Het was in mijn ogen een 50/50 verhaal online.
Ik heb de 1M altijd geweldig/held gevonden en nog steeds, maarja stond 60k km op en weer 'n frisse dus 'n M2

BMW M2 Competition*:
Kraftstoffverbrauch in l/100 km (kombiniert): 10,0–9,9 [9,2–9,2]
CO2-Emission in g/km (kombiniert): 228–225 [210–209]
Die Angaben in Klammern beziehen sich auf das Fahrzeug mit 7-Gang M Doppelkupplungsgetriebe mit Drivelogic.
* vorläufige, noch nicht bestätigte Angaben, Änderungen vorbehalten
228 gr/km aan CO2 is 42.800 aan BPMRobin schreef: 18 apr 2018, 13:19 Online op bmw.de:
https://www.bmw.de/de/neufahrzeuge/m/m2 ... blick.html
BMW M2 Competition*:
Kraftstoffverbrauch in l/100 km (kombiniert): 10,0–9,9 [9,2–9,2]
CO2-Emission in g/km (kombiniert): 228–225 [210–209]
Die Angaben in Klammern beziehen sich auf das Fahrzeug mit 7-Gang M Doppelkupplungsgetriebe mit Drivelogic.
* vorläufige, noch nicht bestätigte Angaben, Änderungen vorbehalten
Idem hier.Tristan schreef: 18 apr 2018, 15:32 Ben erg benieuwd hoe het karakter wordt met de S55 in de kleinere M2. De M4 (zonder competition pack) vond ik het vermogen nogal bruut inkomen. Leuk om een drift in te zetten maar kon eigenlijk het vermogen niet lekker kwijt. Denk meer dat het aan het onderstel lag dan aan het blok. Vond de auto daardoor erg rommelig/onrustig.
Da's €54000, daar nog wat korting vanaf en de BPM d'r op. Denk dat je onder de €80k kan blijven, op NL's kenteken en linksgestuurd.
Yep mee eens!Tristan schreef: 18 apr 2018, 15:32 Ben erg benieuwd hoe het karakter wordt met de S55 in de kleinere M2. De M4 (zonder competition pack) vond ik het vermogen nogal bruut inkomen. Leuk om een drift in te zetten maar kon eigenlijk het vermogen niet lekker kwijt. Denk meer dat het aan het onderstel lag dan aan het blok. Vond de auto daardoor erg rommelig/onrustig.
Dat was de nieuwprijs van de M3 CSL in 2003...Macboy schreef: 18 apr 2018, 15:03 Dat betekent dus meer BPM en daarnaast de competition goodies. Mijn schatting van de prijs:
EUR 121.390
Grotendeels mee eens, maar;Hielke schreef: 18 apr 2018, 10:34 3 jaar oud. 55k in euro's erbij, 55 kg erbij. Win win zeg ik.![]()
Had het er laatst met Robin even over. Ik ben van mening dat de 1M qua sturen superieur aan de M2 is. Op lage snelheid zonder te pushen doen beide wagens log aan. Pushend op snelheid transformeert de 1M naar een bijzondere speelse machine. Een auto die middels gascommando's en stuurbewegingen bijzonder makkelijk om z'n as wil draaien. Een karaktereigenschap die de M2 veel minder kent. Dat kun je volwassenheid van de M2 noemen. Dat kun je het rauwe, te weinig doorontwikkelde chassis van de 1M noemen. Allemaal prima. Zelfs als passagier voel je het binnen no time als de rijder naast je van niveau is en sportief wil sturen. Tussen de 1M en de 2M altijd de eerste.
Dus er komt straks een extra uitvoering van de M2 met de naam Competition die 55 kg zwaarder is dan het standaard model M2. Een soort Le Grand Beuf competition uitvoering zeg maar. Wie in de kortste tijd zoveel mogelijk kan aankomen. Ik hoef niemand op dit forum te vertellen wat dat voor de rij-eigenschappen van de auto (inderdaad, mag dan bijna kar genoemd worden) gaat doen. Niks kan die kilo's compenseren. Wie dat gelooft gelooft in fabels. Niet dat de auto daarmee voor Romo en Robin minder interessant wordt. Immers, vwb RWD en BMW logo's zijn er geen alternatieven.
Serieus ?? Heb het gewoon uitgerekend en kwam op dit bedrag. Zou bizar zijn als je geen grap maakt ??
Valt op zich wel mee. Een CLK 55 AMG kostte ook 120k. Een 997 Carrera S handbak begon bij 132k.Macboy schreef: 19 apr 2018, 10:20 Betekent wel dat die CSL godskolere duur was destijds !!! Maar goed die was niet 50kg zwaarder....
Gebruikers op dit forum: JdvPolo en 31 gasten