2 Competition
Transmission
Type of transmission 6-speed manual (7-speed M Double Clutch Transmission with Drivelogic)
Gear ratios I :1 4.110 (4.806)
II :1 2.315 (2.593)
III :1 1.542 (1.701)
IV :1 1.179 (1.277)
V :1 1.000 (1.000)
VI :1 0.846 (0.844)
VII :1 ----- (0.671)
VIII :1 --
R :1 3.727 (4.172)
Final drive :1 3.462
Performance
Power-to-weight ratio (DIN) kg/hp 3.78
Output per litre kW/l 101.4
Acceleration 0–100 km/h s 4.4 (4.2)
in 4th/5th gear 80–120 km/h s 3,3 (3,1) / 4,0 (4,1)
Top speed km/h 250/280
BMW EfficientDynamics
standard features
Brake Energy Regeneration, Electric Power Steering,
Automatic Start/Stop function, intelligent lightweight construction, on-demand
operation of
ancillary units, map-regulated oil pump, rear-axle drive with
optimised warm-up behaviour
Fuel consumption ECE4)
Combined l/100 km 10,0 – 9,9 (9,2)
CO2 g/km 228 – 225 (210 – 209)
Emission rating EU6
Insurance rating
KH/VK/TK tbd
Specifications apply to ACEA markets/data relevant to homologation apply in part only to Germany (weight)
Figures in brackets apply to models with M DCT
1) without wing mirror; with wing mirror 1990
2) Oil change
3) In conjunction with the optional M Drivers Package
4) Provisional fuel consumption and CO2 emissions depend on the selected tyre format
The values of fuel consumptions, CO2 emissions and energy consumptions shown are determined according to the European Regulation (EC)
715/2007 in the version applicable at the time of type approval. The figures refer to a vehicle with basic configuration in Germany and the range
shown considers optional equipment and the different size of wheels and tires available on the selected model and may vary during the
configuration.
The values of the vehicles labeled with (…) are already based on the new WLTP regulation and are translated back into NEDC-equivalent values in
order to ensure the comparison between the vehicles. [With respect to these vehicles, for vehicle related taxes or other duties based (at least inter
alia) on CO2-emissions the CO2 values may differ to the values stated here].
The CO2 efficiency specifications are determined according to Directive 1999/94/EC and Pkw-EnVKV in its current version applicable. The values
shown are based on the fuel consumption, CO2 values and energy consumptions according to the NEDC cycle for the classification.
For further information about the official fuel consumption and the specific CO2 emission of new passenger cars can be taken out of the
„handbook of fuel consumption, the CO2 emission and power consumption of new passenger cars“, which is available at all selling points and at

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10888
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: BMW M2

Bericht door tomgtr » 18 apr 2018, 16:31

Tristan schreef: 18 apr 2018, 15:32 Ben erg benieuwd hoe het karakter wordt met de S55 in de kleinere M2. De M4 (zonder competition pack) vond ik het vermogen nogal bruut inkomen. Leuk om een drift in te zetten maar kon eigenlijk het vermogen niet lekker kwijt. Denk meer dat het aan het onderstel lag dan aan het blok. Vond de auto daardoor erg rommelig/onrustig.
Yep mee eens!

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 5076
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: BMW M2

Bericht door Fernando » 18 apr 2018, 19:30

Macboy schreef: 18 apr 2018, 15:03 Dat betekent dus meer BPM en daarnaast de competition goodies. Mijn schatting van de prijs:

EUR 121.390
Dat was de nieuwprijs van de M3 CSL in 2003... ;)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M2

Bericht door romo » 18 apr 2018, 20:41

Hielke schreef: 18 apr 2018, 10:34 3 jaar oud. 55k in euro's erbij, 55 kg erbij. Win win zeg ik. :?

Had het er laatst met Robin even over. Ik ben van mening dat de 1M qua sturen superieur aan de M2 is. Op lage snelheid zonder te pushen doen beide wagens log aan. Pushend op snelheid transformeert de 1M naar een bijzondere speelse machine. Een auto die middels gascommando's en stuurbewegingen bijzonder makkelijk om z'n as wil draaien. Een karaktereigenschap die de M2 veel minder kent. Dat kun je volwassenheid van de M2 noemen. Dat kun je het rauwe, te weinig doorontwikkelde chassis van de 1M noemen. Allemaal prima. Zelfs als passagier voel je het binnen no time als de rijder naast je van niveau is en sportief wil sturen. Tussen de 1M en de 2M altijd de eerste.

Dus er komt straks een extra uitvoering van de M2 met de naam Competition die 55 kg zwaarder is dan het standaard model M2. Een soort Le Grand Beuf competition uitvoering zeg maar. Wie in de kortste tijd zoveel mogelijk kan aankomen. Ik hoef niemand op dit forum te vertellen wat dat voor de rij-eigenschappen van de auto (inderdaad, mag dan bijna kar genoemd worden) gaat doen. Niks kan die kilo's compenseren. Wie dat gelooft gelooft in fabels. Niet dat de auto daarmee voor Romo en Robin minder interessant wordt. Immers, vwb RWD en BMW logo's zijn er geen alternatieven.
Grotendeels mee eens, maar;

1M das war einmal
M2 rijdt anders, maar dat wil niet zeggen slechter, anders dus, qua motor, qua chassis, qua stuurgevoel.

Omdat de huidige nu gepensioneerd is, is er momenteel IMHO weinig qua alternatief. Wachten? Waarop? Hoelang? Tegen welke afschrijving? Ik zie niet een interessant alternatief.

Kortom; move on IMHO, als de kar en je knip daar aan toe zijn. 2019 (mogelijk 2020 GT4 ivm wachtlijst, levertijd) wordt voor mij auto-aanschaf-technisch een zeer interessant en cruciaal jaar waarbij een GT4-M2C de "karren" met de meest aanschaf potentie zullen zijn. Allemaal afhankelijk van de Porker specs, ik ga het zien en beleven.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: BMW M2

Bericht door Macboy » 19 apr 2018, 10:06

Fernando schreef: 18 apr 2018, 19:30 Dat was de nieuwprijs van de M3 CSL in 2003... ;)
Serieus ?? Heb het gewoon uitgerekend en kwam op dit bedrag. Zou bizar zijn als je geen grap maakt ??

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 5076
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: BMW M2

Bericht door Fernando » 19 apr 2018, 10:13

Nee geen grap:
Bijlagen
Screenshot_20180419-101112_Chrome.jpg
Screenshot_20180419-101112_Chrome.jpg (526.32 KiB) 1930 keer bekeken

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: BMW M2

Bericht door Macboy » 19 apr 2018, 10:20

Das echt bizar. En geloof me, weet zeker dat ik gelijk ga krijgen. De auto is €16.000 duurder qua BPM. Betekent dat we de €101.000 al gehaald hebben. Mogelijk meer uitstoot en nog meer boete. Reken dan op €117.000. Verder alle competition goodies: die kosten rond €10.000 inclusief de stoelen. En vergeet de geheel andere motor niet. Dus richting €127.000 niet eens zo gek gedacht. En dan nog de motor. Met een bedrag van €135.000 zou me dat niet eens verbazen. Mijn schatting is dus zo gek nog niet.

Betekent wel dat die CSL godskolere duur was destijds !!! Maar goed die was niet 50kg zwaarder....

Robin
Berichten: 55104
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 19 apr 2018, 10:30

Heb je daarbij de CO2 van hierboven in acht genomen?

Dat Competition logo onder M2 op de achterklep:€1000,00

(Wielen/stoelen/grotere remmen etc zijn optioneel)

Robin
Berichten: 55104
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 19 apr 2018, 10:41

Bijv Lightweight Performance en bijv Autistsky zetten een dik jaar terug de S55 al in de M2:

http://www.bmwblog.com/2017/02/08/bmw-m ... orsepower/

https://carbuzz.com/news/bmw-m2-transfo ... -hp-weapon

Ik denk dat ik voor 40/50 erbij dat wel voor elkaar krijg:)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: BMW M2

Bericht door Macboy » 19 apr 2018, 10:42

Als veel zaken optioneel zijn dan gok ik alsnog op €112.000 minimaal. Vergeet niet dat BMW Nederland op de M2 vrijwel alles inclusief opties aanbood itt Duitsland. Dus dat zie ik eigenlijk hier ook weer gebeuren.

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Re: BMW M2

Bericht door Leen » 19 apr 2018, 11:03

en dan te bedenken dat die CSL ( mits in topstaat en weinig km's ) gewoon weer bijna op de originele nieuwprijs zit . na 15 jaar

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3590
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Locatie: Gouda

Re: BMW M2

Bericht door Joël D. » 19 apr 2018, 13:53

Macboy schreef: 19 apr 2018, 10:20 Betekent wel dat die CSL godskolere duur was destijds !!! Maar goed die was niet 50kg zwaarder....
Valt op zich wel mee. Een CLK 55 AMG kostte ook 120k. Een 997 Carrera S handbak begon bij 132k.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JdvPolo en 33 gasten