Het grote DF cryptocurrency topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin Hartog

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Robin Hartog » 13 mar 2018, 11:00

Franswa
Auto: Megane 2RS & Clio 3RS

Bericht door Franswa » 13 mar 2018, 11:29

smiley schreef: 12 mar 2018, 19:44 De hamvraag is of techintroductie zich ook vertaald naar koerswinst.
Veel lui zijn in de hodlerhoek gedrukt, en de groep die eind vorig jaar is ingestapt en alles voor zijn neus heeft zien verdampen denkt wel een tweede keer na voor de poeplap weer te trekken.

Ik ben bang dat het allemaal wat langer gaat duren deze keer.
Ik ben er ook bang voor, denk dat de verwachtingen nog veel te hoog zijn op dit moment. Ben dan ook heel erg benieuwd wat er gebeurd als de opgeleverde techniek tegenvalt of uitgesteld blijft worden. Dat zal nooit goed zijn voor de prijs en kan zomaar voor een enorme dump gaan zorgen voor die coins. Als dat geld daarna terug stroomt in Bitcoin en coins die hun zaakjes wel op orde hebben, dan komt het nog wel goed. Maar als dat geld de markt uitgaat, dan komt er een hele beroerde tijd aan. :)

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 13 mar 2018, 12:47

Het nadeel van de huidige markt wordt hier boven goed beschreven denk ik.
Er komen steeds meer tradebots op de markt die de kleine schommeling meepakken.
Daalt muntje 1 dan wordt muntje 2 die gestegen is verkocht om muntje 1 te kopen. En daar zitten hele slimme systemen tussen.

Uiteindelijk trade je altijd terug naar BTC of ETH, en zullen die bots er dus voor zorgen dat alle alts die lijn volgen.

Momenteel sta ik op 33% van mijn hoogtepunt in waarde, maar wel nog steeds op ruim 500% van inzet.
Ik overweeg om de overstap te maken naar een bot om die laten handelen, want nu is het wel heel saai.. Zelfs de vage alts die heb ik gekocht doen niets terwijl die vorig jaar soms x10 gingen in een maand tijd.

Will F.

Bericht door Will F. » 13 mar 2018, 14:02

Kan je aangeven welke bots je overweegt in crypto, heb daar zelf geen ervaring mee, je/jullie analyse is wel juist.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 13 mar 2018, 14:08

Afbeelding

Will F.

Bericht door Will F. » 13 mar 2018, 14:12

:tooth: ook hier staat de teller nog op winst hoor Robin, tis alleen meer een klokje dan een lambo :wink:

Fernando

Bericht door Fernando » 13 mar 2018, 14:13

@ Robin

Die zit er nog net in bij mij... :roll:

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 13 mar 2018, 14:36

Will F. schreef: 13 mar 2018, 14:02 Kan je aangeven welke bots je overweegt in crypto, heb daar zelf geen ervaring mee, je/jullie analyse is wel juist.
Ik ben met nog aan het inlezen maar ik ben vooral aan het kijken naar https://profittrailer.com/ & een ander platform van een vriend dat nog in beta-fase zit.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 13 mar 2018, 19:20

Robin schreef: 13 mar 2018, 14:08 Afbeelding
:roflol:

Macboy

Bericht door Macboy » 14 mar 2018, 09:21

Maar 1000 altcoins sloeg toch al nergens op ? Dus de markt is door iedereen verpest die vooral investeerde in altcoins zonder in de BTC te investeren. Ik riep het bijna een jaar geleden al. Maar werd deels voor gek verklaard. Maar als je in het grote plaatje de noodzaak van de BTC niet begrijpt, dan zit je er om de verkeerde redenen in.

Dat er ander munten beter zijn dan BTC snap ik ook. Daarom prima om naast BTC ook in andere munten te investeren. En dat zodra de BTC eenmaal is gestabiliseerd in onze economie er andere munten het gaan overnemen snap ik ook. Maar dat is ook niet erg. BTC als parkeermiddel. De rest als handel of andere mooie dingen die kunnen gebeuren.

Maar goed gelukzoekers hebben de boel beetje verpest. Alles moest gewoon ontploffen. Met een handel waar maar een paar procent van de mensen het geluk zoeken kan er ook niks gebeuren. De bedoeling van dit alles was dat langzaam de gewone burger ook in de BTC zou stappen. Met het dalen van de BTC en denken dat er andere munten zouden opstaan misken je het hele systeem er achter en duurt het nog wel even voordat ‘de gewone man’ durft te investeren.

Het komt wel goed, had alleen sneller goed kunnen gaan.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 14 mar 2018, 09:50

Zijn wij niet allemaal een beetje gelukszoekers als 't om cryptocurrency gaat? Ik wel, denk ik....

Maar het geluk staat niet echt aan mijn kant:)

Danielj

Bericht door Danielj » 14 mar 2018, 10:47

Macboy schreef: 14 mar 2018, 09:21 Maar 1000 altcoins sloeg toch al nergens op ? Dus de markt is door iedereen verpest die vooral investeerde in altcoins zonder in de BTC te investeren. Ik riep het bijna een jaar geleden al. Maar werd deels voor gek verklaard. Maar als je in het grote plaatje de noodzaak van de BTC niet begrijpt, dan zit je er om de verkeerde redenen in.

Dat er ander munten beter zijn dan BTC snap ik ook. Daarom prima om naast BTC ook in andere munten te investeren. En dat zodra de BTC eenmaal is gestabiliseerd in onze economie er andere munten het gaan overnemen snap ik ook. Maar dat is ook niet erg. BTC als parkeermiddel. De rest als handel of andere mooie dingen die kunnen gebeuren.

Maar goed gelukzoekers hebben de boel beetje verpest. Alles moest gewoon ontploffen. Met een handel waar maar een paar procent van de mensen het geluk zoeken kan er ook niks gebeuren. De bedoeling van dit alles was dat langzaam de gewone burger ook in de BTC zou stappen. Met het dalen van de BTC en denken dat er andere munten zouden opstaan misken je het hele systeem er achter en duurt het nog wel even voordat ‘de gewone man’ durft te investeren.

Het komt wel goed, had alleen sneller goed kunnen gaan.
Het probleem ligt 'm niet zozeer bij de nieuwe munten (die zijn 9 van de 10 keer namelijk gewoon aandelen), maar bij de motivatie van de investeerder.

Zolang er wordt geïnvesteerd met de gedachte om uiteindelijk je investering te verkopen met winst, komt heel de cryptocurrency nergens.
Het doel van de cryptocurrency is een alternatief bieden en dat vereist stabiliteit en vertrouwen, geen gelukszoekers die bij menige schommeling weer weg zijn.

Tom

Bericht door Tom » 14 mar 2018, 10:50

Exact Daniel.

ErikS

Bericht door ErikS » 14 mar 2018, 11:14

Ik heb er maar eens 'n halve Breitling in gestoken.
Nu begint het allemaal best serieuze vormen aan te nemen, met wat er aan euro's in zit.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 14 mar 2018, 11:23

Niels schreef: 13 mar 2018, 10:58 Die grafieken zijn hetzelfde omdat er al dan niet software matig op basis van technische analyse daytrading plaatsvindt volgens mij. Dat zijn gewoon software programma’s die lopen 24/7 en om risico te spreiden pakken ze dan de top 10 blijkbaar. Vriend van me doet dat ook met o.a. BTC en ETH.
Ja dat zei ik dus ook. Wel klote dat ze de boel nu alleen maar omlaag helpen. 😂

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 14 mar 2018, 11:27

Maar als die bots hun ding doen en bewijzen dat daytrading daarnee voor stabiliteit zorgt, dan komt vanzelf ook het grote geld. IMHO. Ik blijf nog ff wachten. 🤔

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 14 mar 2018, 11:35

Hier nogmaals een goede uiteenzetting waarom NEO zo interessant blijft, ongeacht de waarde van de coin en GAS: https://www.investopedia.com/tech/china

Ik blijf positief en vol vertrouwen. 😎

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 14 mar 2018, 12:23

:lezen: En zo zijn er wel meer Dennis maar Neo is nooit verkeerd om (op een goed moment) in te stappen. Ook blijft men in de crypto wereld verbeteren en door ontwikkelen dus uiteindelijk zal het zeker allemaal wel weer aantrekken. Persoonlijk zie ik mijn huidige portfolio niet zo maar weer terug komen op een redelijk niet niveau maar dat zullen we gaan zin. Switchen heeft niet zoveel zin op dit moment imho.

@Macboy, het is natuurlijk kul om naast het inversteren in welke crypto dan ook per se te moeten inversteren in BTC. Ik inversteer om rendement te scoren en of je die uiteindelijk laat uitbetalen in BTC, ETH of EUR is zorg van later. En wat Daniël zegt, het zijn niet alleen coins maar ook “aandelen in een bepaalde technologie”. Sommige zitten te in de crypto switchen tussen USD, EUR en Yen’s (BTC, ETH, NEO als voorbeeld) maar ik heb op een paar NEO’s na alleen maar “aandelen”.

Waar het weer eens misgaat is bij de hebberige mens. Snel willen scoren: inversteren en op de piek verkopen. Daar speelt de crypto markt handig op in door shit crypto op de markt te brengen die ze toch wel afzetten in goede tijden. Gevolg, een hoop rommel in de markt en geen vertrouwen is daar waar we nu staan...

Marc R

Bericht door Marc R » 14 mar 2018, 12:25

Ik zie veel vergelijkbaar gezever wat ten tijde van het begin van het internet ook zo ging.

Overal valt wat voor te zeggen op het moment.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 14 mar 2018, 13:21

Als alle plussen en minnen opgeteld zouden worden staat het totaal van het rendement op de 'investeringen' van de deelnemers in dit topic aan de positieve of negatieve kant van de streep?

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 14 mar 2018, 13:28

Lichtjes positief. (90% van de winst sinds December is verdampt bij mij.)
Ik had mijn inleg er eerder al uitgehaald, want je weet maar nooit.....wat dus exact gebeurd is. :(

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 14 mar 2018, 14:12

Positief, 46% winst. Maar dat was omdat ik net voor dit gebeuren heb verkocht. Ben er niet rijk van geworden, had niet zoveel geïnvesteerd. Halve wintersport 'zeg maar'.

WJ

Bericht door WJ » 14 mar 2018, 14:16

De "hype" was op DF er grotendeels al voor de bigboom in December, dus volgensmij staan de meeste op DF nog steeds wel positief wat ik zo lees.

De nieuwe "wietplantage"

https://tweakers.net/nieuws/136275/nede ... tapte.html

:mrgreen:

e30touring1990
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r

Bericht door e30touring1990 » 14 mar 2018, 14:16

ook licht positief, +- 30% oid. Net als Smiley wel grotendeels de winst verdampt sinds december/januari. stond toen op ongeveer 500% rendement.

Danielj

Bericht door Danielj » 14 mar 2018, 14:17

Ik sta zelf op een kleine 700% winst op een lage inleg. Goeie meevaller na een redelijk geslaagde ICO.

Moet daarbij wel zeggen dat ik ook op 2000% heb gestaan..

Plaats reactie