Lease-auto op het circuit

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Lease-auto op het circuit

Bericht door Rebel » 17 jul 2007, 19:37

Kreeg gister een vraag van een kennis, of je met een lease-auto een circuit of de Ring mag bezoeken.
En dan heb ik het niet over het wettelijk gedeelte c/q verzekeringstechnisch maar of werkgevers c/q leasemaatschappijen dit uberhaupt toestaan.

En is dit een van de redenen waarom sommige mensen niet naar dit soort meetings komen?

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 17 jul 2007, 19:39

Misschien?

De meesten maatschappijen gaan er niet mee akkoord, waar ik me enigzins wat bij kan voorstellen..

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 17 jul 2007, 19:48

Had het daar toevalig zondag nog met Ilija over. Als de Ring niet expliciet als no-go area staat vermeld, kan je dus de Ring op.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7235
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 17 jul 2007, 19:51

Sja, een openbare weg is een openbare weg. (ring dus tijdens Touristenfahrt)

Dus daar zullen wij als leasemij weinig tegen kunnen inbrengen, verzekeringstechnisch bedoel ik dan wel.

Abnormaal gebruik van de auto is natuurlijk uit den boze, en daar zal een klant dan wel op aangesproken kunnen worden. Al dan niet via de werkgever, die er ook niet blij mee zal zijn, en die de leasemij erin zal steunen over het geheel genomen. Een werkgever stelt een auto beschikbaar ter uitoefening van de functie en vaak mag je hem dan ook nog eens prive gebruiken. Misbruik is een werkgever nooit echt blij mee.

Ik spreek ook klanten aan die abnormaal (lees: 2 banden in 5000km ofzo) gebruiken en belast de kosten vervolgens 1 op 1 door.

Gesloten circuit op is gewoon een doodzonde. Dat is letterlijk uitgesloten in de voorwaarden. Slipcursus dient vooraf te worden aangemeld, en wij verlenen alleen accoord als het een cursus via ons in.

Toevallig vorige week nog een klant een set remmen en een set banden laten betalen. In 2500km versleten. Expert eropaf, bleek er een certificaat van een race-curus in zn dashboard kastje te liggen :roll: Vragen om problemen......

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16599
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 17 jul 2007, 20:09

Fabian schreef:Sja, een openbare weg is een openbare weg. (ring dus tijdens Touristenfahrt)

Dus daar zullen wij als leasemij weinig tegen kunnen inbrengen, verzekeringstechnisch bedoel ik dan wel.

Abnormaal gebruik van de auto is natuurlijk uit den boze, en daar zal een klant dan wel op aangesproken kunnen worden. Al dan niet via de werkgever, die er ook niet blij mee zal zijn, en die de leasemij erin zal steunen over het geheel genomen. Een werkgever stelt een auto beschikbaar ter uitoefening van de functie en vaak mag je hem dan ook nog eens prive gebruiken. Misbruik is een werkgever nooit echt blij mee.

Ik spreek ook klanten aan die abnormaal (lees: 2 banden in 5000km ofzo) gebruiken en belast de kosten vervolgens 1 op 1 door.

Gesloten circuit op is gewoon een doodzonde. Dat is letterlijk uitgesloten in de voorwaarden. Slipcursus dient vooraf te worden aangemeld, en wij verlenen alleen accoord als het een cursus via ons in.

Toevallig vorige week nog een klant een set remmen en een set banden laten betalen. In 2500km versleten. Expert eropaf, bleek er een certificaat van een race-curus in zn dashboard kastje te liggen :roll: Vragen om problemen......
Ook redelijk asociaal als mensen dat denken te kunnen doen, met de leaseauto :?

JeroenT
Berichten: 2232
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Bericht door JeroenT » 17 jul 2007, 20:15

Mijn zakelijke auto is eigendom van het bedrijf zelf.
Een slipcursus mocht niet eens, dus het circuit op zal ik ook maar niet vragen. :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 17 jul 2007, 23:18

Ik ken der ook wat die het doen...die auto heeft wat voor z'n kiezen gehad, als ze de Ring niet uitsluiten kun je het in theorie doen, echter noem nooit het woord ik zat te racen...dat mag namelijk niet, je was een toeristenfarth? aan het doen, en toen gebeurde je dat... dus racen en of een wedstrijd is uitgesloten in polissen, en sommige die nadenken sluiten ook specifiek de Nurburgring uit...goed lezen dus voor je met je kar erop gaat...

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 17 jul 2007, 23:31

Nu lijkt het me ook niet echt drifing-fun, om met een lease-astra de ring op te gaan, vaak zijn het ook nog dieselhokken :wink:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 17 jul 2007, 23:42

Bij mijn enige ringbezoek ben ik ook de baan niet op geweest, maar dat was omdat mijn linker knie nog niet genoeg hersteld was. Een rondje meerijden met m'n vriendin was voor mij geen optie. :lol:

Het meest logische is natuurlijk rechtstreeks navragen bij je leasemaatschappij, maargoed, daar maak je misschien slapende honden mee wakker.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 17 jul 2007, 23:44

Ik zou het nooit doen. Daarom wil ik ook niet leasen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 17 jul 2007, 23:45

Ik heb meegereden in een lease Seat Leon diesel met 205 pk tjonge dat ding ging hard, was verlaagt dikke velgen en volgens mij spoorverbreders? anyway fast en koppel en gewoon in de bochten liften/gas geven/remmen tjonge das makkelijk rijden zo'n ding, ik zei dat moet je met mijn Z3 M niet doen, hij zij waarom dacht je dat ik de M3 thuis laat :lol:

BBVW
Berichten: 527
Lid geworden op: 17 apr 2007, 19:11
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door BBVW » 18 jul 2007, 09:48

is de ring niet een tolweg en daarmee gewoon openbare weg?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 18 jul 2007, 09:52

BBVW schreef:is de ring niet een tolweg en daarmee gewoon openbare weg?
Officieel wel, maar lease-maatschappijen en verzekeraars denken er vaak anders over.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 18 jul 2007, 10:11

Om het verhaal even om te draaien. Toen ik een leaseauto kreeg, heb ik aan mijn werkgever gevraagd of hij in mijn contract kon zetten dat ik NIET op de Ring mocht rijden.

Ook al klinkt het allemaal leuk en goedkoop, ik zag het niet zitten om er achteraf ellende mee te krijgen, als er GEEN afspraken over zouden zijn gemaakt.

Heft in eigen hand nemen? Zelfkennis? Kweetnie, maar ik voelde mij er een stuk lekkerder bij.

Maar ik ben ook zo'n sukkel die in Venlo niet zijn tank volgooide, maar gewoon zelf afrekende bij de Ring als ik er naartoe ging (om met de E30 te knallen). Ik vind dat wel zo eerlijk, je werkgever hoeft je hobby niet te betalen ten slotte.

Just my 2 cents

meer heb ik niet ;)

BBVW
Berichten: 527
Lid geworden op: 17 apr 2007, 19:11
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door BBVW » 18 jul 2007, 10:25

Tristan schreef:
BBVW schreef:is de ring niet een tolweg en daarmee gewoon openbare weg?
Officieel wel, maar lease-maatschappijen en verzekeraars denken er vaak anders over.
Kunnen ze jou verbieden op sommige stukken openbare weg te rijden dan?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 18 jul 2007, 10:35

Als zij in het contract zetten dat jij niet op de Ring mag rijden,, en jij ondertekend dat, dan mag dat niet.

Ook als het niet in het contract staat, kun je op een 'zwarte' lijst komen. Vraag maar aan Knot. :wink:

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7235
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 18 jul 2007, 11:56

Heeft iemand gelezen wat ik geschreven heb? :roll:

Gebruikersavatar
Panda de Beer
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15

Bericht door Panda de Beer » 18 jul 2007, 12:01

Rico v Velzen schreef:Ik zou het nooit doen. Daarom wil ik ook niet leasen.
Nou idd. Dat en dat je de hele looptijd aan ze vast zit en dat he over cruciale zaken, als bandenkeuze, weinig inspraak hebt.
Verder is leasen heel prettig, je weet wat het je kost en staat niet voor gekke verrassingen.

Gebruikersavatar
Panda de Beer
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15

Bericht door Panda de Beer » 18 jul 2007, 12:03

Fabian: ja.
Je hoeft niet per se op de Ring te rijden om je auto af te beulen en auto afbeulen = dokken.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 18 jul 2007, 12:06

Fabian schreef:Heeft iemand gelezen wat ik geschreven heb? :roll:

Ja een hele goeie bijdrage !

BBVW
Berichten: 527
Lid geworden op: 17 apr 2007, 19:11
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door BBVW » 18 jul 2007, 12:26

Fabian schreef:Heeft iemand gelezen wat ik geschreven heb? :roll:
:oops:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40158
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 18 jul 2007, 14:30

Fabian,

abnormaal gebruik gaat vaak samen met het rijden op de Nordschleife. Iemand die daar een rondje wil rijden (1 rondje) om ooit in zijn leven eens gedaan te hebben zal dit netjes vragen bij de leasemij en zal ook niet op 2 wielen door Hohe Acht komen (wat ik wel deed overigens).

Op de openbare weg in 5000km 2 banden kaal hebben en/of in 2500km een set remmen weg hebben kan gewoonweg niet. Ik vond mezelf al aso met de banden in 15000km op en remmen in 25000km.

Een grote organisatie zal het nooit goedkeuren maar een wat kleiner bedrijf misschien wel, ken je de directeur persoonlijk, is het een hecht clubje dan keurt men het misschien wel goed, mits zelf een setje banden/remmen betalen indien vroegtijdig versleten.

Ik vind zelf dat het probleem niet bij een circuit gelegd moet worden. Mijn woon/werkritten waren 9 van de 10x ook een prestatierit (en dat is dus verboden). Extreme slijtage gewoon zonder pardon doorbelasten zou mijn inziens beter werken.

Inmiddels ben ik er wel uit, ik moet geen leasebak meer, wil gewoon met rokende banden de straat uit kunnen rijden elke dag totdat ik op de fiets moet 8)

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 18 jul 2007, 14:38

Je zit met het verzekeringsverhaal Knot.

Jij rijd in een auto van hun die op hun naam verzekerd is. Die verzekering keert niet uit bij een total loss op bijvoorbeeld Zandvoort, en dan zal er iemand voor die kosten op moeten draaien. Dus niet gek dat ze het eisen.

Een leaseauto is over het algemeen vrij jong, en ik denk niet dat de meeste leaserijders de dagwaarde zo 123 naar hun leasemaatschappij overmaken.

Ik voel mezelf ook niet gelukkig als ik een potje sturen zou daar in andermans auto, laat staan met een leaseauto.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40158
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 18 jul 2007, 14:39

Da's waar ja... niet iedereen heeft dat geld apart liggen.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 18 jul 2007, 15:16

Er is een verschil tussen iets verbieden en iets vergoeden als het fout gaat. De Ring is een openbare weg en kan niet verboden worden tenzij expliciet is uitgesloten.

Ik zou dus wel de ring opgaan, maar zou gewoon natuurlijk beheerst rond rijden. Je wilt geen problemen. Bovendien staat de ring vaak gelijk aan asociaal autogedrag, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn.

Je kunt ook best gewoon voorzichtig de baan op en evenveel genieten zonder extreme slijtage aan banden en remmen.

Een afgesloten circuit is een ander verhaal, maar dan is ook van belang of het een race is, dan wel eigen rondjes. Verzekeringstechnisch heb je dan een probleem, omdat dit vaak is uitgesloten in contracten.

Bovenmatige slijtage kan doorberekend worden, maar daarvoor is weer niet van belang hoe dit komt. Of dit nu een circuit is of de ring. Want op een openbare weg kun je ook tekeer gaan als een gek en banden slijten en dan kan de leasemij ook een en ander doorberekenen.

Zolang je het gewoon niet gek maakt en respect hebt voor het materiaal is er denk ik weinig aan de hand.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Baidu [Spider], Bing [Bot] en 1 gast