nou met de huidige diesel perikelen... die slaan het hardste in op de grootste diesels momenteel.
DVH's Touran & Poof and it's gone!
- Martijn_bmw
Re: DVH zijn nieuwe auto, morgen halen.
- dvh
Zo kan ik tenminste in DL en Oostenrijk de steden nog in... ^^
- WJ
Nou dan liever de Tiguan, ziet er niet uit zo'n dashboardkastje in het midden en die tv die bijna tegen de motor aangeplakt zit zo diep..Henk Jan schreef: 27 mar 2018, 15:58 Persoonlijk heb ik juist niks met de (imo) saaie VW-interieurs en vind ik zeker het interieur van de nieuwe generatie S-max best wat hebben.
![]()

-
- Auto: M3P, 130i
Een ideale auto voor het Viva forum!
- Macboy
Jezus wat een 1-april topic. Wel erg leuk geprobeerd !
Overigens niets mis met een VW natuurlijk qua kosten ten opzichte van de M550d.
Overigens niets mis met een VW natuurlijk qua kosten ten opzichte van de M550d.
- Luco
Ik geloof er ook nog steeds niks van
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
- Reind
Ik snap het ook wel. Bij ons thuis staat er ook een gezinscontainer ( S max) op de stoep. Wel naast de dikke 3 serie overigens. Maar het is gewoon veel praktischer dan bijvoorbeeld een 5 serie. Wat dat betreft is de MPV een prima concept. Alleen geen hol aan.
Maar waarom zo’n nieuwe kopen? Afschrijving zal wel niet mals zijn en dat op een auto die je helemaal niks doet qua beleving en emotie. Ik had dat dan weer besteed aan iets met meer DF dan de POLO. Een 135i, golf gti, cupra R enzokaniknogwelevendoorgaan…………..
Maar waarom zo’n nieuwe kopen? Afschrijving zal wel niet mals zijn en dat op een auto die je helemaal niks doet qua beleving en emotie. Ik had dat dan weer besteed aan iets met meer DF dan de POLO. Een 135i, golf gti, cupra R enzokaniknogwelevendoorgaan…………..
-
Het stomme is, ik heb zelf ook 400pk op de dam..... Ik begrijp David ook wel. Nu is een touran wel weer net effe wat extreem anders.....
Soms denk ik erover na om de E36 om te ruilen voor een B3S cabrio. De saaie km's maken met 400pk, daar worden ze echt niet heel veel spannender van. Sterker nog, bij 90% van de km's raak je ineens vrij vlot je rijbewijs kwijt.
Maar euh, nee. De mijne gaat niet weg. De daily een 100% elektrisch voertuig over 2 / 3 jaar & dan kijk ik wel hoe of wat.
Soms denk ik erover na om de E36 om te ruilen voor een B3S cabrio. De saaie km's maken met 400pk, daar worden ze echt niet heel veel spannender van. Sterker nog, bij 90% van de km's raak je ineens vrij vlot je rijbewijs kwijt.
Maar euh, nee. De mijne gaat niet weg. De daily een 100% elektrisch voertuig over 2 / 3 jaar & dan kijk ik wel hoe of wat.
- ///Joost
Je kunt het allemaal wel beredeneren, maar ik moet toegeven dat ik er werkelijk niets van snap als dit echt waar is.
-
Nou, ik denk dat ik eerste paasdag naar de autoshow van BMW amersfoort ga. De B3S omruilen voor een I3S.///Joost schreef: 28 mar 2018, 13:46 Je kunt het allemaal wel beredeneren, maar ik moet toegeven dat ik er werkelijk niets van snap als dit echt waar is.

-
Waarom niet? Die diesel zal de komende jaren harder afschrijven met al die negatieve aandacht. In de praktijk is de wagen ondanks het formaat alles behalve praktisch. Touran is ruimer van binnen, 1 keer bloeden, maar het bespaard hem vast in onderhoud en brandstof. Dat kan dan weer in horloges. Iets waar hij volgens mij veel meer mee heeft dan auto's.///Joost schreef: 28 mar 2018, 13:46 Je kunt het allemaal wel beredeneren, maar ik moet toegeven dat ik er werkelijk niets van snap als dit echt waar is.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Wat lees ik nu over diesel uit jouw mond, Allen? Nu moet ik hem echt gaan inruilen/verkopen... 

- ///Joost
Ja, als je het zo zwart-wit bekijkt is er inderdaad niets tegenin te brengen, maar ik dacht dat Davids autohart groter was.allen schreef: 28 mar 2018, 13:57 Waarom niet? Die diesel zal de komende jaren harder afschrijven met al die negatieve aandacht. In de praktijk is de wagen ondanks het formaat alles behalve praktisch. Touran is ruimer van binnen, 1 keer bloeden, maar het bespaard hem vast in onderhoud en brandstof. Dat kan dan weer in horloges. Iets waar hij volgens mij veel meer mee heeft dan auto's.
- Riceaux
Iemand een 525D kopen? Kan ik iets nog onpraktischer kopen.allen schreef: 28 mar 2018, 13:57Waarom niet? Die diesel zal de komende jaren harder afschrijven met al die negatieve aandacht. In de praktijk is de wagen ondanks het formaat alles behalve praktisch. Touran is ruimer van binnen, 1 keer bloeden, maar het bespaard hem vast in onderhoud en brandstof. Dat kan dan weer in horloges. Iets waar hij volgens mij veel meer mee heeft dan auto's.///Joost schreef: 28 mar 2018, 13:46 Je kunt het allemaal wel beredeneren, maar ik moet toegeven dat ik er werkelijk niets van snap als dit echt waar is.

- Hitz
- Auto: KIA
Je kan nog zo'n groot autohart hebben, maar als de vrouw er het grootste gedeelte van de tijd in rijdt, en wanneer je eindelijk zelf een keer rijdt het gezin zeurt dat het te hard gaat, wat heb je dan aan zo'n dure zelfontbrander?
-
Dagobert's centenhart is groter.///Joost schreef: 28 mar 2018, 14:47Ja, als je het zo zwart-wit bekijkt is er inderdaad niets tegenin te brengen, maar ik dacht dat Davids autohart groter was.allen schreef: 28 mar 2018, 13:57 Waarom niet? Die diesel zal de komende jaren harder afschrijven met al die negatieve aandacht. In de praktijk is de wagen ondanks het formaat alles behalve praktisch. Touran is ruimer van binnen, 1 keer bloeden, maar het bespaard hem vast in onderhoud en brandstof. Dat kan dan weer in horloges. Iets waar hij volgens mij veel meer mee heeft dan auto's.

- Riceaux
Mooi om mee te patsen op DF?Hitz schreef: 28 mar 2018, 14:51 Je kan nog zo'n groot autohart hebben, maar als de vrouw er het grootste gedeelte van de tijd in rijdt, en wanneer je eindelijk zelf een keer rijdt het gezin zeurt dat het te hard gaat, wat heb je dan aan zo'n dure zelfontbrander?
-
- Auto: M3P, 130i
Of met horloges...Riceaux schreef: 28 mar 2018, 14:56Mooi om mee te patsen op DF?Hitz schreef: 28 mar 2018, 14:51 Je kan nog zo'n groot autohart hebben, maar als de vrouw er het grootste gedeelte van de tijd in rijdt, en wanneer je eindelijk zelf een keer rijdt het gezin zeurt dat het te hard gaat, wat heb je dan aan zo'n dure zelfontbrander?

Excuus om de vrouw een saaie auto te geven is ook BS en egoïstisch imho...
- ///Joost
En dat kon hij in december niet verzinnen? David is absoluut aan niemand uitleg verschuldigd, laat dat voorop staan, maar als je van de PP's in de Rolexen valt en van de X5'en naar de M550D's, dan is mijn verbazing dat er nu ineens een saai afschrijvingsapparaat staan niet onterecht.Hitz schreef: 28 mar 2018, 14:51 Je kan nog zo'n groot autohart hebben, maar als de vrouw er het grootste gedeelte van de tijd in rijdt, en wanneer je eindelijk zelf een keer rijdt het gezin zeurt dat het te hard gaat, wat heb je dan aan zo'n dure zelfontbrander?
- dvh
+1ErikS schreef: 28 mar 2018, 14:52Dagobert's centenhart is groter.///Joost schreef: 28 mar 2018, 14:47Ja, als je het zo zwart-wit bekijkt is er inderdaad niets tegenin te brengen, maar ik dacht dat Davids autohart groter was.allen schreef: 28 mar 2018, 13:57 Waarom niet? Die diesel zal de komende jaren harder afschrijven met al die negatieve aandacht. In de praktijk is de wagen ondanks het formaat alles behalve praktisch. Touran is ruimer van binnen, 1 keer bloeden, maar het bespaard hem vast in onderhoud en brandstof. Dat kan dan weer in horloges. Iets waar hij volgens mij veel meer mee heeft dan auto's.![]()

Erik begint me al te kennen..
-
15k, morgen ophalen. In de staat zoals hij nu verkeerd. Deal?Arthur schreef: 28 mar 2018, 14:26 Wat lees ik nu over diesel uit jouw mond, Allen? Nu moet ik hem echt gaan inruilen/verkopen...![]()

- ///Joost
- dvh
Als ik het maar snap Joost///Joost schreef: 28 mar 2018, 15:10En dat kon hij in december niet verzinnen? David is absoluut aan niemand uitleg verschuldigd, laat dat voorop staan, maar als je van de PP's in de Rolexen valt en van de X5'en naar de M550D's, dan is mijn verbazing dat er nu ineens een saai afschrijvingsapparaat staan niet onterecht.Hitz schreef: 28 mar 2018, 14:51 Je kan nog zo'n groot autohart hebben, maar als de vrouw er het grootste gedeelte van de tijd in rijdt, en wanneer je eindelijk zelf een keer rijdt het gezin zeurt dat het te hard gaat, wat heb je dan aan zo'n dure zelfontbrander?

Verder wilde ik er geen topic aan vuil maken en of aandacht voor vragen. Dat doen andere. Dus ik reageer enkel wat.
Verder geen centenkwestie. Puur een praktische afweging.
Vrouw gaat meer kilometers maken. Klaagt over te weinig ruimte. Het is haar dagelijkse auto. Zij rijdt ermee en moet er alles mee regelen. Kinderen + vriendjes. Dagjes weg. Kofferbak vol zooi. Honden mee. Als ik elke week weer hetzelfde 'gezeur' aan moet horen voor een auto die duur in in alles, waar ik zelf amper in kan rijden, en dan nog gezeur van 'niet praktisch genoeg'. Dan ben ik er snel klaar mee.
Mijn functionele ik is er snel klaar mee. Want verder vind ik het nog steeds een weergaloze auto.
Maar je moet begrijpen. Ik woon 1.5km van waar ik werk. Daar zit ik van maandag tot zaterdag. Van 'sochtends tot savonds. Altijd. Elke dag. Ik heb geen leven zeg maar. En die M550d ga ik niet voor de zaak zetten... Dus ik rij rond in een Polo... vol stickers..
En dan kom ik thuis.. en dan wil ik gewoon chillen. Geen gezeur. Is het niet goed? Dan regel ik iets goeds. Deze Touran is goed. Mijn vrouw is er blij mee. Alles past erin. De stoelen masseren haar rug. Hij 'rijdt fijn'.. Hij is nieuw. Ik heb 2 jaar garantie. De garage ligt hier 2km vandaan mocht er wat zijn. Gewoon geen gezeik.
Waar het voor menig persoon normaal is een middagje weg te kunnen is dat voor mij niet. Dus een Ford of wat dan ook wat 20km rijden is. Is voor mij een probleem. Mijn vrouw gaat dat niet regelen ( ik heb een ander kaliber vrouw dan menig andere hier

Dat begrijpen een hoop mensen niet. Maar ik wel.
En even zonder autohart bekeken.
De m550d is niet courant. Nieuwe model is uit. Kilometers lopen hard op want mijn vrouw moet meer rijden dan voorheen. ( gekocht 3mnd geleden met 100dkm en nu 120dkm op de teller ingeleverd ) Ik kon hem bijna 1:1 omruilen met een nieuwe Touran waar alles op en aan zit. Die schrijft ook af. Maar puur aan vaste lasten scheelt dit al 300,- per maand (!). Onderhoud en afschrijving niet meegerekend. Ik gok dat de komende 2 jaar de m550d wat duurder uit zal vallen qua onderhoud... en de afschrijving gok ik dat dat gelijk opgaat. Over 2 jaar zijn beide 25k(+?) waard..
Anyway. Hij staat er. Ik vind het wel best.
- ///Joost
Zoals ik al zei, je bent geen uitleg verschuldigd. Ieder zo z'n prioriteiten, dat blijkt maar weer. Er is geen 'goed' of 'fout'. In ieder geval prettig dat je vrouw er blij mee is. Dat is ook een hoop waard. 
Heb je zelf nog wel de intentie om er iets leuks bij te kopen voor de fun, of is dat niet echt aan de orde omdat je toch geen tijd hebt om er van te genieten?

Heb je zelf nog wel de intentie om er iets leuks bij te kopen voor de fun, of is dat niet echt aan de orde omdat je toch geen tijd hebt om er van te genieten?