DVH's Touran & Poof and it's gone!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Tom

Re: DVH zijn nieuwe auto, morgen halen.

Bericht door Tom » 28 mar 2018, 15:33

Feli!
dvh schreef: 28 mar 2018, 15:28
Als ik elke week weer hetzelfde 'gezeur' aan moet horen voor een auto die duur in in alles, waar ik zelf amper in kan rijden, en dan nog gezeur van 'niet praktisch genoeg'. Dan ben ik er snel klaar mee.
Al zou ik daar ook wel wat moeite mee hebben... zes dagen per week werken en voor mevrouw is een vrijwel nieuwe dik aangeklede 5 serie touring niet goed genoeg? Of zie ik dat verkeerd?

JP

Bericht door JP » 28 mar 2018, 15:42

///Joost schreef: 28 mar 2018, 15:33 Zoals ik al zei, je bent geen uitleg verschuldigd. Ieder zo z'n prioriteiten, dat blijkt maar weer. Er is geen 'goed' of 'fout'. In ieder geval prettig dat je vrouw er blij mee is. Dat is ook een hoop waard. :D
(...)
Wat hij zegt, maar ik vind dat je met deze Touran echt een fraaie auto te pakken hebt. Ik ben normaal niet van de boesjes (buiten Sprinters) maar dit in al zijn luxe is niets om je voor te schamen. :thumbup:

Joy

Bericht door Joy » 28 mar 2018, 15:42

Ik heb me bij Allen z'n 520d verbaasd hoe weinig ruimte er op de achterbank was. Echt onder de maat voor zo een grote auto. Blijkbaar een bekend issue met dikke comfortstoelen.
Dvh, lekker doen wat je goed lijkt. Omgeving niet laten bepalen.

allen

Bericht door allen » 28 mar 2018, 15:53

Tom schreef: 28 mar 2018, 15:33 Feli!
Als ik elke week weer hetzelfde 'gezeur' aan moet horen voor een auto die duur in in alles, waar ik zelf amper in kan rijden, en dan nog gezeur van 'niet praktisch genoeg'. Dan ben ik er snel klaar mee.
Al zou ik daar ook wel wat moeite mee hebben... zes dagen per week werken en voor mevrouw is een vrijwel nieuwe dik aangeklede 5 serie touring niet goed genoeg? Of zie ik dat verkeerd?
Ik denk dat je het stukje kinderen, vriendjes, kinderfeestjes, huisdieren, paard, etc. etc. mist?
De 5 is dan vergelijkbaar met offroaden in een 911.
David had een Defender moeten kopen voor MdV. :lol:

JP

Bericht door JP » 28 mar 2018, 15:57

Een labrador is toch geen paard....?....al lijkt dat misschien wel heel wat als je zelf niet zo heel groot bent....:bag: :tooth:

EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Bericht door EvdP » 28 mar 2018, 15:57

Tom schreef: 28 mar 2018, 15:33 Al zou ik daar ook wel wat moeite mee hebben... zes dagen per week werken en voor mevrouw is een vrijwel nieuwe dik aangeklede 5 serie touring niet goed genoeg? Of zie ik dat verkeerd?
Het is maar net hoe je het bekijkt. Ziet mevrouw dvh een M550d of een station waar weinig in past? Mijn vriendin weet dat ik BMW rij maar of het nu een kale 520i of een dikke 550i is zal haar een worst zijn. Ze vind het niet heel bijzonder want het zit zo laag...

Ik snap de keus wel. Ik wou soms wel dat ik wat meer van de rationele keuzes was.

allen

Bericht door allen » 28 mar 2018, 16:02

JP schreef: 28 mar 2018, 15:57 Een labrador is toch geen paard....?....al lijkt dat misschien wel heel wat als je zelf niet zo heel groot bent....:bag: :tooth:
Met hoeveel zijn jullie vandaag?! Allemachtig, krijg er wel van langs zeg... Nog even, dan ga ik wild om me heen slaan. :lol:

Joy

Bericht door Joy » 28 mar 2018, 16:09

JP schreef: 28 mar 2018, 15:57 Een labrador is toch geen paard....?....al lijkt dat misschien wel heel wat als je zelf niet zo heel groot bent....:bag: :tooth:
Proest :mrgreen:

JP

Bericht door JP » 28 mar 2018, 16:14

allen schreef: 28 mar 2018, 16:02
Met hoeveel zijn jullie vandaag?! Allemachtig, krijg er wel van langs zeg... Nog even, dan ga ik wild om me heen slaan. :lol:
Afbeelding

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 28 mar 2018, 16:17

allen schreef: 28 mar 2018, 16:02
:mrgreen:

verder snap ik DVH wel, zelf ook al een paar keer gehad. en ook wat ErikS zegt; dromen over een auto met veel PK's en dan als ie er staat toch een beetje gevoel "bezit van de zaak is einde vermaak" c.q. 99% van de tijd is treintje rijden / file rijden zonder gebruik te kunnen maken van het potentieel. intussen tikken de kosten door en ja als de vrouw des huizes dan ook nog niet blij er mee is.... weg met dat ding en op naar de volgende! :thumbup:

dvh

Bericht door dvh » 28 mar 2018, 16:26

EvdP schreef: 28 mar 2018, 15:57
Tom schreef: 28 mar 2018, 15:33 Al zou ik daar ook wel wat moeite mee hebben... zes dagen per week werken en voor mevrouw is een vrijwel nieuwe dik aangeklede 5 serie touring niet goed genoeg? Of zie ik dat verkeerd?
Het is maar net hoe je het bekijkt. Ziet mevrouw dvh een M550d of een station waar weinig in past?
Dit dus, die ziet gewoon een auto. Weet zij veel wat het is. Boeit ze ook verder niet zoveel.
Ja zo peper ik het ook in :mrgreen:

ADV

Bericht door ADV » 28 mar 2018, 16:29

Ik zal wel te jong zijn... :P Ik krijg nog steeds een grijns als ik mijn 6 in lijn start hoor.. aan de andere kant.. zou ik dat misschien ook wel in een 130i hebben.. dan was ik de helft kwijt.. ach yolo enzo.. je moet gewoon doen waar je achter staat.. als jij straks je polotje in kan ruilen voor iets meer vermaak en je kan, als je kids wat ouder zijn ofzo, er op zondag even tussenuit knijpen om lekker te sturen.. dan kan je daar ook van genieten toch..

Zo had ik ooit een Sierra voor het driften... nou 6 maanden later dat ding weggedaan voor de helft van het geld, 2 driftdagen mee gedaan, had voor de 6 maanden verzekering + mrb net zo goed 2 x een driftsport auto kunnen huren.. dus dat was gewoon dom..

Anyway, gefeliciteerd met de nieuwe auto :x happy wife happy life enzo.. mijn vriendin vind het uber mooi dat ik kan genieten van een auto, maar als ik dan de filmpjes van Tommy's mini laat horen dan zegt ze: ja, zal wel, snap er niks van.. terwijl dat ik denk hahhah

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 28 mar 2018, 16:46

Ff wat anders, dvh; ik lees 2 jaar garantie? Waarom niet voor die paar honderd verlengd naar 4 jaar en 100-150kkm? Kan volgens mij nog.
Nog zorgelozer.

dvh

Bericht door dvh » 28 mar 2018, 16:54

Zo lang blijft ie naw toch niet :-)

Arthur

Bericht door Arthur » 28 mar 2018, 16:57

Nee, bij mij ook niet. Maar stel je voor ;) Of mooi voor de wederverkoop. Veel armer wordt je er niet van.

Luco

Bericht door Luco » 28 mar 2018, 18:35

///Joost schreef: 28 mar 2018, 15:10
Hitz schreef: 28 mar 2018, 14:51 Je kan nog zo'n groot autohart hebben, maar als de vrouw er het grootste gedeelte van de tijd in rijdt, en wanneer je eindelijk zelf een keer rijdt het gezin zeurt dat het te hard gaat, wat heb je dan aan zo'n dure zelfontbrander?
En dat kon hij in december niet verzinnen? David is absoluut aan niemand uitleg verschuldigd, laat dat voorop staan, maar als je van de PP's in de Rolexen valt en van de X5'en naar de M550D's, dan is mijn verbazing dat er nu ineens een saai afschrijvingsapparaat staan niet onterecht.
Als ik het maar snap Joost :-)
Verder wilde ik er geen topic aan vuil maken en of aandacht voor vragen. Dat doen andere. Dus ik reageer enkel wat.

Verder geen centenkwestie. Puur een praktische afweging.
Vrouw gaat meer kilometers maken. Klaagt over te weinig ruimte. Het is haar dagelijkse auto. Zij rijdt ermee en moet er alles mee regelen. Kinderen + vriendjes. Dagjes weg. Kofferbak vol zooi. Honden mee. Als ik elke week weer hetzelfde 'gezeur' aan moet horen voor een auto die duur in in alles, waar ik zelf amper in kan rijden, en dan nog gezeur van 'niet praktisch genoeg'. Dan ben ik er snel klaar mee.

Mijn functionele ik is er snel klaar mee. Want verder vind ik het nog steeds een weergaloze auto.
Maar je moet begrijpen. Ik woon 1.5km van waar ik werk. Daar zit ik van maandag tot zaterdag. Van 'sochtends tot savonds. Altijd. Elke dag. Ik heb geen leven zeg maar. En die M550d ga ik niet voor de zaak zetten... Dus ik rij rond in een Polo... vol stickers..

En dan kom ik thuis.. en dan wil ik gewoon chillen. Geen gezeur. Is het niet goed? Dan regel ik iets goeds. Deze Touran is goed. Mijn vrouw is er blij mee. Alles past erin. De stoelen masseren haar rug. Hij 'rijdt fijn'.. Hij is nieuw. Ik heb 2 jaar garantie. De garage ligt hier 2km vandaan mocht er wat zijn. Gewoon geen gezeik.

Waar het voor menig persoon normaal is een middagje weg te kunnen is dat voor mij niet. Dus een Ford of wat dan ook wat 20km rijden is. Is voor mij een probleem. Mijn vrouw gaat dat niet regelen ( ik heb een ander kaliber vrouw dan menig andere hier ;-) ) .. Dus ik moet dat doen. Ik wil de garage kunnen bellen en zeggen: 'haal hem maar op en zet maar een leenauto voor de deur'. Dat kan hier. Bij mensen die elkaar onderling allemaal kennen en onderling zaken doen.

Dat begrijpen een hoop mensen niet. Maar ik wel.
En even zonder autohart bekeken.

De m550d is niet courant. Nieuwe model is uit. Kilometers lopen hard op want mijn vrouw moet meer rijden dan voorheen. ( gekocht 3mnd geleden met 100dkm en nu 120dkm op de teller ingeleverd ) Ik kon hem bijna 1:1 omruilen met een nieuwe Touran waar alles op en aan zit. Die schrijft ook af. Maar puur aan vaste lasten scheelt dit al 300,- per maand (!). Onderhoud en afschrijving niet meegerekend. Ik gok dat de komende 2 jaar de m550d wat duurder uit zal vallen qua onderhoud... en de afschrijving gok ik dat dat gelijk opgaat. Over 2 jaar zijn beide 25k(+?) waard..

Anyway. Hij staat er. Ik vind het wel best.
Ja ik wilde geen bmw, mijn vrouw wel, en jullie weten wat er op de dam staat :lol: :lol: :lol:
Het is overal hetzelfde, uiteindelijk is de vrouw de baas :tooth:

Maar veel "zeur"loze km met de vw :thumbup:

ErikS

Bericht door ErikS » 28 mar 2018, 18:35

Arthur schreef: 28 mar 2018, 16:57 Nee, bij mij ook niet. Maar stel je voor ;) Of mooi voor de wederverkoop. Veel armer wordt je er niet van.
Absoluut, daardoor heb ik de golf particulier makkelijk kunnen verkopen.

Tom

Bericht door Tom » 28 mar 2018, 18:45

EvdP schreef: 28 mar 2018, 15:57
Het is maar net hoe je het bekijkt. Ziet mevrouw dvh een M550d of een station waar weinig in past? Mijn vriendin weet dat ik BMW rij maar of het nu een kale 520i of een dikke 550i is zal haar een worst zijn. Ze vind het niet heel bijzonder want het zit zo laag...
Ik heb het ook niet over de motor. Die BMW is een gruwelijk dikke bak; comfortabel en van alle luxe voorzien. En in mijn ogen is een 5 serie touring ook gewoon groot. Ik denk dat 99% van de Nederlanders daar terecht jaloers op mogen zijn...
Maargoed, ik heb geen gezin dus wellicht overschat ik het e.e.a... of liggen hedendaagse eisen van de vrouwen gewoon hoger...

Arthur

Bericht door Arthur » 28 mar 2018, 18:53

Ik krijg nog elke dag op m'n flikker omdat ik de F11 heb weggedaan :)
Gelukkig is ze ook wel tevreden met de CLS, ook al is ze geen Benz fan.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 28 mar 2018, 19:55

Deze zag ik niet aankomen David. Iig gefeliciteerd en je argumentatie snap ik volkomen, al is het 'n 180 graden draai zegmaar:)

dvh

Bericht door dvh » 28 mar 2018, 21:11

Nouja, BEDANKT allemaal :-)
Luister.. nogmaals.. bmw is gewoon een dikke bak. Heerlijke auto.

Maar verder voelt het als een goede beslissing. Ik ga over een half jaartje ofzo gewoon een rustig kijken naar een vervanger voor de Polo. Geen idee wat. m135i is een voor de hand liggende keuze. Maar een Golf GTI lijkt mij ook wel leuk. Gewoon iets in die categorie.

Luco

Bericht door Luco » 28 mar 2018, 21:17

Voor Allen is een Chihuahua natuurlijk al erg groot :lol:

WJ

Bericht door WJ » 28 mar 2018, 21:21

Nieuwe Polo GTI? Lekker ingetogen en heule dikke specs

dvh

Bericht door dvh » 28 mar 2018, 22:13

WJ schreef: 28 mar 2018, 21:21 Nieuwe Polo GTI? Lekker ingetogen en heule dikke specs
Zou zomaar kunnen. Mooi in het wit. Reclame erop. Nobody knows en toch leuk om te rijden

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 28 mar 2018, 23:18

Jaren geleden hadden we Poetsers en Rijders. Daar is nu een groep bijgekomen, Viva’s!

Hopelijk blijft op DF het Viva gehalte laag. :)

Plaats reactie