Er moeten twee andere (goede gebruikte) deuren in en die wilde ik thuis even gaan passen.
De accu's zitten aan de druppellader, maar vandaag en al een keer eerder lag de adapter doodleuk naast het stopcontact.
Ik vreesde dus het ergste: de MGB de bult op duwen, richting trailer.
Een eerste draai aan de sleutel gaf inderdaad het verwachte resultaat: helemaal niets!
O ja... De hoofdstroomschakelaar. Sleuteltje daar in, even omdraaien, sleutel in het contact, één klik... Ja! De benzinepomp werkt nog. Even laten pompen en toen de sleutel nog wat verder. Beetje choke...
En verdomd! De auto start bijna direct!
Asjemenou! Wat nou 'Engelse pruttel'! Ja, gepruttel, maar wat een heerlijk gepruttel uit die uitlaat. Krachtig, het geluid van een kerngezonde 1800 cc vierpitter. Echt heerlijk!
Gawd I love that car!
Afijn, MG op de trailer, naar huis gereden (6 à 8 km), veel bekijks toch wel...
Deuren gepast. De rechterdeur kon ik zo op de scharnieren schuiven en die paste ook prima. De bestuurdersdeur had de scharnieren nog vastzitten aan de deur zelf, dus die moesten er eerst af. Ook hier verwachtte ik 't ergste (door schade en schande wijs geworden). Dus ik pak een joekel van een kruiskopschroevendraaier, die precies past in de kruiskopschroeven. En wat denk je? Ik krijg ze alle 6 zonder problemen en zonder geweld los!
De linker deur past wel iets minder goed, maar daar kom ik ook wel uit.
De B moet zo snel mogelijk de weg weer op!
Mijn dag kan nauwelijks nog stuk