Ik herinner me deze teringzooi ook nog goed, jeses wat was dat wat.

En een medewerker van m'n pa had 'n Fiatje 127(?) ruilt ie 'm in op 'n g*dvergeten Austin Allegro....

Precies dit... Als het nu hier om de mooiste auto’s ging dan is de periode tussen eind ‘50 t/m begin ‘70 wel de mooiste periode met bijv. de DB4/DB4 GT; MB SL Flügeltür, 250GT SWB; 250GT Berlinetta Lusso; 250GTO; 275 GTB Shortnose; LB 350GT; LB 400GT 2+2 en vele andere in diezelfde reeks...Robin schreef: 21 jan 2018, 13:05 Qua schoonheid de jaren 60 voor mij, qua beleving de 80s denk ik nu. En gekozen. Vanwege Group B, F1 turbos idioterie, 956 LM wagen en de Benz Sauber LM racers. Plus inderdaad AM Zagato, 959, F40, RUF CTR.
...
Daar heb ik ook nog de nodige concertjes bijgewoond.Mike R32 schreef: 21 jan 2018, 13:40
In de jaren 90 kwam ik nog wel een in het roemruchte Vera (stad Groningen).
Ik heb zelf nog niet gestemd maar dit beschrijft het wel een beetje. Elk tijdperk heeft wel z'n gave auto's gehad. Jaren '70 is wat te ver voor m'n tijd en minder nadruk op sportiviteit in die jaren. Qua iconische auto's staan voor mij de jaren '80 bovenaan, toen leken merken veel meer budget vrij te maken voor hun sportieve afdeling. Jaren '90 ook gaaf maar hangt er een beetje tussenin, mist een beetje het iconische en mist de perfectie die daarna kwam. De auto's uit de jaren '00 zijn eigenlijk perfect: nog veel beleving en kwalitatief/comfort beter.Niels schreef: 21 jan 2018, 13:56 Qua emotie voor mij de 80er jaren, de Countach, 911 Turbo, 959, F40, 205GTI, Gruppe-B, Dakar met Jan de Rooy in de DAF turbo twin, de begin jaren van de DTM en echte tuners die bezig waren met scherpe nokkenassen en meer cilinderinhoud. Heerlijk! Qua rijden echter... het spul is wel echt op leeftijd gewoon. Je moet het wel echt in perspectief plaatsen, mooi is dan ook om de roadtrip van Harry Metcalfe in zijn Countach te zien. Die heeft gewoon een sjaal im de versnellingspook omdat get geluid uit de transmissie niet uit te houden is![]()
Stap je in een E46 M3 of een 996 GT3 dan hebben die auto’s wel die mechanische emotie maar het zijn wel veel betere auto’s. Qua rijden zit ik dan ook een jaartje of 20 later![]()
Samenwerkingsverband Alfa Romeo met Nissan. De Arna. Skitterend model:)Tom schreef: 21 jan 2018, 14:21 Leuke foto's trouwens Robin.. keep em coming!
Geeft wat beter beeld bij waar je op stemt![]()
+1.Tom schreef: 21 jan 2018, 14:21Ik heb zelf nog niet gestemd maar dit beschrijft het wel een beetje. Elk tijdperk heeft wel z'n gave auto's gehad. Jaren '70 is wat te ver voor m'n tijd en minder nadruk op sportiviteit in die jaren. Qua iconische auto's staan voor mij de jaren '80 bovenaan, toen leken merken veel meer budget vrij te maken voor hun sportieve afdeling. Jaren '90 ook gaaf maar hangt er een beetje tussenin, mist een beetje het iconische en mist de perfectie die daarna kwam. De auto's uit de jaren '00 zijn eigenlijk perfect: nog veel beleving en kwalitatief/comfort beter.Niels schreef: 21 jan 2018, 13:56 Qua emotie voor mij de 80er jaren, de Countach, 911 Turbo, 959, F40, 205GTI, Gruppe-B, Dakar met Jan de Rooy in de DAF turbo twin, de begin jaren van de DTM en echte tuners die bezig waren met scherpe nokkenassen en meer cilinderinhoud. Heerlijk! Qua rijden echter... het spul is wel echt op leeftijd gewoon. Je moet het wel echt in perspectief plaatsen, mooi is dan ook om de roadtrip van Harry Metcalfe in zijn Countach te zien. Die heeft gewoon een sjaal im de versnellingspook omdat get geluid uit de transmissie niet uit te houden is![]()
Stap je in een E46 M3 of een 996 GT3 dan hebben die auto’s wel die mechanische emotie maar het zijn wel veel betere auto’s. Qua rijden zit ik dan ook een jaartje of 20 later![]()
Toch trekt mij dat iconische wat meer. Ik kies de jaren 80, net wat spannender en meer ontwikkelingen in die tijd voor m'n gevoel![]()
RS-Ron schreef: 21 jan 2018, 15:04 Ben niet voor niets voor de derde keer in het bezit van deze auto:
https://www.youtube.com/watch?v=zWGV5gr1BS4&sns=em
Gr Ron
Klopt.romo schreef: 21 jan 2018, 15:20 1985 haalde ik mijn rijbewijs, jaren 70-80 BMW`s toen al op mijn netvlies gebrand, sharknose was mijn ding, nog steeds, begin jaren 90 reed ik de CRX VTEC, voor mij de eerste 8K RPM janker, waanzinnig, ook nu nog.
Wow! Zeldzaam pareltje!Mike R32 schreef: 21 jan 2018, 14:35 Uit 1989, 5000 van gemaakt. Paar jaar geleden verkocht en nog steeds wel een beetje spijt van.
![]()
Ik ook
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 4 gasten