(sorry Dick, kreeg hem pas zaterdagochtend ipv vrijdag, anders was ik echt langsgekomen zoals beloofd

De auto smoelt iig erg lekker. De neus van de auto is indrukwekkend met al he glas en chroom en de dikke spatborden en dikke bumper, zeker deze in het zwart (met rood leer) en ook nog eens wat bestickering van mijn werkgever erop. (2 dikke witte strepen van voor tot achter en wat plakwerk op de deuren).
Wat een bekijks zeg met deze auto, je wordt echt overal nagekeken. Ongehoord.
Ik had er al eens kort in gereden, toen niet echt onder de indruk. Nu dus een heel weekend kunnen sturen. Het eerste wat me opviel was toen al een hoog "nep" gehalte voor wat betreft luchtroosters enzo. In de motorkop zijn gewoon nep-dingen, in de spatborden ook. Ik hou daar niet zo van. In het interieur is de materiaalkeuze ook niet mijn smaak, goedkoop hard plastic.
Het eerste wat me opviel toen ik instapte was dat er NERGENS een vakje is waar je iets in kunt leggen. Alleen een miniscuul dashboard kastje waar het boekje met kentekenpapieren inpassen. Verder is er niets, geen legvakje, geen deurpanelen, gewoon niets.

Zit positie is verder wel goed, stoelen leken me wat weinig steun te bieden, maar uiteindelijk voldeden ze toch prima op een lange rit. Steun voldoende in de bochten, voldoende ruimte om te zitten.
De motor, 2 liter turbo met 264 pk. Ik dacht zelfs met 2 turbo's? Viel me een beetje tegen. Zeker voor zo'n auto, daar mag wat meer in als een 4 pitter. 0-100 zou in 5,7sec moeten kunnen, maar het voelde als 9. Mn Coupe voelt sneller. Viel me heel erg tegen. Vanaf de 3e versnelling daarentegen ik hij verdraaid snel

De bochten: in de basis ERG lekker! Echter, ga je richting de grens...alleen nog maar onderstuur, onderstuur, onderstuur. En dan niet een beetje, nee echt alleeeeeen maar. De elektronica kan uit in 2 stappen, en echt waar, dit is het domste wat ik ooit heb meegemaakt., Je kunt kiezen traction control uit: alleen in een rechte lijn is wielspin mogelijk, gaat ie dwars is je vermogen weg op de achterwielen en remt het ESP de voorwielen bij. Nou ja, ok dan. Dan de volgende modus: Competitive mode. JA, hij gaat dwars (met veeeeeeel moeite), om vervolgens het ESP de voorwielen te voelen afremmen maar de achterwielen blijven gewoon spinnen!!!! Iedereen kan wel raden wat er dan gebeurd natuurlijk, hoe stom kun je iets ontwerpen. Zet het dan allemaal uit, dan heb je tenminste controle. Heb het op droog en nat geprobeerd, totaal belachelijk!
De auto woog 1405 kg rijklaar volgens het kenteken, ik dacht dat hij zwaarder was voor mijn gevoel. De bouwwijze is wel gaaf voerigens, motorkap open en je ziet een heel buizenstelsel enzo, dat is wel mooi. Wat me ook opviel, of tegenviel, is toch dat eeuwige getordeer van een cabrio. Ik kan daar echt niet tegen, geeft mij het gevoel met een gammele bak op weg te zijn. Of het nou meeviel tov een andere cabrio kan ik niet zeggen. De neus is overigens veel te laag, de bumper rij je gewoon aan de grond of je het wilt of niet. Bij elke drempel met de koppeling erop gereden, en nog aan de grond. Zelfs 1x op de snelweg...met de wielen in diepe spoorvorming en hopppaaaaa de bumper aan de grond. Precies in het midden van de auto loopt hij in een punt naar beneden

Wat vind ik ervan? Eigenlijk een nutteloze auto ivm zijn gebruiksgemak. Stuurt best leuk, maar echt sporten kun je er niet mee. Er hoort een andere motor in vind ik, zeker een 6 pitter eigenlijk. Als cabrio wel lekker om mee te cruizen, maar als GT een absolute mislukking. Een weekendje weg met 2 is gewoon onmogelijk als je van het cabrio rijden wilt genieten.
Ik heb er toch van genoten dit weekend, het weer was goed, had geen ruimte nodig, onder andere lekker naar Renesse gereden en daar wat gegeten. Was leuk, was een aanvulling op het weekend en op de rit erheen om met het dakje open te rijden. Maar om 45K voor deze auto neer te leggen: nooit van mijn leven.
Over 4 weken een heel weekend onze Elise 111R tot mn beschikking, daar leef ik nou echt naar uit 8)