10 sec op de ring en een sec of 3 op Zandvoort. Geen ring en Zandvoort door elkaar halen...Francisco schreef:auto's op straatbanden en semi slicks vergelijken op circuit performance is natuurlijk complete flauwekul heren.
dus deze vergelijking gaat daar al op mank. het scheelt potdorie al >10 seconden op de ring. 10 seconden!
VdV Leon op autoblog
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Mooie van dit draadje is wel weer dat de BMW fappers reageren als een stier op een rode deken. Op de een of andere manier moet er keer op keer iets bewezen worden, terwijl ze zelf maar hard roepen dat de auto's niet te vergelijken zijn.
Kees dit wilde je toch ook graag? U vraagt en de fappers draaien

Zover ik me kan herinneren heb ik altijd vol lof gesproken over het vdv pakket voor de Leon. En uiteraard gul ik ik iedereen ook zijn plezier ermee.. of het eerlijk is om het te vergelijken tja de meningen zijn daarover verdeeld..
Maar mijn persoonlijke mening is dat het vergelijken van auto's min of meer ophoud op het moment dat er sprake is van flink getunde auto's met standaard straatauto's.
En de banden en remmen blijven de beperkende factor op een circuit. ongeacht hoe goed of slecht een auto is.
Straks tijdens de DF CPZ dag gooi ik er 18 inch semi slicks onder de M3.. dan wil ik wel een zwaar getunde Leon tegenkomen :twisted:

- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Het is dat ik er niet bij ben en geen semi's heb (kijkt Edwin lief aan), anders had ik best willen vergelijken. Dat de M3 dan sneller is haalt mij niet uit, al is het alleen maar om het verschil aan te geven.
Maar soort auto scheelt veel. Ik reed tijdens vrij rijden ook een E46 M3 weg met mijn 325i. Oke, is wel een circuitauto, maar heeft ook maar 170pk.
Maar soort auto scheelt veel. Ik reed tijdens vrij rijden ook een E46 M3 weg met mijn 325i. Oke, is wel een circuitauto, maar heeft ook maar 170pk.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Uiteraard gaat de vergelijking op alle fronten mank. De Leon VdV edition is een topper en in zijn klasse het beste wat er te koop is voor dat geld. Daar is iedereen het denk ik mee eens. Een Leon VdV bestuurder is trots als die een M3 zoek rijd, maar dat maakt de Leon voor de M3 rijder geen alternatief. Appels met peren, die goed is voor een hoop gespreksstof
Hoeveel M3tje of Leon VdV zien nu regelmatig het circuit? Of worden daar speciaal voor gekocht. De overeenkomst tussen kopers een van beide auto's is dat ze beiden liefhebber zijn van een vlotte sportieve auto. Dus toch een overeenkomt
Michel

Hoeveel M3tje of Leon VdV zien nu regelmatig het circuit? Of worden daar speciaal voor gekocht. De overeenkomst tussen kopers een van beide auto's is dat ze beiden liefhebber zijn van een vlotte sportieve auto. Dus toch een overeenkomt


Michel
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Opa
- Berichten: 6774
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Ik hoop dat ik die dag ook een setje semi-slicks heb, dan mag je 't ook tegen een licht-getunede ouwe Subbarrel proberen. [img:32:28]http://www.speedcars.nl/forum/images/sm ... _baard.gif[/img] [img:25:27]http://www.speedcars.nl/forum/images/sm ... on_nar.gif[/img]Rico v Velzen schreef: Straks tijdens de DF CPZ dag gooi ik er 18 inch semi slicks onder de M3.. dan wil ik wel een zwaar getunde Leon tegenkomen :twisted:
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Tristan mij maakt het ook niet uit dat een Leon sneller is hoor. Mij maakt het niet uit dat een GTT/WRX/EVO of van mijn part een Audi S3 met chip sneller is.. Van mij mag iedere auto sneller zijn..Tristan schreef:Het is dat ik er niet bij ben en geen semi's heb (kijkt Edwin lief aan), anders had ik best willen vergelijken. Dat de M3 dan sneller is haalt mij niet uit, al is het alleen maar om het verschil aan te geven.
.
Want waar het uiteindelijk op uit draait is niet welke auto sneller is maar welke bestuurder..
Voor pak en beet 15000 euro koop je een circuitwaardige auto of je bouwt hem zelf op en je bent sneller dan iedere straatauto zoals jezelf ook al aangeeft.
Er zit een behoorlijk verschil tussen het hard willen rijden met een TE dure straat auto op het circuit of no limits boenderen met een circuitbak.
Dat was ook altijd de bellemerende factor voor Andre om echt hard te knallen en te driften met de M3 CS.
Straks ga ik ik voor het eerst in 7 jaar weer eens rijden op Zandvoort, en ondanks dat ik roep dat ik met semi's Leon's wil opvreten (grote bek, maar dat snap je wel) zal ik tov andere rijders met Zandvoort ervaring als een natte krant rondgaan.
En dat geef niks, iedereen mag me daarop afrekenen, de M3 is geen circuitwagen ik heb hem niet gekocht om er mee circuit te gaan rijden.. En iedere andere auto mag sneller zijn.. Mijn plezier zal er niet minder om zijn.. Het gaat me om het feestje, lol en plezier en genieten van een mooie ambiance..
Waarom dan toch semi slicks ? Simpel, ik vind het zonde om dure 19 inch banden op Zandvoort er door heen te branden. En verrem je een keer, dan graaf ik niet gelijk mijn CSL velgen in het grind

MAAAARR
ondanks dat een Leon sneller is, en we gaan er maar vanuit dat het allemaal een reeël vergelijk is. kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat er een beetje een kansloze indruk word geschept van in de trand mijn Leon is sterker dan jou papa. oftewel de good old 2001 GTT tuningclub days met mijn knakenbak is sneller dan een Ferrari..
Eerlijk gezegd dacht ik dat we dat niveau wel een beetje onstegen waren op DF.
Moet je eens voorstellen als ik met de M3 zulke opmerkingen zou maken richting Porsche's Turbo's GT3's en F430's, Corvettes Z06, Dan zou iedereen vinden dat ik me ook kansloos belachelijk zou maken. En toch heb ik dat meegemaakt tijdens me laatste ringronden met de M3.. zonder semi slicks :twisted:

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Opa schreef:Ik hoop dat ik die dag ook een setje semi-slicks heb, dan mag je 't ook tegen een licht-getunede ouwe Subbarrel proberen. [img:32:28]http://www.speedcars.nl/forum/images/sm ... _baard.gif[/img] [img:25:27]http://www.speedcars.nl/forum/images/sm ... on_nar.gif[/img]Rico v Velzen schreef: Straks tijdens de DF CPZ dag gooi ik er 18 inch semi slicks onder de M3.. dan wil ik wel een zwaar getunde Leon tegenkomen :twisted:
Opa LOL@ Smiley's

- Opa
- Berichten: 6774
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
http://nl.youtube.com/watch?v=sPTdVVtTE ... er&search=oftewel de good old 2001 GTT tuningclub days met mijn knakenbak is sneller dan een Ferrari..
[img:28:18]http://www.speedcars.nl/forum/images/sm ... _lache.gif[/img]
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Opa schreef:http://nl.youtube.com/watch?v=sPTdVVtTE ... er&search=oftewel de good old 2001 GTT tuningclub days met mijn knakenbak is sneller dan een Ferrari..
[img:28:18]http://www.speedcars.nl/forum/images/sm ... _lache.gif[/img]
Prachtig filmpje ik zit met een vette smile op mijn smoel.. zoiets is ook gewoon lekker om mee te maken

- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Toen ik nog een TT225pk reed getuned door JD was ik regelmatig deelnemer van internationale TT meetings in Duitsland. Vooral Duitse 1.8t hadden problemen omdat ze met een turbo druk rondreden van 1.7bar of hoger. Op langere termijn kan het 1.8 blokje daar niet tegen, zeker niet als je elke dag gebruik maakt van de AB. Over de 2.0t heb ik nog niet zoveel negatieve verhalen gehoord maar wat niet is kan nog komenTristan schreef:Was een bull.....Mike schreef:
Ben ik het wel mee eens.
Na 100.000km beginnen de problemen met de gechipte 1.8t en 2.0t
Ik ken een jongen die ruim 130K heeft gereden met chip + Milltek. Had zo'n 245pk. Auto was niet aan de hand, en de bestuurder reed altijd hard. Ikzelf had met dezelfde setup 90K gereden, zonder mechanische problemen.
Denken jullie nou echt dat men niet gekeken heeft naar de betrouwbaarheid? Dat er zomaar 'wat' gedaan wordt?
Kom op, ga geen dingen roepen waar je geen weet van hebt. Ik ken JD er goed, en ik weet hoeveel uur aan ontwikkeling in de auto heeft gezeten. Moet je voor de gein is vragen hoeveel ABT problemen hij opgelost heeft (Edwin kan daar ook nog een boekje voor open doen). Dit is echt maatwerk!

- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
1,7 bar is ook veel te hoog. 1,4 a 1,5 is toch wel de max.
En VAG heeft natuurlijk de 240/265pk blokken verstekt, maar die kunnen dan ook makkelijk naar 330pk toe. Er zitten namelijk behoorlijk marges in het blok.
Overigens kan het 200pk 2.0 TFSI ook naar 330pk, zonder interne aanpassingen, daarboven wel. Dit is namelijk door JD zelf getest met zijn GTI. Hij kijkt zelf hoe ver hij kan gaan, totdat het stuk gaat. Vanaf dat moment weet hij wat de max. is van de internals. Nu rijdt hij met 426pk met versterkte internals.
En VAG heeft natuurlijk de 240/265pk blokken verstekt, maar die kunnen dan ook makkelijk naar 330pk toe. Er zitten namelijk behoorlijk marges in het blok.
Overigens kan het 200pk 2.0 TFSI ook naar 330pk, zonder interne aanpassingen, daarboven wel. Dit is namelijk door JD zelf getest met zijn GTI. Hij kijkt zelf hoe ver hij kan gaan, totdat het stuk gaat. Vanaf dat moment weet hij wat de max. is van de internals. Nu rijdt hij met 426pk met versterkte internals.
- Opa
- Berichten: 6774
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
OMG, ik voel me spontaan dommer na het zien van dat filmpje...Opa schreef:http://nl.youtube.com/watch?v=sPTdVVtTE ... er&search=oftewel de good old 2001 GTT tuningclub days met mijn knakenbak is sneller dan een Ferrari..
[img:28:18]http://www.speedcars.nl/forum/images/sm ... _lache.gif[/img]

- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Dan maak je jezelf dus inderdaad belachelijk. Je zegt op de vorige pagina nog dat je Hielke en Rutger even hoog hebt zitten. En nu wil je weer flapdrollen met jezelf vergelijken (of moet dat andersom zijn?Rico v Velzen schreef:.......
Moet je eens voorstellen als ik met de M3 zulke opmerkingen zou maken richting Porsche's Turbo's GT3's en F430's, Corvettes Z06, Dan zou iedereen vinden dat ik me ook kansloos belachelijk zou maken. En toch heb ik dat meegemaakt tijdens me laatste ringronden met de M3.. zonder semi slicks :twisted:


-
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
@Rico, ik weet ook wel dat je de Leon een gave auto vind dat heb je al vaker aangegeven.
Over het hoge gehalte 'mijn Leon is sterker dan jou papa' gehalte ben ik het niet eens. Ik denk eerder dat we het hier hebben over een hoog 'mijn papa rijdt BMW dus dat is altijd beter dan de Seat van jou papa' gehalte
Over het hoge gehalte 'mijn Leon is sterker dan jou papa' gehalte ben ik het niet eens. Ik denk eerder dat we het hier hebben over een hoog 'mijn papa rijdt BMW dus dat is altijd beter dan de Seat van jou papa' gehalte

-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
hahahahaha...met die opmerking zet ja die 4 Sub gasten geweldig te kijk.Mike schreef:Wat een geluid heeft die F355 8)
Kun je nagaan hoe dat ding klinkt als ie voluit gaat.

Ik ben dan geen VAG rijder, maar over softwaretuning weet ik wel te melden dat ik met een Fiesta RS Turbo, Superchips getuned naar 180pk. 180.000km probleemloos heb gereden.
Inderdaad als je dus geen te gekke boostwaardes gebruikt voor het blok (en met welk type turbo) is dat wel degelijk betrouwbaar hoor.
Als je continue een zware voet hebt en/of met koud blok gaat planken krijg je iedere motor over de kop hoor.
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Ik begrijp opmerkingen in de trand van "je mag auto A niet met auto B vergelijken omdat auto A 2 of 3 keer zo duur is dan auto B of omdat auto A 'betere' (???) materialen heeft dan auto B" niet. Waarom zou je die vergelijking niet mogen maken? Omdat er misschien uit naar voren komt dat die veel duurdere auto z'n pretenties niet waar kan maken? Dat zou dan toch juist een reden moeten zijn om die vergelijkingen wel door te voeren lijkt me.
Zo'n Subaru versus een Ferrari filmpje vind ik toch wel mooi. Een horde van die Subaru rijders die zonder enige schroom of gêne het bastion uit Maranello durft te bestormen. En vaak ook nog met succes. Zulke stunts zag je tot vlak na het midden van de jaren '90 nooit. Ja, die gepepte Subaru blokjes halen zonder revisie de 200.000 km niet. Maar dat geldt voor de Ferrari blokken evenzeer
Zo'n Subaru versus een Ferrari filmpje vind ik toch wel mooi. Een horde van die Subaru rijders die zonder enige schroom of gêne het bastion uit Maranello durft te bestormen. En vaak ook nog met succes. Zulke stunts zag je tot vlak na het midden van de jaren '90 nooit. Ja, die gepepte Subaru blokjes halen zonder revisie de 200.000 km niet. Maar dat geldt voor de Ferrari blokken evenzeer

- Opa
- Berichten: 6774
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Die dikkop rijdt dan ook met 380 pk en 550 Nm.En vaak ook nog met succes.

Ze waren met z'n 3'en, 1 Lambo en 2 Ferrari's, maar helaas gingen 1 Ferrari en die Lambo de 1e afslag nadat wij de weg opkwamen eraf en die Lambo had er ook wel zin.
Denk trouwens niet dat we die Lambo ook 't leven zuur hadden kunnen maken, maar altijd leuk om te proberen toch?!

Ik ben in 't verleden weleens een Lambo tegen gekomen die even liet zien wat ie in huis had:
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 3305&hl=nl
Kreeg later nog wel een [img:23:18]http://www.speedcars.nl/forum/images/sm ... on_tmb.gif[/img] van 'm, dus ook sommige bestuurders van zulke auto's vinden zulke dingen leuk.
[img:640:480]http://home.kabelfoon.nl/~rody/foto/Lam ... %20001.jpg[/img]
- HansD
- Berichten: 2376
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
- Locatie: Amsterdam
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Martijn_bmw, SlowCo, Will F. en 5 gasten