Lease-auto op het circuit
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Lease-auto op het circuit
Kreeg gister een vraag van een kennis, of je met een lease-auto een circuit of de Ring mag bezoeken.
En dan heb ik het niet over het wettelijk gedeelte c/q verzekeringstechnisch maar of werkgevers c/q leasemaatschappijen dit uberhaupt toestaan.
En is dit een van de redenen waarom sommige mensen niet naar dit soort meetings komen?
En dan heb ik het niet over het wettelijk gedeelte c/q verzekeringstechnisch maar of werkgevers c/q leasemaatschappijen dit uberhaupt toestaan.
En is dit een van de redenen waarom sommige mensen niet naar dit soort meetings komen?
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Fabian
- Berichten: 7235
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Sja, een openbare weg is een openbare weg. (ring dus tijdens Touristenfahrt)
Dus daar zullen wij als leasemij weinig tegen kunnen inbrengen, verzekeringstechnisch bedoel ik dan wel.
Abnormaal gebruik van de auto is natuurlijk uit den boze, en daar zal een klant dan wel op aangesproken kunnen worden. Al dan niet via de werkgever, die er ook niet blij mee zal zijn, en die de leasemij erin zal steunen over het geheel genomen. Een werkgever stelt een auto beschikbaar ter uitoefening van de functie en vaak mag je hem dan ook nog eens prive gebruiken. Misbruik is een werkgever nooit echt blij mee.
Ik spreek ook klanten aan die abnormaal (lees: 2 banden in 5000km ofzo) gebruiken en belast de kosten vervolgens 1 op 1 door.
Gesloten circuit op is gewoon een doodzonde. Dat is letterlijk uitgesloten in de voorwaarden. Slipcursus dient vooraf te worden aangemeld, en wij verlenen alleen accoord als het een cursus via ons in.
Toevallig vorige week nog een klant een set remmen en een set banden laten betalen. In 2500km versleten. Expert eropaf, bleek er een certificaat van een race-curus in zn dashboard kastje te liggen
Vragen om problemen......
Dus daar zullen wij als leasemij weinig tegen kunnen inbrengen, verzekeringstechnisch bedoel ik dan wel.
Abnormaal gebruik van de auto is natuurlijk uit den boze, en daar zal een klant dan wel op aangesproken kunnen worden. Al dan niet via de werkgever, die er ook niet blij mee zal zijn, en die de leasemij erin zal steunen over het geheel genomen. Een werkgever stelt een auto beschikbaar ter uitoefening van de functie en vaak mag je hem dan ook nog eens prive gebruiken. Misbruik is een werkgever nooit echt blij mee.
Ik spreek ook klanten aan die abnormaal (lees: 2 banden in 5000km ofzo) gebruiken en belast de kosten vervolgens 1 op 1 door.
Gesloten circuit op is gewoon een doodzonde. Dat is letterlijk uitgesloten in de voorwaarden. Slipcursus dient vooraf te worden aangemeld, en wij verlenen alleen accoord als het een cursus via ons in.
Toevallig vorige week nog een klant een set remmen en een set banden laten betalen. In 2500km versleten. Expert eropaf, bleek er een certificaat van een race-curus in zn dashboard kastje te liggen

- Bram
- Berichten: 16599
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Ook redelijk asociaal als mensen dat denken te kunnen doen, met de leaseautoFabian schreef:Sja, een openbare weg is een openbare weg. (ring dus tijdens Touristenfahrt)
Dus daar zullen wij als leasemij weinig tegen kunnen inbrengen, verzekeringstechnisch bedoel ik dan wel.
Abnormaal gebruik van de auto is natuurlijk uit den boze, en daar zal een klant dan wel op aangesproken kunnen worden. Al dan niet via de werkgever, die er ook niet blij mee zal zijn, en die de leasemij erin zal steunen over het geheel genomen. Een werkgever stelt een auto beschikbaar ter uitoefening van de functie en vaak mag je hem dan ook nog eens prive gebruiken. Misbruik is een werkgever nooit echt blij mee.
Ik spreek ook klanten aan die abnormaal (lees: 2 banden in 5000km ofzo) gebruiken en belast de kosten vervolgens 1 op 1 door.
Gesloten circuit op is gewoon een doodzonde. Dat is letterlijk uitgesloten in de voorwaarden. Slipcursus dient vooraf te worden aangemeld, en wij verlenen alleen accoord als het een cursus via ons in.
Toevallig vorige week nog een klant een set remmen en een set banden laten betalen. In 2500km versleten. Expert eropaf, bleek er een certificaat van een race-curus in zn dashboard kastje te liggenVragen om problemen......

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Ik ken der ook wat die het doen...die auto heeft wat voor z'n kiezen gehad, als ze de Ring niet uitsluiten kun je het in theorie doen, echter noem nooit het woord ik zat te racen...dat mag namelijk niet, je was een toeristenfarth? aan het doen, en toen gebeurde je dat... dus racen en of een wedstrijd is uitgesloten in polissen, en sommige die nadenken sluiten ook specifiek de Nurburgring uit...goed lezen dus voor je met je kar erop gaat...
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Bij mijn enige ringbezoek ben ik ook de baan niet op geweest, maar dat was omdat mijn linker knie nog niet genoeg hersteld was. Een rondje meerijden met m'n vriendin was voor mij geen optie. 
Het meest logische is natuurlijk rechtstreeks navragen bij je leasemaatschappij, maargoed, daar maak je misschien slapende honden mee wakker.

Het meest logische is natuurlijk rechtstreeks navragen bij je leasemaatschappij, maargoed, daar maak je misschien slapende honden mee wakker.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Ik heb meegereden in een lease Seat Leon diesel met 205 pk tjonge dat ding ging hard, was verlaagt dikke velgen en volgens mij spoorverbreders? anyway fast en koppel en gewoon in de bochten liften/gas geven/remmen tjonge das makkelijk rijden zo'n ding, ik zei dat moet je met mijn Z3 M niet doen, hij zij waarom dacht je dat ik de M3 thuis laat 

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Om het verhaal even om te draaien. Toen ik een leaseauto kreeg, heb ik aan mijn werkgever gevraagd of hij in mijn contract kon zetten dat ik NIET op de Ring mocht rijden.
Ook al klinkt het allemaal leuk en goedkoop, ik zag het niet zitten om er achteraf ellende mee te krijgen, als er GEEN afspraken over zouden zijn gemaakt.
Heft in eigen hand nemen? Zelfkennis? Kweetnie, maar ik voelde mij er een stuk lekkerder bij.
Maar ik ben ook zo'n sukkel die in Venlo niet zijn tank volgooide, maar gewoon zelf afrekende bij de Ring als ik er naartoe ging (om met de E30 te knallen). Ik vind dat wel zo eerlijk, je werkgever hoeft je hobby niet te betalen ten slotte.
Just my 2 cents
meer heb ik niet
Ook al klinkt het allemaal leuk en goedkoop, ik zag het niet zitten om er achteraf ellende mee te krijgen, als er GEEN afspraken over zouden zijn gemaakt.
Heft in eigen hand nemen? Zelfkennis? Kweetnie, maar ik voelde mij er een stuk lekkerder bij.
Maar ik ben ook zo'n sukkel die in Venlo niet zijn tank volgooide, maar gewoon zelf afrekende bij de Ring als ik er naartoe ging (om met de E30 te knallen). Ik vind dat wel zo eerlijk, je werkgever hoeft je hobby niet te betalen ten slotte.
Just my 2 cents
meer heb ik niet

-
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 17 apr 2007, 19:11
- Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon
- Locatie: Mijnsheerenland
- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
- Knot
- Berichten: 40158
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Fabian,
abnormaal gebruik gaat vaak samen met het rijden op de Nordschleife. Iemand die daar een rondje wil rijden (1 rondje) om ooit in zijn leven eens gedaan te hebben zal dit netjes vragen bij de leasemij en zal ook niet op 2 wielen door Hohe Acht komen (wat ik wel deed overigens).
Op de openbare weg in 5000km 2 banden kaal hebben en/of in 2500km een set remmen weg hebben kan gewoonweg niet. Ik vond mezelf al aso met de banden in 15000km op en remmen in 25000km.
Een grote organisatie zal het nooit goedkeuren maar een wat kleiner bedrijf misschien wel, ken je de directeur persoonlijk, is het een hecht clubje dan keurt men het misschien wel goed, mits zelf een setje banden/remmen betalen indien vroegtijdig versleten.
Ik vind zelf dat het probleem niet bij een circuit gelegd moet worden. Mijn woon/werkritten waren 9 van de 10x ook een prestatierit (en dat is dus verboden). Extreme slijtage gewoon zonder pardon doorbelasten zou mijn inziens beter werken.
Inmiddels ben ik er wel uit, ik moet geen leasebak meer, wil gewoon met rokende banden de straat uit kunnen rijden elke dag totdat ik op de fiets moet 8)
abnormaal gebruik gaat vaak samen met het rijden op de Nordschleife. Iemand die daar een rondje wil rijden (1 rondje) om ooit in zijn leven eens gedaan te hebben zal dit netjes vragen bij de leasemij en zal ook niet op 2 wielen door Hohe Acht komen (wat ik wel deed overigens).
Op de openbare weg in 5000km 2 banden kaal hebben en/of in 2500km een set remmen weg hebben kan gewoonweg niet. Ik vond mezelf al aso met de banden in 15000km op en remmen in 25000km.
Een grote organisatie zal het nooit goedkeuren maar een wat kleiner bedrijf misschien wel, ken je de directeur persoonlijk, is het een hecht clubje dan keurt men het misschien wel goed, mits zelf een setje banden/remmen betalen indien vroegtijdig versleten.
Ik vind zelf dat het probleem niet bij een circuit gelegd moet worden. Mijn woon/werkritten waren 9 van de 10x ook een prestatierit (en dat is dus verboden). Extreme slijtage gewoon zonder pardon doorbelasten zou mijn inziens beter werken.
Inmiddels ben ik er wel uit, ik moet geen leasebak meer, wil gewoon met rokende banden de straat uit kunnen rijden elke dag totdat ik op de fiets moet 8)
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Je zit met het verzekeringsverhaal Knot.
Jij rijd in een auto van hun die op hun naam verzekerd is. Die verzekering keert niet uit bij een total loss op bijvoorbeeld Zandvoort, en dan zal er iemand voor die kosten op moeten draaien. Dus niet gek dat ze het eisen.
Een leaseauto is over het algemeen vrij jong, en ik denk niet dat de meeste leaserijders de dagwaarde zo 123 naar hun leasemaatschappij overmaken.
Ik voel mezelf ook niet gelukkig als ik een potje sturen zou daar in andermans auto, laat staan met een leaseauto.
Jij rijd in een auto van hun die op hun naam verzekerd is. Die verzekering keert niet uit bij een total loss op bijvoorbeeld Zandvoort, en dan zal er iemand voor die kosten op moeten draaien. Dus niet gek dat ze het eisen.
Een leaseauto is over het algemeen vrij jong, en ik denk niet dat de meeste leaserijders de dagwaarde zo 123 naar hun leasemaatschappij overmaken.
Ik voel mezelf ook niet gelukkig als ik een potje sturen zou daar in andermans auto, laat staan met een leaseauto.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Er is een verschil tussen iets verbieden en iets vergoeden als het fout gaat. De Ring is een openbare weg en kan niet verboden worden tenzij expliciet is uitgesloten.
Ik zou dus wel de ring opgaan, maar zou gewoon natuurlijk beheerst rond rijden. Je wilt geen problemen. Bovendien staat de ring vaak gelijk aan asociaal autogedrag, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn.
Je kunt ook best gewoon voorzichtig de baan op en evenveel genieten zonder extreme slijtage aan banden en remmen.
Een afgesloten circuit is een ander verhaal, maar dan is ook van belang of het een race is, dan wel eigen rondjes. Verzekeringstechnisch heb je dan een probleem, omdat dit vaak is uitgesloten in contracten.
Bovenmatige slijtage kan doorberekend worden, maar daarvoor is weer niet van belang hoe dit komt. Of dit nu een circuit is of de ring. Want op een openbare weg kun je ook tekeer gaan als een gek en banden slijten en dan kan de leasemij ook een en ander doorberekenen.
Zolang je het gewoon niet gek maakt en respect hebt voor het materiaal is er denk ik weinig aan de hand.
Ik zou dus wel de ring opgaan, maar zou gewoon natuurlijk beheerst rond rijden. Je wilt geen problemen. Bovendien staat de ring vaak gelijk aan asociaal autogedrag, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn.
Je kunt ook best gewoon voorzichtig de baan op en evenveel genieten zonder extreme slijtage aan banden en remmen.
Een afgesloten circuit is een ander verhaal, maar dan is ook van belang of het een race is, dan wel eigen rondjes. Verzekeringstechnisch heb je dan een probleem, omdat dit vaak is uitgesloten in contracten.
Bovenmatige slijtage kan doorberekend worden, maar daarvoor is weer niet van belang hoe dit komt. Of dit nu een circuit is of de ring. Want op een openbare weg kun je ook tekeer gaan als een gek en banden slijten en dan kan de leasemij ook een en ander doorberekenen.
Zolang je het gewoon niet gek maakt en respect hebt voor het materiaal is er denk ik weinig aan de hand.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Spinazie en 2 gasten