Het grote DF cryptocurrency topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
martll

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door martll » 31 jan 2018, 20:35

Knot schreef: 31 jan 2018, 20:27 Bij coinbase is het alleen op aanschaf en bij verkoop is het maar 4 euro dacht ik dus als ie 54 euro in de + staat hop pleite en 50 piek eruit, volgende dag weer.
Beter gewoon gdax gebruiken. Werkt erg fijn.

///Joost

Bericht door ///Joost » 31 jan 2018, 20:52

Sinds wanneer kun je met coinbase of gdax stratis kopen?

Knot

Bericht door Knot » 31 jan 2018, 21:01

Stratis via Litebit, ETH via coinbase maar ik vind het allemaal K*T dus beter dan maar steeds 50jes verdienen met dat stagneren.

WJ

Bericht door WJ » 31 jan 2018, 21:19

Volgensmij heb je bij anycoin betere koop en verkoop cijfertjes voor Stratis.

witje

Bericht door witje » 31 jan 2018, 22:15

https://redd.it/7uc9ix

Nu live Q&A met ECC op Reddit

Dwarsligger

Bericht door Dwarsligger » 31 jan 2018, 23:30

Tom schreef: 31 jan 2018, 11:35
///Joost schreef: 31 jan 2018, 11:12 Het is gewoon heel listig om mensen iets aan te raden. Dat is volgens mij de afgelopen weken wel duidelijk geworden hier. Ik wil niet weten hoeveel verlies er is gemaakt op ECC. Dan kun je blijven roepen "het komt wel goed, we gaan voor de lange termijn" maar dat is dan ook gewoon koffiedik kijken en meepraten met de situatie. Er werden wel iets andere dingen geroepen van tevoren. ;)

Ik zou gewoon een eigen plan trekken, want het is wel duidelijk dat iedereen maar wat roept. Als dan de alts ook nog eens direct afhankelijk zijn van moeder-overste BTC, dan wordt het spelletje wel heel volatiel.

Ik ben ervan overtuigd dat crypto de toekomst heeft, maar op het moment is het meer geluk dan wijsheid wat de klok slaat.
Precies dit. Het advies is vaak hetgeen men zelf het meeste bezit. Het maakt niet uit welke coin je pakt, maar in elke community (Reddit, Telegram, etc.) is men enthousiast over het 'eigen' kamp, hetzelfde gelul komt overal terug en het is altijd 'nu instappen' (/zieltjes winnen) met een goede reden: hij staat nu laag, hij stijgt nog verder, dipje is korting etc. Het is allemaal zo voorspelbaar. De tip voor gouden bergen is altijd om er zelf beter van te worden.
Daarom geef ik ook geen adviezen, heb m'n eigen plan (waarin ik ook fouten maak) en wil/kan uitleggen waarom ik daarin geloof maar conclusies moet men zelf trekken.

Kortom vooral zelf goed onderzoek doen naar coins. Kijken welke coins daadwerkelijk techniek ontwikkelen, die een goed plan hebben waar je in gelooft, uniek zijn, juiste connecties hebben etc. En zelf probeer ik ook geduld te hebben, goede techniek is er niet in een maand tijd, je bent rustig een half jaar tot een jaar verder. Dus blijft realistisch in je verwachtingen.
Eens, maar het feit dat je grote hoeveelheid hebt van een bepaalde coin is toch ook omdat je er juist in 'gelooft'? Dus het klopt wat je zegt, hed advies is hetgene wat men zelf veel bezit. Dan mag je dat wat mij betreft ook hier delen. Zo geloof ik zelf in ECA. Deel ik dat hier om er zelf beter van te worden? Nee, DF heeft 0 invloed op de prijs. Ik zie dit draadje juist als het sparren over alts. Je moet voor jezelf bepalen of je het als advies ziet of niet.
De meeste chatboxen op die exchanges zijn daarentegen wel een typisch voorbeeld van 'advies' om er zelf beter van te worden.
Sommigen zijn hier misschien wat overenthousiast en denken het succes te kunnen 'maken'. Ik denk dat je in de crypto nooit het succes kunt maken, je hebt te veel factoren niet in de hand.

dvh

Bericht door dvh » 01 feb 2018, 09:14

Zo nam ING eerder deze week een belang van 75 procent in de online betaalverwerker Payvision. Ook is de bank bezig met toepassingen voor blockchain, dat is de achterliggende techniek van bitcoin.
https://nos.nl/artikel/2214604-winst-in ... -euro.html
Waarschuwing
In veel landen groeit de economie, maar topman Ralph Hamers waarschuwt dat men niet achterover moet gaan leunen. De groei is er mede dankzij de vele honderden miljarden die de Europese Centrale Bank nog altijd in de Europese economie pompt.
"We weten niet wat er gebeurt als daarmee wordt gestopt", zegt Hamers. "Als de rente omhoog gaat dan zullen bedrijven, overheden en huishoudens met schulden meer moeten gaan betalen."
"We moeten met z'n allen oppassen voor deze gevolgen", aldus Hamers.
Nu denk ik wellicht met teveel fantasie hoor.
Maar... Vooral dat laatste stukje. 'we weten niet wat er gebeurt als... '
Volgens mij weten ze dat heel goed.
Het wordt een grote puinhoop wanneer dat gebeurt. Creditcrisis 2.0. En wanneer dat gebeurt hoe gaat de gevestigde orde daarmee om? Hoe zorgen ze ervoor dat niet iedereen straks hun valuta's veilig probeert te stellen in bijv cryptomunten, die inmiddels een waarde op zichzelf hebben? Door mee te doen wellicht? Zodat klanten hun euro's kunnen omwisselen voor IGN-coins? Ik noem maar wat..

Of zeg ik nu iets geks?

tomgtr

Bericht door tomgtr » 01 feb 2018, 09:30

Als rente oploppt loopt normaal gesproken de waarde van een munt op om dat het aantrekkelijk is om het op de bank te zetten. Bedrijven hebben meer moeite bij de bank te lenen dus beedrijfsobligaties lopen ook op. Door de waardevermeerdering van de munt neemt inflatie af, iets waar economen huiverig voor zijn. Als de inflatie afneemt stagneert de economie omdat geld minder rolt. Het is een soort splagaat waar de Centrale banken nu inzitten, de rente MOET omhoog maar (zeker als energie prijzen zakken) zodra de inflatie af zou nemen moeten ze weer geldkraan aanzetten om dat te corrigeren en zijn ze terug bij af. Maar feit is, als de rente oploopt zullen vermogenden hun geld op bank zetten en uit angst voor stagneren economie minder in aandelen steken. Op crypto bestaat geen rente. Ik denk dat je dat vergeet.

dvh

Bericht door dvh » 01 feb 2018, 09:35

Als de inflatie afneemt stagneert de economie omdat geld minder rolt
Maar wat dan? Want sinds de afgelopen crisis heb ik het idee dat het 'herstel' nog maar heel broos is.
Heb niet het idee dat de (wereld)economie veel klappen kan hebben. We draaien in feite gewoon door waar we gebleven zijn voor de crisis. Met als (logisch?) gevolg dat de volgende crisis klaar staat om toe te slaan.

Nu ben ik geen economisch expert.. Maar is het niet gewoon een onwerkbaar systeem wat gewoon moet klappen om gereset te kunnen worden?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 01 feb 2018, 09:48

dvh schreef: 01 feb 2018, 09:14
Zo nam ING eerder deze week een belang van 75 procent in de online betaalverwerker Payvision. Ook is de bank bezig met toepassingen voor blockchain, dat is de achterliggende techniek van bitcoin.
https://nos.nl/artikel/2214604-winst-in ... -euro.html
Waarschuwing
In veel landen groeit de economie, maar topman Ralph Hamers waarschuwt dat men niet achterover moet gaan leunen. De groei is er mede dankzij de vele honderden miljarden die de Europese Centrale Bank nog altijd in de Europese economie pompt.
"We weten niet wat er gebeurt als daarmee wordt gestopt", zegt Hamers. "Als de rente omhoog gaat dan zullen bedrijven, overheden en huishoudens met schulden meer moeten gaan betalen."
"We moeten met z'n allen oppassen voor deze gevolgen", aldus Hamers.
Nu denk ik wellicht met teveel fantasie hoor.
Maar... Vooral dat laatste stukje. 'we weten niet wat er gebeurt als... '
Volgens mij weten ze dat heel goed.
Het wordt een grote puinhoop wanneer dat gebeurt. Creditcrisis 2.0. En wanneer dat gebeurt hoe gaat de gevestigde orde daarmee om? Hoe zorgen ze ervoor dat niet iedereen straks hun valuta's veilig probeert te stellen in bijv cryptomunten, die inmiddels een waarde op zichzelf hebben? Door mee te doen wellicht? Zodat klanten hun euro's kunnen omwisselen voor IGN-coins? Ik noem maar wat..

Of zeg ik nu iets geks?
En die zogenaamde hack in Japan dan vorige week?
Hoe veilig is cryptocurrency dan(in het algemeen)?

Tom

Bericht door Tom » 01 feb 2018, 10:06

De blockchain zelf is zeer veilig. Bitcoin is in al die tijd nooit gehacked, terwijl (gezien de gigantische bedragen) dat natuurlijk door elke hacker al geprobeerd is.

Sla jij je Bitcoin op in een wallet op je eigen pc, dan loop je natuurlijk een risico, iemand kan je pc proberen te hacken (doordat jij bijvoorbeeld iets achterloopt met beveiligingsupdates van Windows). Dat is alleen niet zo interessant, dus richten ze zich op online sites waar je Bitcoins kunt opslaan, want dan kunnen ze in één keer een grote slag slaan. Vergelijk het met inbreken in een huis waar wat los contant geld ligt of inbreken bij een bank. Die hebben hun beveiliging meestal goed op orde, maar ze hoeven maar één zwakke schakel te vinden. Risico loop je altijd, staat los van de blockchain-techniek. Denk aan webshops, als je die kan hacken kun je ook orders inschieten zonder dat er een betaling tegenover staat... en voordat ze (bij grote webshops) dat opmerken kun je aardig wat stelen...

Macboy

Bericht door Macboy » 01 feb 2018, 10:26

Zoals al eerder gezegd: als we iets tegen de banken en overheden willen doen, moeten we bij de basis beginnen. Versplintering om snel rijk te worden verpest het behoorlijk in de wereld. Alle altcoins zijn bedacht om mee te gaan met het succes van de Bitcoin. De Bitcoin moet als parkeerplek worden gezien. Dat is het hoofddoel wat mij betreft als de banken rente gaan vragen om geld te stallen. Voor alle andere praktische zaken komen er dan wel andere munten.

Maar zolang die samenhang er niet is en de grootste niet wordt gebruikt, duurt het nog wel een tijd. Daarom vind ik het nog steeds jammer al die onzin altcoins. Voor mij is een coin onzin als je hetzelfde doel kan bereiken via een andere weg. Bijvoorbeeld ECC is een top idee. Zou top kunnen werken. Maar kan als app of programma functioneren binnen de huidige crypto wereld. Daar is geen eigen munt voor nodig. En ga zo het lijstje van al die honderden munten maar af.

Leid alleen maar af van het grote idee. Daarom denk ik nog steeds dat de altcoin-markt eerst volledig moet instorten.

dvh

Bericht door dvh » 01 feb 2018, 10:31

Wat ECC wil met zijn multi-chain is een gedecentraliseerde bestandsopslag. En dan anoniem.
Dat is best een gek idee. Want dan kun je bijv. jouw privacy-gevoelige info opslaan in 'de blockchain' .. terwijl deze bestanden versnippert staan op honderd(duizend)en verschillende computers. En toch anoniem.

///Joost

Bericht door ///Joost » 01 feb 2018, 10:33

Ondertussen BTC...

tomgtr

Bericht door tomgtr » 01 feb 2018, 10:53

Procentje of 5 eraf is another day in the office voor de crypto boys. Als het 20 pct ofzo is reageren mensen. Maar niet zo'n lullige 5 pct.

stefan740

Bericht door stefan740 » 01 feb 2018, 11:09

XRB/NANO komt vandaag op grootste beurs qua volume. Ben benieuwd wat de koers doet. Tom vast ook :)
https://support.okex.com/hc/en-us/articles/360000491312

dvh

Bericht door dvh » 01 feb 2018, 11:24

Je zou tijdje terug maar voor 15/16k een paar bitcoins gekocht hebben.. dan ben je er ook wel ff klaar mee.

ADV

Bericht door ADV » 01 feb 2018, 11:32

nou die lambo wordt zo onderhand een 325 E36 haha :D

tomgtr

Bericht door tomgtr » 01 feb 2018, 11:33

Er is nu zo'n negatieve trend dat er denk ik op dit moment weinig oud geld die richting uit gaat en aangezien er steeds meer coins bijkomen en iedereen op zoek is noor de volgende BTC verwatert de hoeveelheid geld die in Crypto zit alleen maar. Ik zie niet heel snel een kentering in die situatie. Wat voor geweldig nieuws zou er moeten komen om dit om te draaien? Een crpto is een anonieme en veilige manier om transacties te doen. Geen waarde instrument dus lijkt me niet gek en voor de bruikbaarheid een zegen als de boel instort en dan stabiliseert?
Laatst gewijzigd door tomgtr op 01 feb 2018, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.

dvh

Bericht door dvh » 01 feb 2018, 11:39

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 01 feb 2018, 12:00

Ben het wel volkomen eens dat er veel kritischer gekeken zou mogen naar al die verschillende ICO's die als paddestoelen uit de grond schieten.
Buiten dat ze vaak frauduleus zijn bezorgen ze crypto ook een slechte naam.

///Joost

Bericht door ///Joost » 01 feb 2018, 12:03

tomgtr schreef: 01 feb 2018, 10:53 Procentje of 5 eraf is another day in the office voor de crypto boys. Als het 20 pct ofzo is reageren mensen. Maar niet zo'n lullige 5 pct.
Nou ja, een dag of 10 geleden zaten we nog op 12,5K. Nu pendelen we alweer rond de 9,5k. Toch wel significant. We zitten nu alweer op de waarde van 1 Dec.

martll

Bericht door martll » 01 feb 2018, 13:06

stefan740 schreef: 01 feb 2018, 11:09 XRB/NANO komt vandaag op grootste beurs qua volume. Ben benieuwd wat de koers doet. Tom vast ook :)
https://support.okex.com/hc/en-us/articles/360000491312
XRB komt moeilijk op gang lijkt het. Dacht, die maakt wel even een sprong. Maar na de naamsverandering is het alleen maar naar beneden gegaan. Of zie ik dat verkeerd?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 01 feb 2018, 13:15

tomgtr schreef: 01 feb 2018, 11:33 Er is nu zo'n negatieve trent dat er denk ik op dit moment weinig oud geld die richting uit gaat en aangezien er steeds meer coins bijkomen en iedereen op zoek is noor de volgende BTC verwatert de hoeveelkheid geld die in Crypto zit alleen maar. Ik zie niet heel snel een kentering in die situatie. Wat voor geweldig nieuws zou er moeten komen om dit om te draaien? Een crpto is een anonieme en veilige manier om transacties te doen. Geen waarde instrument dus lijkt me niet gek en voor de bruikbaarheid een zegen als de boel instort en dan stabiliseert?
Jij zegt 't ik denk het...

Valt hier nog wat tegen te beargumenteren dan?

dvh

Bericht door dvh » 01 feb 2018, 13:37

Nee , dit gaat nog even duren.
Maar zo is het elk jaar wel weer iets. Nooit geen garantie. Maar als je X-jaar terug kijkt dan zie je elke keer rond deze tijd gewoon flinke dips, en pas rond maart weer herstel. Naar de zomer gaat het lekker. Naar de kerst nog beter. En daarna dipt het weer.

En tot op heden. 0 garantie.. Maar elk jaar is het hoger geëindigd dan een jaar terug.. :/
Met die wijsheid moeten we het even doen :-)

Plaats reactie