Die 120 euro heb ik mondeling vernomen en op dat moment voor kennisgeving aangenomen.
Zonder daarbij te vragen of dat in- of exclusief BTW was.
Dit kwam ter sprake omdat ik de dealer mijn verzoek had voorgelegd om enkele BMW specs naderhand op de auto aan te brengen zoals navigatie (ea).
Dit werd mij afgeraden omdat dit heel duur zou worden omdat zij de werkplaats uren a 120 uur zouden doorberekenen.
Daar heb ik dan ook van afgezien.
Omdat ik nu ondermeer een ander (verlaagd) sport onderstel/veren overweeg wil ik me graag vergewissen van de mogelijkheid om dat elders dan bij de dealer professioneel te laten uitvoeren.
Ook denk ik over een al dan niet volledige Akrapovic uitlaatlijn met racekat.
Inmiddels rijdt de auto met een JB+ piggybag, waarmee de motor uitzonderlijk goed en zonder problemen presteert.
Hiertoe heb ik mij uiteraard ingedekt door 102 Ron te tanken ipv 98 of 95; ook die laatste is toegestaan.
Het simpele JB produkt levert me max. 40 whp op.
(met de JB4 chip kan nog veel meer worden bereikt omdat rechtsstreeks ontsteking, mengsel ea. parameters aangepast kunnen worden,
maar ik wil het met de JB+ hierbij laten)
De Akra downpipe levert een kleine 20 pk extra bij de OEM turbodruk, wat bij de huidige 1,2 bar wellicht iets meer zal zijn.
Ik heb me uitgebreid ingelezen in deze materie en ervaringen op de diverse Bimmer fora.
Deze combi lijkt me het beste om op eenvoudige wijze > 400 pk te komen. En dat rijdt toch heel anders als OEM.
Alleen de prijs van de Akra is moeilijk weg te slikken.
Ik weet eerlijk gezegd niet of ik dat ga doen.
Theo