Video HanZO6 @ CPZ
- Elmar
Video HanZO6 @ CPZ
Die Deawoo's zijn toch wel erg snel.
KLIK
KLIK
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Sja, die Z06 is echt een belachelijk snel apparaat
Het enige wat je er aan moet doen zijn semi slicks, andere blokken en remolie (of een compleet andere set) en eventueel een ander onderstel en dan ga je het een hoop serieuze auto's redelijk moeilijk maken.
Zonder deze tweaks scoorden ze vandaag 240+ km p/u voor het rempunt, das toch gestoord hard hoor
Heb geen enkele andere auto gezien die dat voor elkaar kreeg vandaag en er reden ook wat competiteauto's en trackcars mee.

Het enige wat je er aan moet doen zijn semi slicks, andere blokken en remolie (of een compleet andere set) en eventueel een ander onderstel en dan ga je het een hoop serieuze auto's redelijk moeilijk maken.
Zonder deze tweaks scoorden ze vandaag 240+ km p/u voor het rempunt, das toch gestoord hard hoor

-
- Downforce Hans
Voor het eerst met de corvette op zandvoort met alle controls uit is toch wel wat anders dan met mijn sub moet ik zeggen.
WAs wel een leuke dag en heb een hoop lol gehad met elmar,nandor, cor en tom.
Jammer dat de remmen niet opgewassen waren tegen het circuit gebruik.
Na 10 rondjes behoorlijk trappen is het toch wel afgelopen en zit het pedaal tegen de bodem.
Op het einde van het rechtestuk geeft het je toch een beetje een onzeker gevoel als je daar met 240 aan komt rijden.
Voor run flat banden vond ik ze het nog wel redelijk doen en die deden het beter dan verwacht ,al komt daar na een paar ronden ook wel een eind aan.
WAs met 2.5 bar begonnen en na een ronde of 5 was dat naar de 3 bar geklommen.
Erg makkelijk dat je dat onder het rijden in de gaten kan houden.
Heb toen de banden spanning verlaagd met weer naar 2,5 bar,
Nadeel was wel dat als je ff niet gereden had je twee rondjes moest rijden
om de banden weer op de goede druk te krijgen.
Ik had een laser temp meter bij me en kon na een uitloop rondje de temp ff meten en van de banden was dat 0ngeveer 70 graden de schijven waren een stukje warmer en heb een keer 298 graden gemeten.
De semislicks van Elmar waren trouwens ook 70 graden en schijven een stuk koeler.
Ik had wel verwacht dat de semi slicks warmer zouden zijn.
De metingen waren natuurlijk niet heel precies omdat we na gestopt te zijn niet gelijk de auto uit vlogen om het te meten maar het geeft wel een beetje een indicatie.
Kortom een leuke dag en goed georganiseerd.
En Elmar bedankt voor het filmpje en het mee rijden.
Grtz,Hanz06
WAs wel een leuke dag en heb een hoop lol gehad met elmar,nandor, cor en tom.
Jammer dat de remmen niet opgewassen waren tegen het circuit gebruik.
Na 10 rondjes behoorlijk trappen is het toch wel afgelopen en zit het pedaal tegen de bodem.
Op het einde van het rechtestuk geeft het je toch een beetje een onzeker gevoel als je daar met 240 aan komt rijden.
Voor run flat banden vond ik ze het nog wel redelijk doen en die deden het beter dan verwacht ,al komt daar na een paar ronden ook wel een eind aan.
WAs met 2.5 bar begonnen en na een ronde of 5 was dat naar de 3 bar geklommen.
Erg makkelijk dat je dat onder het rijden in de gaten kan houden.
Heb toen de banden spanning verlaagd met weer naar 2,5 bar,
Nadeel was wel dat als je ff niet gereden had je twee rondjes moest rijden
om de banden weer op de goede druk te krijgen.
Ik had een laser temp meter bij me en kon na een uitloop rondje de temp ff meten en van de banden was dat 0ngeveer 70 graden de schijven waren een stukje warmer en heb een keer 298 graden gemeten.
De semislicks van Elmar waren trouwens ook 70 graden en schijven een stuk koeler.
Ik had wel verwacht dat de semi slicks warmer zouden zijn.
De metingen waren natuurlijk niet heel precies omdat we na gestopt te zijn niet gelijk de auto uit vlogen om het te meten maar het geeft wel een beetje een indicatie.
Kortom een leuke dag en goed georganiseerd.
En Elmar bedankt voor het filmpje en het mee rijden.
Grtz,Hanz06

- Bert ///M3
Lasertemp is ook niet heel erg nauwkeurig, omdat de buitenkant het snelste afkoelt. Vaak gebruiken ze een pyrometer die je in de band prikt. Maar met laser heb je in elk geval wel een indicatie. Als je tussen de 70 en 100 graden zit voor een raceband dan zit je ongeveer in de goede temperatuursrange, met rond de 90 als ideaal.
-
Als je maar constant op de zelfde manier je metingen doet krijg je een serie indicaties die je onderling goed kan vergelijken. Het maakt dan niet zo gek veel uit of je nu met 2,6 of 2,5 bar aan het rondrijden bent zolang je daar zelf lekker mee op weg bent. Er zit toch ook altijd wel een afwijking in je meetsysteem.HANZ06 schreef: De metingen waren natuurlijk niet heel precies omdat we na gestopt te zijn niet gelijk de auto uit vlogen om het te meten maar het geeft wel een beetje een indicatie.
Tip voor de volgende keer; De temperatuur op verschillende plaatsen van je loopvlak op de banden meten. Dat geeft je goede raad over de afstelling van je onderstel. (meer/minder camber) Het werkt hetzelfde als kijken naar je slijtagepatroon maar je kan het meteen na een sessie doen.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Ed vd Werken
- Auto: Subaru wrx
- Ed vd Werken
- Auto: Subaru wrx
-
Fraaie actie Elmar
Heb zelf ook al eens 2x "gras gemaait'' op de Ring.
@Hans, ik dacht ergens gelezen te hebben dat er nog geen fabrikant is die de bandenspanningcontrole-indicator dusdanig heeft dat hij nauwkeurig is? Op de Audi kon je het ook bestellen, maar werd op diverse fora, waaronder ook DF afgeraden, vanwege de onnauwkeurigheid.
@Hans, ik dacht ergens gelezen te hebben dat er nog geen fabrikant is die de bandenspanningcontrole-indicator dusdanig heeft dat hij nauwkeurig is? Op de Audi kon je het ook bestellen, maar werd op diverse fora, waaronder ook DF afgeraden, vanwege de onnauwkeurigheid.
- Fabian
Jij was toch de Breidscheid-drifter RobRebel schreef:Fraaie actie Elmar

- Elmar
Ik had van het weekeinde nieuwe remblokken van het merk Carbone Lorraine (type RC6) op de achteras gemonteerd.Tristan schreef:Iets mis met je rembalans? Kwam je goed mee weg daar.
Merkte met het rijden dat ik bij het aanremmen last had van blokkerende achterwielen. Dus dacht dat de vrijwingscoëfficiënt van de achterremblokken veel hoger waren dan die van de voorremmen. Heb net de remblokken uit de Mov'it klauwen gehaald en wat blijkt, zijn ook Carbone Lorraine remblokken, type RC6.
Ik reed gisteren nog steeds met die Yokodrama's en had dus last van onder en overstuur. Het onderstuur dacht ik op te vangen door de voordempers zachter te zetten dan de achterdempers, terwijl ze normaal voor altijd stugger staan dan achter. Dit heeft waarschijnlijk veroorzaakt dat de auto aan de voorkant duikt en daarbij de achterkant licht maakt. Tel hierbij de mindere grip van de Yokodrama's en je hebt blokkerende achterwielen.
-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
Leuk hè Elmar, Corvette'tje opduwen?! 
[img:600:400]http://www.autofotos.nl/2007/M0717_RSZ_ ... (1336).jpg[/img]

[img:600:400]http://www.autofotos.nl/2007/M0717_RSZ_ ... (1336).jpg[/img]