Ford Focus ST uitlaten...
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
Ford Focus ST uitlaten...
Kwam per toeval deze twee vids tegen...
Allejezus wat een geluid!
http://www.youtube.com/watch?v=O4w4hNuONYU
http://www.youtube.com/watch?v=q2AlUKiSgGY
Allejezus wat een geluid!
http://www.youtube.com/watch?v=O4w4hNuONYU
http://www.youtube.com/watch?v=q2AlUKiSgGY
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Klinkt ook rijdend erg lekker, dat Volvo-blok: http://nl.youtube.com/watch?v=8BFCNUApBug
- Stefan R
- Berichten: 2247
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
Ik vind de Magnex lekkerder klinken, het is wat dieper van geluid. (past beter bij de 5-cilinder)
http://www.youtube.com/watch?v=iYPBe5Jr ... ed&search=
http://www.youtube.com/watch?v=iYPBe5Jr ... ed&search=
- Arthur
- Berichten: 43049
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Dit filmpje voor Harrie
Klinkt ook wel leuk btw.
http://www.youtube.com/watch?v=lO56_5ON ... ed&search=

Klinkt ook wel leuk btw.
http://www.youtube.com/watch?v=lO56_5ON ... ed&search=
- Arthur
- Berichten: 43049
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Zou ook mijn keuze zijnStefan R schreef:Ik vind de Magnex lekkerder klinken, het is wat dieper van geluid. (past beter bij de 5-cilinder)
http://www.youtube.com/watch?v=iYPBe5Jr ... ed&search=

- Kasteel
- Berichten: 5441
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Inderdaad een leuk clipje, ik kende het al.Arthur schreef:Dit filmpje voor Harrie![]()
Klinkt ook wel leuk btw.
http://www.youtube.com/watch?v=lO56_5ON ... ed&search=
Hebben jullie ook al eens het geluid gehoord van een Milltek onder een ST? Geeft een veel diepere brom. De Milltek zou mijn keuze zijn.
http://www.millteksport.com/media.file.cfm?fileid=325
Het een set zal je ongeveer 20-25 pk moeten kunnen vinden op een ST. Die auto's zijn redelijk simpel te tunen.
Andere uitlaat, chargecooler en software en je zit zo op 300pk.

Laatst gewijzigd door Harrie op 17 jul 2007, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arthur
- Berichten: 43049
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
In vergelijk met de Ibiza niet. Maar als ik naar de auto van Tristan kijk is dat aardig in vergelijk. Tristan had dacht ik een komplete Milltek en op maat software.Arthur schreef:En dat vind jij simpel?
Als je van 225pk komt.
Ik ging met m'n Ibiza FR van 150pk naar ~220pk met alleen een chip.
En dan ook nog eens veeeel goedkoper.
Voor tunen moet je bij VAG modellen zijn, da's me wel duidelijk nu.
Die Milltek klinkt ook erg goed, idd
Met de dreamscience voor de ST is ook 75 pk te verdienen i.c.m. de Milltek. Alleen de Dreamscience brengt ook al 275pk.
Ik vermoed dat de oudere VAG modellen een grotere turbo aan boord hadden.
- Arthur
- Berichten: 43049
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Dat Dreamscience levert idd een klappie meer dan de Bluefin die ik heb.
Da's wel jammer
Maar voor deze prijs kon ik de BF niet laten lopen en ik eigenlijk het chippen al uit m'n hoofd gezet had.
En ook omdat ik er geen 1k voor over heb.
Dat krijg je ook als je de 650,- van JD gewend bent
Meer voor minder, alleen Rebel snapt dat niet
Da's wel jammer

Maar voor deze prijs kon ik de BF niet laten lopen en ik eigenlijk het chippen al uit m'n hoofd gezet had.
En ook omdat ik er geen 1k voor over heb.
Dat krijg je ook als je de 650,- van JD gewend bent

Meer voor minder, alleen Rebel snapt dat niet

-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Ik bedoelde eigenlijk in vergelijk met de Ford modellen.Tristan schreef:Nee, juist groter. Ik heb een nieuwe K03, en die is net zo groot als de oude K04 turbo (die zat o.a op de Cupra R/S3). De nieuwe K04 is weer groter, en kan met uitlaat en chip naar 320pk.
@Arthur, een ander bijkomstig "probleem" is dat wij hier in nederland geen fatosenlijke Ford tuners hebben zoals JD e.e.a. voor VAG doet. Ik Engeland zijn er veel meer dingen mogelijk. Wij zitten hier vast aan de standaard software pakketjes van Bluefin (beproefd concept) en Dreamscience (nieuw maar veelbelovend) of Dastek (nog nieuwer, maar nog veel belovender). Ik denk echter dat bij die gasten de turbo druk een stukkie hoger geschroefd wordt en het mengsel een stukkie armer.
Voor de RS dodelijk, voor de ST weet ik niet hoe dat zit.
- Opa
- Berichten: 6774
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Bij een Sub kan je heeeeel goedkoop je druk verhogen.....gewoon een zenerdiode en een ander sproeiertje erin, dan ben je ongeveer 5 euro kwijt voor 50 à 60 pk meer icm. een open uitlaat en natuurlijk een berg meer koppel, alleen heb je dan geen fuelcut meer.En ook omdat ik er geen 1k voor over heb.
Dat krijg je ook als je de 650,- van JD gewend bent
Beter is dus de FCD[fuelcut defender] en een ander sproeiertje, dan ben je nog niet veel meer dan 100 euro kwijt en kan je de fuelcut instellen op een bepaalde druk.
Nog beter is de AVC-r met een zenerdiode, dan kan je zelf je druk instellen en dat ding doet de rest......kost bij elkaar nog geen 400 euro.
Zo zijn er een hoop mogelijkheden om je druk te verhogen[meer doet een chip ook niet] en kan je 't zo duur maken als dat je zelf wilt, ik weet alleen niet of dit bij andere merken ook opgaat.

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 2 gasten