Mijn klassieke Z1300 aanhanger/vouwwagen erbij
-
- Berichten: 3544
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Mijn klassieke Z1300 met Watsonian in zijspanblad.
Mooi! Altijd leuk zelf dingen bedenken/maken voor je hobby project.
- Luco
- Berichten: 28006
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Mijn klassieke Z1300 met Watsonian in zijspanblad.
Het eindresultaat
- WJ
- Berichten: 11752
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Mijn klassieke Z1300 met Watsonian in zijspanblad.
Misschien zou je hem eigenlijk in dezelfde kleur moeten spuiten nu als de belijning? Het is al wel stuk netter in ieder geval.
- Luco
- Berichten: 28006
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Mijn klassieke Z1300 met Watsonian in zijspanblad.
Nee het is geborsteld rvs. meeste omrandingen van dergelijke kuipen zijn zo.
-
- Berichten: 3617
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Mijn klassieke Z1300 met Watsonian in zijspanblad.
Keurig resultaat! Dat staat inderdaad een stuk netter.
-
- Berichten: 2750
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Mijn klassieke Z1300 met Watsonian in zijspanblad.
Nu het toch zo goed gaat wordt het wel tijd voor een nieuwe Luco...
http://www.kardesignkoncepts.com/koncep ... is-thanks/
http://www.kardesignkoncepts.com/koncep ... is-thanks/
- Luco
- Berichten: 28006
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Mijn klassieke Z1300 met Watsonian in zijspanblad.
Leuk een digitale hergeboorte, maar denk niet dat het gaat gebeuren.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Mijn klassieke Z1300 met Watsonian in zijspanblad.
Toch ziet hij er bijna zo uit de nieuwe 1300 RS !
- Luco
- Berichten: 28006
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Mijn klassieke Z1300 met Watsonian in zijspanblad.
Maar is dat een zespitter
- Luco
- Berichten: 28006
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Mijn klassieke Z1300 met Watsonian in zijspanblad.
Ik zie nog nergens een kawa 1300 rs trouwens
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 17 jun 2019, 16:15
Re: Mijn klassieke Z1300 met Watsonian in zijspanblad.
Hallo Luco, ik zag het verhaal van uw Z1300 met bak en moest meteen aan die van mij denken.
Mijn laatste Z1300 was na 2 solo uitvoeringen ook een met hollandia bak. Ik heb het de fijnst rijdende motor gevonden en nog altijd spijt van dat ik hem heb weggedaan. Het reed formidabel met de bak door zijn eigen gewicht en het vermogen. Ik heb er toen ook een schommelarm in laten zetten door een bedrijf in Elsendorp.
Dat was een hele verbetering, hoefde ik niet meer zo hard te trekken aan het stuur.
Ik hoop dat u hem nog steeds hebt en er plezier aan beleeft. Doe hem maar nooit weg, krijgt u spijt van.
Mijn laatste Z1300 was na 2 solo uitvoeringen ook een met hollandia bak. Ik heb het de fijnst rijdende motor gevonden en nog altijd spijt van dat ik hem heb weggedaan. Het reed formidabel met de bak door zijn eigen gewicht en het vermogen. Ik heb er toen ook een schommelarm in laten zetten door een bedrijf in Elsendorp.
Dat was een hele verbetering, hoefde ik niet meer zo hard te trekken aan het stuur.
Ik hoop dat u hem nog steeds hebt en er plezier aan beleeft. Doe hem maar nooit weg, krijgt u spijt van.
- Luco
- Berichten: 28006
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Mijn klassieke Z1300 met Watsonian in zijspanblad.
Hoi Frans, Het is ook niet de bedoeling dat die ooit weggaat, of er moet een of andere oliesjeik een kapitaal voor bieden, maar dat gaat vast niet gebeuren
Elsendorp, dat is bij LBS, daar is die van mij ook aangepast.
En sturen is inderdaad een hele verademing.
Elsendorp, dat is bij LBS, daar is die van mij ook aangepast.
En sturen is inderdaad een hele verademing.
- Luco
- Berichten: 28006
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Mijn klassieke Z1300 met Watsonian in zijspanblad.
Nou, elke keer na een stukje 120 a 140 te rijden begon die te sputteren en sloeg uiteindelijk af, na een paar minuten deed die het weer.
Dat is natuurlijk niet echt prettig rijden, dus al nieuwe benzinekraan (high flow) besteld en tegelijk nieuwe rubbers voor het remvloeistofreservoir achter (wel weer speciaal want origineel niet meer te krijgen), ja dat krijg je met die oude zooi uit begin jaren 80
Nu de vloer in de garage klaar is dacht ik gisteren, ik tap de benzine even af dan kan ik dinsdag de nieuwe benzinekraan erop zetten.
Maar wat kwam de benzine er traag uit zeg, dus ik denk, dat is raar, dus tank eraf slang eraan en toen liep die als een tierelier.
Blijkt dus gewoon dat de huidige benzineslang net te stug is om een haakse korte bocht te maken waardoor die iets knijpt (het is ook allemaal zo lekker krap onder die tank.
Dus vandaag maar benzinebestendige gelaagde siliconenslang gehaald die wel tegen een haakse korte bocht kan, morgen monteren en dan hopen dat die het nu wel goed blijft doen, dan kunnen we nog wat tochtjes maken bij mooi weer.
Ook even de achterrem proberen harder te krijgen, want dat blijft een drama, voor is nu met de cbr 600 rr remmen 10 keer beter dan origineel.
Dat is natuurlijk niet echt prettig rijden, dus al nieuwe benzinekraan (high flow) besteld en tegelijk nieuwe rubbers voor het remvloeistofreservoir achter (wel weer speciaal want origineel niet meer te krijgen), ja dat krijg je met die oude zooi uit begin jaren 80
Nu de vloer in de garage klaar is dacht ik gisteren, ik tap de benzine even af dan kan ik dinsdag de nieuwe benzinekraan erop zetten.
Maar wat kwam de benzine er traag uit zeg, dus ik denk, dat is raar, dus tank eraf slang eraan en toen liep die als een tierelier.
Blijkt dus gewoon dat de huidige benzineslang net te stug is om een haakse korte bocht te maken waardoor die iets knijpt (het is ook allemaal zo lekker krap onder die tank.
Dus vandaag maar benzinebestendige gelaagde siliconenslang gehaald die wel tegen een haakse korte bocht kan, morgen monteren en dan hopen dat die het nu wel goed blijft doen, dan kunnen we nog wat tochtjes maken bij mooi weer.
Ook even de achterrem proberen harder te krijgen, want dat blijft een drama, voor is nu met de cbr 600 rr remmen 10 keer beter dan origineel.
- Luco
- Berichten: 28006
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Mijn klassieke Z1300 met Watsonian in zijspanblad.
Nu staat die er zo bij:
- Luco
- Berichten: 28006
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Mijn klassieke Z1300 met Watsonian in zijspanblad.
Het kijkje in luxemburg was zo leuk dat we zaterdag gaan kijken voor een aanhangwagentje achter het span waar ook gelijk een tent aan vast zit, is wat luxer kamperen dan zon kruiptentje, dat was leuk toen we jong waren, nu is een beetje luxe wel lekker.
- Luco
- Berichten: 28006
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Mijn klassieke Z1300 met Watsonian in zijspanblad.
En hier de restauratie van 1994, digitale foto's gemaakt van de normale foto's, dus de kwaliteit is niet top.
het fotoverslag van de revisie van mijn Z 1300 in 1994, het budget was destijds 10.000 gulden, helaas hebben we dat niet gered.
Tijdens de revisie besloten er een bak aan te hangen.
Fotoverslag is helaas niet compleet tot het einde, ik weet niet meer of ik die foto's nu kwijt ben of gestopt ben met plaatjes, wel jammer, opbouw zijspan zijn maar 5 foto's
Waar mogelijk en technisch verantwoord zijn er titanium bouten gebruikt, een keuze die ik nu denk ik niet meer zou maken, destijds was dit een zeer dure oplossing, maar ja je bent jong en onbezonnen, lol.
Ter voorbeeld, een boutje van m6 x 35 was toen 7,50 gulden.
Motorische gedeelte is door een monteur gedaan, de rest eigenlijk door mij met ondersteuning van de monteur.
Eigenlijk is alles wat kon slijten vervangen voor nieuw.
Zijspan is daarna aangebouwd door een lid van de NVZ
Inmiddels is het zijspanframe gepoedercoat en zijn er voor de rest ook wel wat wijzigingen zoals nu een schommelvork met fatsoenlijke remmen 8-)
het fotoverslag van de revisie van mijn Z 1300 in 1994, het budget was destijds 10.000 gulden, helaas hebben we dat niet gered.
Tijdens de revisie besloten er een bak aan te hangen.
Fotoverslag is helaas niet compleet tot het einde, ik weet niet meer of ik die foto's nu kwijt ben of gestopt ben met plaatjes, wel jammer, opbouw zijspan zijn maar 5 foto's
Waar mogelijk en technisch verantwoord zijn er titanium bouten gebruikt, een keuze die ik nu denk ik niet meer zou maken, destijds was dit een zeer dure oplossing, maar ja je bent jong en onbezonnen, lol.
Ter voorbeeld, een boutje van m6 x 35 was toen 7,50 gulden.
Motorische gedeelte is door een monteur gedaan, de rest eigenlijk door mij met ondersteuning van de monteur.
Eigenlijk is alles wat kon slijten vervangen voor nieuw.
Zijspan is daarna aangebouwd door een lid van de NVZ
Inmiddels is het zijspanframe gepoedercoat en zijn er voor de rest ook wel wat wijzigingen zoals nu een schommelvork met fatsoenlijke remmen 8-)
- Luco
- Berichten: 28006
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
- Luco
- Berichten: 28006
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
- Luco
- Berichten: 28006
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
- Luco
- Berichten: 28006
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
- Luco
- Berichten: 28006
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
- Luco
- Berichten: 28006
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
- Luco
- Berichten: 28006
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
- Luco
- Berichten: 28006
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten