
Want het rubber wilde niet glije..........

Mwah, met de 630i zaken als oliefilterhuispakking die lekt etc dat laat ik liever aan Bas Roos over.Martin van der Zwaard schreef: ↑17 jan 2018, 20:51 En Knot...bij de BMW kan jij echt wel met je 10 jaar oude auto aankomen hoor. Dus hop....voortaan naar de BMW toe![]()
Dat vind ik echt onzin, waarom zouden ze niet op een 10 jaaar oudeauto zitten te wachten? een bmw dealer voert toch alleen maar handelingen uit volgens een schema en dat schema van jou 10 jaar oude auto staat gewoon in hun systeem, dus kunnen ze makkelijk uitvoeren en is weer dik centen verdienen voor ze.
Maar wat wil je dan met stempels in je boekje? wil je stempels van een ander bedrijf dr in? of zeg je nee die wil ik niet en alleen maar bmw stempels, dan krijg je misschien bij verkoop juist waardestijging door die extra stempel van de dealer m.b.t extra tussendoor olieservice.theo300pk+ schreef: ↑17 jan 2018, 12:09 Het werkplaatstarief van mijn BMW dealer bedraagt 120 euro/uur![]()
Omwille van het behoud van de garantie zal ik de reguliere vereiste onderhoudsbeurten dan toch daar laten uitvoeren.
Echter om tussentijds bijvoorbeeld een extra keer olie en filter voor >>>> 300 euro voor mijn M240i te laten verversen vind ik te gortig.
Ik zoek daarom een liefst in BMW gespecialiseerd auto bedrijf zo dicht mogelijk nabij regio Hilversum het Gooi. Dus geen BMW-dealer.
Reacties met goede ervaringen zijn welkom.
Theo
Het is het onderliggende tarief, €120 is incl. BTW, echter word dit verrekend in zogenaamde “flat rate tijden” zodat iedereen hetzelfde betaald.
Klopt.
Wel op sleutel maar niet in de auto zoals bij de nieuwere types.ErikS schreef: ↑19 jan 2018, 09:15 Thnx voor de tip.
Ik moet er nog over nadenken waar ik hem heen ga brengen.
Mijn eerste ervaringen met dealer onderhoud waren ronduit triest. Toen was ik 19 jaar & werd bij lange na niet serieus genomen. Zo erg dat ik op gegeven moment vroeg of mijn geld toevallig niet welkom was, of minder waard was in hun ogen.
Dat was echter Ekris, bij (vroeger) Jan de Jong alleen maar positieve ervaringen, dus misschien rijdt ik daar wel heen.
Bij een E9* ook al sleutel registratie? Weet jij toevallig of er bij een Alpina nog andere dingen zijn waar een dealer minder makkelijk mee om kan gaan?
De bedragen vond ik ook niet heel gek verder. Ja, het vervangen van de remmen voor was allesbehalve goedkoop maar dat lag vooral aan de onderdelen, bijna €200 per remschijf, die bij een specialist niet veel goedkoper zouden zijn. En voor twee nieuwe winterbanden achter was de BMW dealer €100 goedkoper dan de universele..Ronnie schreef: ↑19 jan 2018, 10:39 ik heb mijn 320d in onderhoud bij bmw, hierbij wat kosten van de afgelopen jaren :
Repareren
• Remslijtage indicator
• Luchtfilterhuis
Uitvoeren
• A.P.K.
Vervangen
• Remvloeistof
• Gordelspanner
Het totaalbedrag van de werkzaamheden bedraagt € 173,96 inclusief BTW
nog 1 :
Uitvoeren
• Olie service
• BMW standaard omvang
• Onderhoudsbeurt
• Wissel naar Run on Flat zomerbanden
• Ruitensproeiervloeistof
Vervangen
• Koelvloeistof
• Brandstoffilter
• Luchtfilter
• Ruitewisserblad(en) voorzijde
• Interieurfilter
Het totaalbedrag van de werkzaamheden bedraagt € 693,06 inclusief BTW
en nog 1 :
Uitvoeren
• Wissel naar Run on Flat winterbanden
Het totaalbedrag van de werkzaamheden bedraagt € 66,55 inclusief BTW
vind het erg meevallen....
Inmiddels 4 jaar gereden ik heb geen gekke kosten gehad
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 9 gasten