Even voorstellen: Andry

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 10 jul 2007, 19:10

welkom :)

Nog ff en half EM zit hier :lol:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9061
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 10 jul 2007, 22:59

Bert ///M3 schreef:welkom :)

Nog ff en half EM zit hier :lol:
Dat Japanse Sushi-forum hier moet ook gevuld worden... :wink:

Welkom trouwens Andry.

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 16 jul 2007, 19:15

Wat een mooie Evo zeg! Uiterlijk zo laten, alleen de remmen een keer overnieuw sprayen...

Online
Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 894
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Even voorstellen: Andry

Bericht door Andry » 10 sep 2008, 23:01

Tijd voor een update:

Ik was op zoek naar een auto die me weer echt rijplezier kon bieden, want op één of andere manier kon de 6 dat niet. Maar wat gaat het worden? Die keuze maken is lastiger dan je denkt Ik had een lijst gemaakt met mogelijke vervangers en na verder zoeken en proefrijden werd het lijstje steeds korter. Op het laatst waren er nog 2 serieuze ( en 1 mindere) mogelijkheden over:

-Opel GT ( turbo, rwd, lekker rauw)
-Alfa 147 GTA wel met Quaife ATB dif (Alfa V6 sound, echt een auto met emotie)
-STI/Evo

-De Opel viel helaas als eerste af, vanwege de ruimte. Beter gezegd: het ontbreken daarvan

-De Alfa omdat er vrij weinig met een goede km stand te vinden waren

-De STI mist toch iets

Dus is het toch weer een Evo geworden :) Eerlijk gezegd gaf ik de laatste 2 niet veel kans, totdat er een Evo 7 RS 2 met een mooie km stand te koop kwam. Toch maar proberen dan....

Nou hoor ik een aantal denken: Evo 7 >> ABS, ACD, AYS is dat wel wat? Neem van mij aan dat het subliem rijd :!: Ondanks dat er versleten en normale banden onder zaten was er pas extreem laat last van onderstuur. Wat heeft dat ding een mechanische grip op de vooras. Onderstuur is er bijna niet, overstuur is ook mogelijk, liftoff oversteer ook gewoon. Vanaf het 1e moment zat ik weer met een big smile achter het stuur en dat met standaard vermogen :wink: Sturen is een genot: de stuurprecisie, direktheid, feedback alles is (veel) beter als een 6 waarbij de achterkant heel mooi mee te sturen is met het gas. Daarbij is de body 50% stijver als van een Evo 6 en dat merk je waanzinnig goed!

Remmen is een vrij aparte ervaring. Bij heel hard remmen blijft de auto heel erg vlak, waardoor de de bocht in kan remmen zonder hopeloos onderstuurd de bocht uit te vliegen. Het pedaal is veel harder, maar daardoor ook veel beter te doseren. De zitpositie is (voor mij) veel beter, zelfs zonder aanpassingen aan de stoel :mrgreen: Veel beter overzicht en veel beter gevoel in de stoel. Afwerking is ook weer een stap vooruit.

Het onderstel is, hoe kan het ook anders , voor verbetering vatbaar :wink:

Maw: het is een Lancer Evo 7 RS2 (2002, 50k op de klok) geworden.

Hier wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

'In aktie' @ CPZ:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voorlopig zijn alleen de remmen geupgrade (er zitten weer schijven en blokken van PFC onder) en de banden (Falken RT 615)

Gebruikersavatar
Maus
Berichten: 565
Lid geworden op: 27 dec 2007, 23:44
Locatie: Onder de rook van R'dam

Re: Even voorstellen: Andry

Bericht door Maus » 10 sep 2008, 23:14

Met de vlam in de pijp zo te zien. :thumbup:

Online
Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 894
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Even voorstellen: Andry

Bericht door Andry » 02 jan 2010, 22:17

Tijd voor een update.

De laatste maanden wat uiteenlopende spullen besteld en verzameld voor de Evo, te weten:

-originele jdm Evo 7 achterlichten
-Performance Friction 2 delige remschijven
-Performance Friction 1001.11 remblokken op de vooras
-performance Friction 1001.10 remblokken op de achteras
-Falken RT 615 banden
-Cusco carbon achterste veerpootbrug.
-Walbro brandstofpomp
-NGK BPR 8 ES bougies
-Forge closed loop dumpvalve.
-HKS silent Hi power catback
-HKS downpijp
-HKS metalcore katalysator
-Ralliart sports ECU
-Ralliart luchtfilter
-Apexi AVCR
-Öhlins onderstel
-Whiteline rollcenter kit
-Whiteline bumpsteer kit
-Rallytech carbon hitteschild
-Rallytech carbon spiegels
-Ingalls engine demper
-Rota G Force 17" in het wit

Ook heeft er een spanrol van de distributie het spontaan begeven wat tot een aanzienlijke motorschade heeft geleid. 8 kleppen waren krom, de cilinderkop was beschadigd, in de zuigers stonden afdrukken van kleppen.... Gelukkig kon ik via een vriend wat spullen overnemen van een Evo 8 MR: de cilinderkop, zuigers en drijfstangen en turbo zijn erin gekomen. Auto rijd gelukkig weer als vanouds.

Nog wat foto's:

HKS downpipe:
Afbeelding

HKS Silent Highpower catback:
Afbeelding

Öhlins onderstel:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cusco carbon veerpootbrug:
Afbeelding

Met de Rota's:
Afbeelding

Ingalls engine damper:
Afbeelding

Whiteline roll center kit:
Afbeelding

Whiteline bumpsteerkit:
Afbeelding

Rallytech carbon hitteschild:
Afbeelding

Rallytech carbon spiegels:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voorlopig kan ie er weer ff tegenaan :wink:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12608
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Even voorstellen: Andry

Bericht door Downforce Hans » 02 jan 2010, 23:12

Komt er dan nooit een end an.......... :thumbup: Wil wel eens met je mee rijden op zandvoort want ik ben erg benieuwd hoe dat apparaat rijd...

Grtz,Hans

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16611
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Even voorstellen: Andry

Bericht door Bram » 02 jan 2010, 23:37

Ziet er weer top uit Andry 8)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 2 gasten