///Joost schreef: 31 jan 2018, 11:12
Het is gewoon heel listig om mensen iets aan te raden. Dat is volgens mij de afgelopen weken wel duidelijk geworden hier. Ik wil niet weten hoeveel verlies er is gemaakt op ECC. Dan kun je blijven roepen "het komt wel goed, we gaan voor de lange termijn" maar dat is dan ook gewoon koffiedik kijken en meepraten met de situatie. Er werden wel iets andere dingen geroepen van tevoren.
Ik zou gewoon een eigen plan trekken, want het is wel duidelijk dat iedereen maar wat roept. Als dan de alts ook nog eens direct afhankelijk zijn van moeder-overste BTC, dan wordt het spelletje wel heel volatiel.
Ik ben ervan overtuigd dat crypto de toekomst heeft, maar op het moment is het meer geluk dan wijsheid wat de klok slaat.
Precies dit. Het advies is vaak hetgeen men zelf het meeste bezit. Het maakt niet uit welke coin je pakt, maar in elke community (Reddit, Telegram, etc.) is men enthousiast over het 'eigen' kamp, hetzelfde gelul komt overal terug en het is altijd 'nu instappen' (/zieltjes winnen) met een goede reden: hij staat nu laag, hij stijgt nog verder, dipje is korting etc. Het is allemaal zo voorspelbaar. De tip voor gouden bergen is altijd om er zelf beter van te worden.
Daarom geef ik ook geen adviezen, heb m'n eigen plan (waarin ik ook fouten maak) en wil/kan uitleggen waarom ik daarin geloof maar conclusies moet men zelf trekken.
Kortom vooral zelf goed onderzoek doen naar coins. Kijken welke coins daadwerkelijk techniek ontwikkelen, die een goed plan hebben waar je in gelooft, uniek zijn, juiste connecties hebben etc. En zelf probeer ik ook geduld te hebben, goede techniek is er niet in een maand tijd, je bent rustig een half jaar tot een jaar verder. Dus blijft realistisch in je verwachtingen.