Nog ff en half EM zit hier
Even voorstellen: Andry
- Bert ///M3
- Berichten: 9431
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Andry
- Berichten: 932
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: Even voorstellen: Andry
Tijd voor een update:
Ik was op zoek naar een auto die me weer echt rijplezier kon bieden, want op één of andere manier kon de 6 dat niet. Maar wat gaat het worden? Die keuze maken is lastiger dan je denkt Ik had een lijst gemaakt met mogelijke vervangers en na verder zoeken en proefrijden werd het lijstje steeds korter. Op het laatst waren er nog 2 serieuze ( en 1 mindere) mogelijkheden over:
-Opel GT ( turbo, rwd, lekker rauw)
-Alfa 147 GTA wel met Quaife ATB dif (Alfa V6 sound, echt een auto met emotie)
-STI/Evo
-De Opel viel helaas als eerste af, vanwege de ruimte. Beter gezegd: het ontbreken daarvan
-De Alfa omdat er vrij weinig met een goede km stand te vinden waren
-De STI mist toch iets
Dus is het toch weer een Evo geworden
Eerlijk gezegd gaf ik de laatste 2 niet veel kans, totdat er een Evo 7 RS 2 met een mooie km stand te koop kwam. Toch maar proberen dan....
Nou hoor ik een aantal denken: Evo 7 >> ABS, ACD, AYS is dat wel wat? Neem van mij aan dat het subliem rijd :!: Ondanks dat er versleten en normale banden onder zaten was er pas extreem laat last van onderstuur. Wat heeft dat ding een mechanische grip op de vooras. Onderstuur is er bijna niet, overstuur is ook mogelijk, liftoff oversteer ook gewoon. Vanaf het 1e moment zat ik weer met een big smile achter het stuur en dat met standaard vermogen
Sturen is een genot: de stuurprecisie, direktheid, feedback alles is (veel) beter als een 6 waarbij de achterkant heel mooi mee te sturen is met het gas. Daarbij is de body 50% stijver als van een Evo 6 en dat merk je waanzinnig goed!
Remmen is een vrij aparte ervaring. Bij heel hard remmen blijft de auto heel erg vlak, waardoor de de bocht in kan remmen zonder hopeloos onderstuurd de bocht uit te vliegen. Het pedaal is veel harder, maar daardoor ook veel beter te doseren. De zitpositie is (voor mij) veel beter, zelfs zonder aanpassingen aan de stoel
Veel beter overzicht en veel beter gevoel in de stoel. Afwerking is ook weer een stap vooruit.
Het onderstel is, hoe kan het ook anders , voor verbetering vatbaar
Maw: het is een Lancer Evo 7 RS2 (2002, 50k op de klok) geworden.
Hier wat foto's:


'In aktie' @ CPZ:



Voorlopig zijn alleen de remmen geupgrade (er zitten weer schijven en blokken van PFC onder) en de banden (Falken RT 615)
Ik was op zoek naar een auto die me weer echt rijplezier kon bieden, want op één of andere manier kon de 6 dat niet. Maar wat gaat het worden? Die keuze maken is lastiger dan je denkt Ik had een lijst gemaakt met mogelijke vervangers en na verder zoeken en proefrijden werd het lijstje steeds korter. Op het laatst waren er nog 2 serieuze ( en 1 mindere) mogelijkheden over:
-Opel GT ( turbo, rwd, lekker rauw)
-Alfa 147 GTA wel met Quaife ATB dif (Alfa V6 sound, echt een auto met emotie)
-STI/Evo
-De Opel viel helaas als eerste af, vanwege de ruimte. Beter gezegd: het ontbreken daarvan
-De Alfa omdat er vrij weinig met een goede km stand te vinden waren
-De STI mist toch iets
Dus is het toch weer een Evo geworden
Nou hoor ik een aantal denken: Evo 7 >> ABS, ACD, AYS is dat wel wat? Neem van mij aan dat het subliem rijd :!: Ondanks dat er versleten en normale banden onder zaten was er pas extreem laat last van onderstuur. Wat heeft dat ding een mechanische grip op de vooras. Onderstuur is er bijna niet, overstuur is ook mogelijk, liftoff oversteer ook gewoon. Vanaf het 1e moment zat ik weer met een big smile achter het stuur en dat met standaard vermogen
Remmen is een vrij aparte ervaring. Bij heel hard remmen blijft de auto heel erg vlak, waardoor de de bocht in kan remmen zonder hopeloos onderstuurd de bocht uit te vliegen. Het pedaal is veel harder, maar daardoor ook veel beter te doseren. De zitpositie is (voor mij) veel beter, zelfs zonder aanpassingen aan de stoel
Het onderstel is, hoe kan het ook anders , voor verbetering vatbaar
Maw: het is een Lancer Evo 7 RS2 (2002, 50k op de klok) geworden.
Hier wat foto's:
'In aktie' @ CPZ:
Voorlopig zijn alleen de remmen geupgrade (er zitten weer schijven en blokken van PFC onder) en de banden (Falken RT 615)
- Maus
- Berichten: 565
- Lid geworden op: 27 dec 2007, 23:44
- Locatie: Onder de rook van R'dam
Re: Even voorstellen: Andry
Met de vlam in de pijp zo te zien. 
- Andry
- Berichten: 932
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: Even voorstellen: Andry
Tijd voor een update.
De laatste maanden wat uiteenlopende spullen besteld en verzameld voor de Evo, te weten:
-originele jdm Evo 7 achterlichten
-Performance Friction 2 delige remschijven
-Performance Friction 1001.11 remblokken op de vooras
-performance Friction 1001.10 remblokken op de achteras
-Falken RT 615 banden
-Cusco carbon achterste veerpootbrug.
-Walbro brandstofpomp
-NGK BPR 8 ES bougies
-Forge closed loop dumpvalve.
-HKS silent Hi power catback
-HKS downpijp
-HKS metalcore katalysator
-Ralliart sports ECU
-Ralliart luchtfilter
-Apexi AVCR
-Öhlins onderstel
-Whiteline rollcenter kit
-Whiteline bumpsteer kit
-Rallytech carbon hitteschild
-Rallytech carbon spiegels
-Ingalls engine demper
-Rota G Force 17" in het wit
Ook heeft er een spanrol van de distributie het spontaan begeven wat tot een aanzienlijke motorschade heeft geleid. 8 kleppen waren krom, de cilinderkop was beschadigd, in de zuigers stonden afdrukken van kleppen.... Gelukkig kon ik via een vriend wat spullen overnemen van een Evo 8 MR: de cilinderkop, zuigers en drijfstangen en turbo zijn erin gekomen. Auto rijd gelukkig weer als vanouds.
Nog wat foto's:
HKS downpipe:

HKS Silent Highpower catback:

Öhlins onderstel:



Cusco carbon veerpootbrug:

Met de Rota's:

Ingalls engine damper:

Whiteline roll center kit:

Whiteline bumpsteerkit:

Rallytech carbon hitteschild:

Rallytech carbon spiegels:



Voorlopig kan ie er weer ff tegenaan
De laatste maanden wat uiteenlopende spullen besteld en verzameld voor de Evo, te weten:
-originele jdm Evo 7 achterlichten
-Performance Friction 2 delige remschijven
-Performance Friction 1001.11 remblokken op de vooras
-performance Friction 1001.10 remblokken op de achteras
-Falken RT 615 banden
-Cusco carbon achterste veerpootbrug.
-Walbro brandstofpomp
-NGK BPR 8 ES bougies
-Forge closed loop dumpvalve.
-HKS silent Hi power catback
-HKS downpijp
-HKS metalcore katalysator
-Ralliart sports ECU
-Ralliart luchtfilter
-Apexi AVCR
-Öhlins onderstel
-Whiteline rollcenter kit
-Whiteline bumpsteer kit
-Rallytech carbon hitteschild
-Rallytech carbon spiegels
-Ingalls engine demper
-Rota G Force 17" in het wit
Ook heeft er een spanrol van de distributie het spontaan begeven wat tot een aanzienlijke motorschade heeft geleid. 8 kleppen waren krom, de cilinderkop was beschadigd, in de zuigers stonden afdrukken van kleppen.... Gelukkig kon ik via een vriend wat spullen overnemen van een Evo 8 MR: de cilinderkop, zuigers en drijfstangen en turbo zijn erin gekomen. Auto rijd gelukkig weer als vanouds.
Nog wat foto's:
HKS downpipe:
HKS Silent Highpower catback:
Öhlins onderstel:
Cusco carbon veerpootbrug:
Met de Rota's:
Ingalls engine damper:
Whiteline roll center kit:
Whiteline bumpsteerkit:
Rallytech carbon hitteschild:
Rallytech carbon spiegels:
Voorlopig kan ie er weer ff tegenaan
- Downforce Hans
- Berichten: 12616
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Even voorstellen: Andry
Komt er dan nooit een end an..........
Wil wel eens met je mee rijden op zandvoort want ik ben erg benieuwd hoe dat apparaat rijd...
Grtz,Hans
Grtz,Hans
-
OnlineBram
- Berichten: 16844
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Even voorstellen: Andry
Ziet er weer top uit Andry 8)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten
