
Video HanZO6 @ CPZ
- Corvette
- Berichten: 984
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19
Zeg Ed,
die Peugeot had volgens mij geen 400 pk. Hij was best wel snel en de berijder stuurde goed, maar je wordt een beetje misleid door het geluid.
Hij klinkt erg goed en op de een of andere manier ervaar je dan het geheel als zeer snel.
Er was een BMW 3 ( en ook een 5 serie ) geheel in race stijl ( alles was aangepast ) en klonk ook erg bruut en die ging ook echt serieus hard.
Tom ( witte Z06 ) zat hem een tijdje op de hielen en die twee zaten om en om aan kop, maar door te veel verkeer moet je dan niet te ver gaan en het los laten, want we hadden al een extra briefing gehad en te horen gekregen dat we vooral onze kop erbij moesten houden en er geen race van maken. Trouwens ..... Tom had de boodschap ook niet echt begrepen, want na die briefing gingen we weer met z'n allen de baan op en we hadden de eerste ronde nog niet afgelegd en op het rechte stuk komt ie gewoon tussendoor bleren en net voor de tarzan nog ff twee man uitremmen. Werkt echt ..... zo'n extra briefing
Remmen
Op mijn Corvette zitten andere blokken dan die van Hans en Tom. Bij die jongens zitten de originele blokken er nog op en bij mij zijn bij wijze van proef een nieuw soort blokken op gezet. Die zijn o.a. mede ontwikkeld door de Motorsport afdeling van Corvette. Op de GT versie zitten normaal veel dunnere schijven ( keramische ) dan op de Z06 en dan kunnen er hele dikke blokken worden gemonteerd. In mijn geval, met dubbele geventileerde schijven, kunnen er alleen blokken met een dikte van een normaal remblokje worden gemonteerd, maar in dit geval is de kwaliteit van het dunne blokje gelijk aan die van de dikke blokken. Op de GT uitvoering zijn ze bedoeld om 24 uur te knallen en in mijn geval maximaal maar een paar uur.
Vandaag de blokken geinspecteerd en er mankeerde helemaal niets aan....dus ook voor Hans en Tom een aanrader.....wat zeg ik .......ik heb ze al besteld. Volgens Hans werden de gewone blokken na 10 rondjes slecht en bij mij bleven ze constant goed remmen. Verder wordt het aangeraden om een betere remolie te gebruiken en andere koeling ( andere luchtgeleiding ) aan te brengen en ook die heb ik al besteld.........dus we zijn benieuwd
Het zijn carbon slangen die de luchtstroom echt goed op de schijven blaast.
Vond het een topdag......Hans, Elmar, Bram, Nandor, Tom bedankt voor de gezelligheid
Groeten
Corvette
die Peugeot had volgens mij geen 400 pk. Hij was best wel snel en de berijder stuurde goed, maar je wordt een beetje misleid door het geluid.
Hij klinkt erg goed en op de een of andere manier ervaar je dan het geheel als zeer snel.
Er was een BMW 3 ( en ook een 5 serie ) geheel in race stijl ( alles was aangepast ) en klonk ook erg bruut en die ging ook echt serieus hard.
Tom ( witte Z06 ) zat hem een tijdje op de hielen en die twee zaten om en om aan kop, maar door te veel verkeer moet je dan niet te ver gaan en het los laten, want we hadden al een extra briefing gehad en te horen gekregen dat we vooral onze kop erbij moesten houden en er geen race van maken. Trouwens ..... Tom had de boodschap ook niet echt begrepen, want na die briefing gingen we weer met z'n allen de baan op en we hadden de eerste ronde nog niet afgelegd en op het rechte stuk komt ie gewoon tussendoor bleren en net voor de tarzan nog ff twee man uitremmen. Werkt echt ..... zo'n extra briefing

Remmen
Op mijn Corvette zitten andere blokken dan die van Hans en Tom. Bij die jongens zitten de originele blokken er nog op en bij mij zijn bij wijze van proef een nieuw soort blokken op gezet. Die zijn o.a. mede ontwikkeld door de Motorsport afdeling van Corvette. Op de GT versie zitten normaal veel dunnere schijven ( keramische ) dan op de Z06 en dan kunnen er hele dikke blokken worden gemonteerd. In mijn geval, met dubbele geventileerde schijven, kunnen er alleen blokken met een dikte van een normaal remblokje worden gemonteerd, maar in dit geval is de kwaliteit van het dunne blokje gelijk aan die van de dikke blokken. Op de GT uitvoering zijn ze bedoeld om 24 uur te knallen en in mijn geval maximaal maar een paar uur.
Vandaag de blokken geinspecteerd en er mankeerde helemaal niets aan....dus ook voor Hans en Tom een aanrader.....wat zeg ik .......ik heb ze al besteld. Volgens Hans werden de gewone blokken na 10 rondjes slecht en bij mij bleven ze constant goed remmen. Verder wordt het aangeraden om een betere remolie te gebruiken en andere koeling ( andere luchtgeleiding ) aan te brengen en ook die heb ik al besteld.........dus we zijn benieuwd

Vond het een topdag......Hans, Elmar, Bram, Nandor, Tom bedankt voor de gezelligheid

Groeten
Corvette
- Bram
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Jij bedankt voor het achteraf thuis brengen Cor, super [img:25:18]http://www.extreme-machines.nl/forum/im ... m_tmbs.gif[/img]
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Ik kon er op wachten dat die Ron weer de dingen zou verdraaien.
We hadden afgesproken dat ik vlak voor hem zou blijven rijden om hem uit de wind te houden om hem eindelijk eens wat snelheid te geven.
En voor de audi s steek ik hem ruim voorbij maar laat hem gewoon leven zodat hij me binnendoor weer voorbij kan gaan.
Het was immers geen wedstrijd.
Had die blaf aap toch weer een praatjes aan de eettafel zeg ,niet normaal meer alsof hij Senna zelf was.
Jammer dat er op een gegeven moment een olie spoor op het rechte eind lag waar ik en andere nog aardig op uitgleden maar alles ging goed.
ik vind wel dat er toch een hoop mensen met "knakenbakken"er een wedstrijd van maken.
Die hebben niks te verliezen en rammen er maar een beetje op los.
Daar zou betr op gelet moeten worden.
Verder vind ik het vreemd dat bv de invidia mitsubisi in de toerklasse mee kan rijden.
Een apparaat op slicks in de toerklasse beetje vreemd lijkt me.
Maar het was wel weer heel gezellig moet ik zeggen.
En na een rustig ritje terug met ruud en opa was ik om een uur of half elf weer thuis.
@ rebel
De meting van de bandenspanning is toch redelijk nauwkeurig moet ik zeggen.
Het is natuurlijk maar een indikatie maar zag dat de bandenspanning op 3.1 stond volgens de computer.
Ik heb des tijds van motometer een bandenspannings meter gekocht en Ik ga er van uit dat die (gezien de prijs) behoorlijk nauwkeurig is.
De banden spanning verschilde max 1/10e.
Ik gebruik het hem ook meestal om de spanning van de banden onderling het zelfde te krijgen.
Ik vind dat belangrijker dan dat er 1/10e meer of minder in zit.
We hadden afgesproken dat ik vlak voor hem zou blijven rijden om hem uit de wind te houden om hem eindelijk eens wat snelheid te geven.
En voor de audi s steek ik hem ruim voorbij maar laat hem gewoon leven zodat hij me binnendoor weer voorbij kan gaan.
Het was immers geen wedstrijd.
Had die blaf aap toch weer een praatjes aan de eettafel zeg ,niet normaal meer alsof hij Senna zelf was.
Jammer dat er op een gegeven moment een olie spoor op het rechte eind lag waar ik en andere nog aardig op uitgleden maar alles ging goed.
ik vind wel dat er toch een hoop mensen met "knakenbakken"er een wedstrijd van maken.
Die hebben niks te verliezen en rammen er maar een beetje op los.
Daar zou betr op gelet moeten worden.
Verder vind ik het vreemd dat bv de invidia mitsubisi in de toerklasse mee kan rijden.
Een apparaat op slicks in de toerklasse beetje vreemd lijkt me.
Maar het was wel weer heel gezellig moet ik zeggen.
En na een rustig ritje terug met ruud en opa was ik om een uur of half elf weer thuis.
@ rebel
De meting van de bandenspanning is toch redelijk nauwkeurig moet ik zeggen.
Het is natuurlijk maar een indikatie maar zag dat de bandenspanning op 3.1 stond volgens de computer.
Ik heb des tijds van motometer een bandenspannings meter gekocht en Ik ga er van uit dat die (gezien de prijs) behoorlijk nauwkeurig is.
De banden spanning verschilde max 1/10e.
Ik gebruik het hem ook meestal om de spanning van de banden onderling het zelfde te krijgen.
Ik vind dat belangrijker dan dat er 1/10e meer of minder in zit.
- Opa
- Berichten: 6774
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Hehehe, je kon maar nauwelijks naast me komen[toch te weinig pk's in dat hok je, wordt tijd voor een updateEn voor de audi s steek ik hem ruim voorbij maar laat hem gewoon leven zodat hij me binnendoor weer voorbij kan gaan.


- Opa
- Berichten: 6774
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
En zo ziet dan een verslagen Corvette-rijder eruit:
[img:500:332]http://www.mijnalbum.nl/Foto-VH7VYRU6.jpg[/img]

[img:500:332]http://www.mijnalbum.nl/Foto-VH7VYRU6.jpg[/img]

- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Opa schreef:Hehehe, je kon maar nauwelijks naast me komen[toch te weinig pk's in dat hok je, wordt tijd voor een updateEn voor de audi s steek ik hem ruim voorbij maar laat hem gewoon leven zodat hij me binnendoor weer voorbij kan gaan.], maar had de pech dat de 2e bocht van de Audi-S naar rechts is......daarna zag ik je steeds kleiner worden in m'n spiegel en op 't laatst was je zelfs helemaal uit beeld.
Volgens mij is de tweede bocht in de audi s naar links ouwe.
Zo zie je maar dat jou verhaal aan alle kanten rammeld en dat je niet te vertrouwen bent.
Je weet zelf niet wat je zegt of meemaakt onbetrouwbare oude man.
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Scooby Leo
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 28 nov 2006, 07:34
- Locatie: Brielle
-
- Berichten: 1303
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02
Heb je meer info over die Spa dag?Scooby Leo schreef:Ga je 10 oktober nog op Spa rijden Hans?
We hebben dan geen last van oude opaatjes die oversteken en in de weg rijden.
Als het goed is dan is dat hok van mij ook weer klaar. (als ie tenminste nog terugkomt uit Tsjechie)
Lijkt me wel een leuk dagje om daar te rijden.
gr Leo
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
HANZ06 schreef:
@ rebel
De meting van de bandenspanning is toch redelijk nauwkeurig moet ik zeggen.
Het is natuurlijk maar een indikatie maar zag dat de bandenspanning op 3.1 stond volgens de computer.
Ik heb des tijds van motometer een bandenspannings meter gekocht en Ik ga er van uit dat die (gezien de prijs) behoorlijk nauwkeurig is.
De banden spanning verschilde max 1/10e.
Ik gebruik het hem ook meestal om de spanning van de banden onderling het zelfde te krijgen.
Ik vind dat belangrijker dan dat er 1/10e meer of minder in zit.
Dan hebben ze dat bij Corvette goed voor elkaar. Minimale afwijking inderdaad. Een kennis met een 7-serie klaagde dat het soms aanzienlijk afweek. Op 't engels Audi forum waren ze ook al niet te spreken over de nauwkeurigheid destijds. Ik heb die optie toen laten schieten. Thx
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Whoops.... van dat soort momentjes leer je dusElmar schreef:Voor degene die niet in het Top/Flop topic kijken, HIER de wat mindere momentjes van mij die dag.

Je remde bij 100m ongeveer, en dan misschien ook nog eens wat vuil daar... moet je maar niet zo'n oud hok proberen uit te remmen daar


Honz06 doet het ook steeds aardiger zo te zien, ik denk waarachtig dat hij zowat klaar is voor een opel


- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Ik weet natuurlijk niet wat de bandenspannings meter afwijkt.Rebel schreef:HANZ06 schreef:
@ rebel
De meting van de bandenspanning is toch redelijk nauwkeurig moet ik zeggen.
Het is natuurlijk maar een indikatie maar zag dat de bandenspanning op 3.1 stond volgens de computer.
Ik heb des tijds van motometer een bandenspannings meter gekocht en Ik ga er van uit dat die (gezien de prijs) behoorlijk nauwkeurig is.
De banden spanning verschilde max 1/10e.
Ik gebruik het hem ook meestal om de spanning van de banden onderling het zelfde te krijgen.
Ik vind dat belangrijker dan dat er 1/10e meer of minder in zit.
Dan hebben ze dat bij Corvette goed voor elkaar. Minimale afwijking inderdaad. Een kennis met een 7-serie klaagde dat het soms aanzienlijk afweek. Op 't engels Audi forum waren ze ook al niet te spreken over de nauwkeurigheid destijds. Ik heb die optie toen laten schieten. Thx
Maar hoe check je dat?
Heb op mijn compressor een bandenspannings meter van michelin.
Maar hoeveel wijkt dat ding af?
Je zal dan toch echt eerst naar het n.m.i. toe moeten om 1 van de meters te laten eiken.
Het verschil tussen de meting van de comp en de losse bandenspannings meter was inderdaad ook kleiner dan ik verwachtte.
Grtz,Hanz06

-
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 20 nov 2006, 00:35
- Locatie: Den Haag
Het was zeker weer ff gezellig en het eten beviel ook uitstekend.Maar het was wel weer heel gezellig moet ik zeggen.
En na een rustig ritje terug met ruud en opa was ik om een uur of half elf weer thuis.
Beetje jammer dat die Sub en die Corvette rijder niet gewoon voor me aan de kant gingen toen ik op gang was maar gelukkig was er nog een gaatje :twisted:

Gr.Ruud.
- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Ja,lijkt me ook leuk als je daarbij zou kunnen zijn.Scooby Leo schreef:Ga je 10 oktober nog op Spa rijden Hans?
We hebben dan geen last van oude opaatjes die oversteken en in de weg rijden.
Als het goed is dan is dat hok van mij ook weer klaar. (als ie tenminste nog terugkomt uit Tsjechie)
Lijkt me wel een leuk dagje om daar te rijden.
gr Leo
Ik ben alleen bang dat jou auto maar 1 land verder komt en dat is poland.
Leuke auto markten heb je daar joh

- Scooby Leo
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 28 nov 2006, 07:34
- Locatie: Brielle
@Ron
Het rijden ging redelijk gisteren, jammer van de drukte en van een aantal dwazen op de baan. Ik denk dat de banden beter kunnen zijn, helaas kon je niet meer proberen met een lagere spanning.
Ik rij zelf ook met deze banden en ik ben er redelijk tot goed tevreden over.
Het duel met de Porsche was leuk, je kon duidelijk zien dat zijn banden beter waren.
Hans kon niet meer volgen nadat we hem ingehaald hadden, wel was het erg moeilijk door de drukte om goede lijnen te rijden. Hans had zeker last van verkeer.
Ikzelf ga nooit vrij rijden, zeker niet na wat ik gisteren heb gezien.
gr Leo
Het rijden ging redelijk gisteren, jammer van de drukte en van een aantal dwazen op de baan. Ik denk dat de banden beter kunnen zijn, helaas kon je niet meer proberen met een lagere spanning.
Ik rij zelf ook met deze banden en ik ben er redelijk tot goed tevreden over.
Het duel met de Porsche was leuk, je kon duidelijk zien dat zijn banden beter waren.
Hans kon niet meer volgen nadat we hem ingehaald hadden, wel was het erg moeilijk door de drukte om goede lijnen te rijden. Hans had zeker last van verkeer.
Ikzelf ga nooit vrij rijden, zeker niet na wat ik gisteren heb gezien.
gr Leo
- Opa
- Berichten: 6774
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten