Ford Focus ST uitlaten...

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Ford Focus ST uitlaten...

Bericht door Roman » 16 jul 2007, 16:40

Kwam per toeval deze twee vids tegen...

Allejezus wat een geluid!

http://www.youtube.com/watch?v=O4w4hNuONYU

http://www.youtube.com/watch?v=q2AlUKiSgGY

BBVW
Berichten: 527
Lid geworden op: 17 apr 2007, 19:11
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door BBVW » 16 jul 2007, 17:12

duidelijk die van het onderste filmpje. Dat gegorgel, heerlijk gewoon.

Gebruikersavatar
Pescatore
Berichten: 1336
Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
Locatie: 053

Bericht door Pescatore » 16 jul 2007, 18:06

Ik vind die Mongoose uitlaat juist erg ricey klinken. Meer iets voor een curver-Golf :P

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 16 jul 2007, 18:32

Klinkt ook rijdend erg lekker, dat Volvo-blok: http://nl.youtube.com/watch?v=8BFCNUApBug

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2247
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 16 jul 2007, 18:38

Ik vind de Magnex lekkerder klinken, het is wat dieper van geluid. (past beter bij de 5-cilinder)
http://www.youtube.com/watch?v=iYPBe5Jr ... ed&search=

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 16 jul 2007, 18:45

Dit filmpje voor Harrie :wink:
Klinkt ook wel leuk btw.
http://www.youtube.com/watch?v=lO56_5ON ... ed&search=

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 16 jul 2007, 18:47

Stefan R schreef:Ik vind de Magnex lekkerder klinken, het is wat dieper van geluid. (past beter bij de 5-cilinder)
http://www.youtube.com/watch?v=iYPBe5Jr ... ed&search=
Zou ook mijn keuze zijn :D

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5441
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 16 jul 2007, 19:13

Vind geluid op dergelijke filmpjes altijd maar slecht overkomen (of het ligt aan me comp ;)), maar weet wel dat toen ik zo'n st 's nachts over een industrieterrein in Utrecht hoorde gaan, ik aardig onder de indruk was van de sound :shock: .

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 16 jul 2007, 20:25

Klinkt goed! 5 cylinder geluid roept bij mij nog steeds herinneringen op aan mijn Audi.

Vraag is nu alleen: levert zo'n uitlaat ook nog wat op? Daar meer over bekend?

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 17 jul 2007, 09:31

Arthur schreef:Dit filmpje voor Harrie :wink:
Klinkt ook wel leuk btw.
http://www.youtube.com/watch?v=lO56_5ON ... ed&search=
Inderdaad een leuk clipje, ik kende het al.

Hebben jullie ook al eens het geluid gehoord van een Milltek onder een ST? Geeft een veel diepere brom. De Milltek zou mijn keuze zijn.

http://www.millteksport.com/media.file.cfm?fileid=325

Het een set zal je ongeveer 20-25 pk moeten kunnen vinden op een ST. Die auto's zijn redelijk simpel te tunen.

Andere uitlaat, chargecooler en software en je zit zo op 300pk. :lol:
Laatst gewijzigd door Harrie op 17 jul 2007, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 17 jul 2007, 09:54

En dat vind jij simpel?
Als je van 225pk komt.
Ik ging met m'n Ibiza FR van 150pk naar ~220pk met alleen een chip.
En dan ook nog eens veeeel goedkoper.
Voor tunen moet je bij VAG modellen zijn, da's me wel duidelijk nu.

Die Milltek klinkt ook erg goed, idd :D

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 17 jul 2007, 12:59

Arthur schreef:En dat vind jij simpel?
Als je van 225pk komt.
Ik ging met m'n Ibiza FR van 150pk naar ~220pk met alleen een chip.
En dan ook nog eens veeeel goedkoper.
Voor tunen moet je bij VAG modellen zijn, da's me wel duidelijk nu.

Die Milltek klinkt ook erg goed, idd :D
In vergelijk met de Ibiza niet. Maar als ik naar de auto van Tristan kijk is dat aardig in vergelijk. Tristan had dacht ik een komplete Milltek en op maat software.

Met de dreamscience voor de ST is ook 75 pk te verdienen i.c.m. de Milltek. Alleen de Dreamscience brengt ook al 275pk.

Ik vermoed dat de oudere VAG modellen een grotere turbo aan boord hadden.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 17 jul 2007, 13:07

Nee, juist groter. Ik heb een nieuwe K03, en die is net zo groot als de oude K04 turbo (die zat o.a op de Cupra R/S3). De nieuwe K04 is weer groter, en kan met uitlaat en chip naar 320pk.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 17 jul 2007, 21:11

Edit, hoezo dubbel??
Zie hieronder :wink:
Laatst gewijzigd door Arthur op 17 jul 2007, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 17 jul 2007, 21:12

Dat Dreamscience levert idd een klappie meer dan de Bluefin die ik heb.
Da's wel jammer :wink:
Maar voor deze prijs kon ik de BF niet laten lopen en ik eigenlijk het chippen al uit m'n hoofd gezet had.
En ook omdat ik er geen 1k voor over heb.
Dat krijg je ook als je de 650,- van JD gewend bent :wink:
Meer voor minder, alleen Rebel snapt dat niet :lol:

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 17 jul 2007, 22:01

Tristan schreef:Nee, juist groter. Ik heb een nieuwe K03, en die is net zo groot als de oude K04 turbo (die zat o.a op de Cupra R/S3). De nieuwe K04 is weer groter, en kan met uitlaat en chip naar 320pk.
Ik bedoelde eigenlijk in vergelijk met de Ford modellen.

@Arthur, een ander bijkomstig "probleem" is dat wij hier in nederland geen fatosenlijke Ford tuners hebben zoals JD e.e.a. voor VAG doet. Ik Engeland zijn er veel meer dingen mogelijk. Wij zitten hier vast aan de standaard software pakketjes van Bluefin (beproefd concept) en Dreamscience (nieuw maar veelbelovend) of Dastek (nog nieuwer, maar nog veel belovender). Ik denk echter dat bij die gasten de turbo druk een stukkie hoger geschroefd wordt en het mengsel een stukkie armer.

Voor de RS dodelijk, voor de ST weet ik niet hoe dat zit.

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6774
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 18 jul 2007, 01:19

En ook omdat ik er geen 1k voor over heb.
Dat krijg je ook als je de 650,- van JD gewend bent
Bij een Sub kan je heeeeel goedkoop je druk verhogen.....gewoon een zenerdiode en een ander sproeiertje erin, dan ben je ongeveer 5 euro kwijt voor 50 à 60 pk meer icm. een open uitlaat en natuurlijk een berg meer koppel, alleen heb je dan geen fuelcut meer.

Beter is dus de FCD[fuelcut defender] en een ander sproeiertje, dan ben je nog niet veel meer dan 100 euro kwijt en kan je de fuelcut instellen op een bepaalde druk.

Nog beter is de AVC-r met een zenerdiode, dan kan je zelf je druk instellen en dat ding doet de rest......kost bij elkaar nog geen 400 euro.

Zo zijn er een hoop mogelijkheden om je druk te verhogen[meer doet een chip ook niet] en kan je 't zo duur maken als dat je zelf wilt, ik weet alleen niet of dit bij andere merken ook opgaat. :roll:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, BMeinders, Eeuwe, EvdP, frankie, Google [Bot], Joost H., KoenM, SlowCo, Thomas H, Wout309t en 4 gasten