Haha, damn. Heel Dension systeem incl carkit oid?MartijnGizmo schreef: 19 mar 2018, 18:12 Wees blij, ik trok bij de mijne dit achter de radio vandaan...![]()

Haha, damn. Heel Dension systeem incl carkit oid?MartijnGizmo schreef: 19 mar 2018, 18:12 Wees blij, ik trok bij de mijne dit achter de radio vandaan...![]()
Ik blokkeer het rem pedaal altijd helemaal ingedrukt ( wel een ontluchtings nippel iets open draaien )Crookie schreef: 03 apr 2018, 21:42
Er zijn van die kunstof slangen klemmen te koop. Maakt het demonteren van de klauw echt makkelijk. Geen remvloeistof verlies.
Jan-Willem schreef: 04 apr 2018, 07:08 Robin misschien eerst is de klauw er af halen dan het wiel er op en kijken of het geluid weg is.
Zo ja dan zit het in de rem, zo nee dan is het wiellager kapot.
Dan kan ik dat ook uitsluiten, is constant namelijk.MartijnGizmo schreef: 04 apr 2018, 08:32 Als het om een kapot wiellager gaat, hoor je em vaak ook alleen in linker óf rechter bochten (afhankelijk van de kapotte zijde).
Viel het bij mij nog meeMartijnGizmo schreef: 19 mar 2018, 18:12 Wees blij, ik trok bij de mijne dit achter de radio vandaan...![]()
![]()
Net even gevoeld en de banden voelen links en rechts niets anders aan, dus denk niet dat het gecupte banden zijn.Martin van der Zwaard schreef: 04 apr 2018, 10:17 Geluid wat op een wiellager lijkt kan ook veroorzaakt worden door gecupte banden. Ga eens met je hand over de binnen/buitenrand van je band tegen de rijrichting in. Voel je dan een soort zaagtandprofiel?? Dan heb je grote kans dat het je banden zijn. Zeker als het geluid constant is.
Hmm, banden omwisselen is nog niet eens zo'n gek idee. Las toevallig op een Mini facebook pagina iemand die met een R56 Mini met gecupte achterbanden reed, toevallig ook nog eens dezelfde achterbanden als ik achter heb zitten. (Michelin Primacy)Martin van der Zwaard schreef: 04 apr 2018, 16:19 Ik vind ze persoonlijk toch verdachte nummer 1. Een aanlopende rem zal geen geluid van een kapot wiellager veroorzaken. Een band zeker wel. Je kan ook eens proberen de voor- en achterbanden te wisselen of kijken of je even twee andere wielen achter kan monteren. Dan weet je het zeker. Maar ik kom het vaak genoeg tegen hoor. Pas nog een Seat Leon. Een herrie met rijden wat leek op een lager. Twee nieuwe banden erop en het geluid wat verdwenen.
Haha. Ik kan het nog niet echt rijmen met elkaar, ze zijn niet gecupt, alleen achter een heel klein beetje uitgedroogd. Plus dan zouden de rechterbanden meer geluid maken/slechter zijn dan de linkerbanden? Hoe komt dat dan vraag ik me af.
+1
Gebruikers op dit forum: Bjeffindividual, TurboClouseau en 6 gasten