Tijd voor een update:
Ik was op zoek naar een auto die me weer echt rijplezier kon bieden, want op één of andere manier kon de 6 dat niet. Maar wat gaat het worden? Die keuze maken is lastiger dan je denkt Ik had een lijst gemaakt met mogelijke vervangers en na verder zoeken en proefrijden werd het lijstje steeds korter. Op het laatst waren er nog 2 serieuze ( en 1 mindere) mogelijkheden over:
-Opel GT ( turbo, rwd, lekker rauw)
-Alfa 147 GTA wel met Quaife ATB dif (Alfa V6 sound, echt een auto met emotie)
-STI/Evo
-De Opel viel helaas als eerste af, vanwege de ruimte. Beter gezegd: het ontbreken daarvan
-De Alfa omdat er vrij weinig met een goede km stand te vinden waren
-De STI mist toch iets
Dus is het toch weer een Evo geworden

Eerlijk gezegd gaf ik de laatste 2 niet veel kans, totdat er een Evo 7 RS 2 met een mooie km stand te koop kwam. Toch maar proberen dan....
Nou hoor ik een aantal denken: Evo 7 >> ABS, ACD, AYS is dat wel wat? Neem van mij aan dat het subliem rijd :!: Ondanks dat er versleten en normale banden onder zaten was er pas extreem laat last van onderstuur. Wat heeft dat ding een mechanische grip op de vooras. Onderstuur is er bijna niet, overstuur is ook mogelijk, liftoff oversteer ook gewoon. Vanaf het 1e moment zat ik weer met een big smile achter het stuur en dat met standaard vermogen

Sturen is een genot: de stuurprecisie, direktheid, feedback alles is (veel) beter als een 6 waarbij de achterkant heel mooi mee te sturen is met het gas. Daarbij is de body 50% stijver als van een Evo 6 en dat merk je waanzinnig goed!
Remmen is een vrij aparte ervaring. Bij heel hard remmen blijft de auto heel erg vlak, waardoor de de bocht in kan remmen zonder hopeloos onderstuurd de bocht uit te vliegen. Het pedaal is veel harder, maar daardoor ook veel beter te doseren. De zitpositie is (voor mij) veel beter, zelfs zonder aanpassingen aan de stoel

Veel beter overzicht en veel beter gevoel in de stoel. Afwerking is ook weer een stap vooruit.
Het onderstel is, hoe kan het ook anders , voor verbetering vatbaar
Maw: het is een Lancer Evo 7 RS2 (2002, 50k op de klok) geworden.
Hier wat foto's:
'In aktie' @ CPZ:
Voorlopig zijn alleen de remmen geupgrade (er zitten weer schijven en blokken van PFC onder) en de banden (Falken RT 615)