Het grote DF cryptocurrency topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Jinx

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Jinx » 08 dec 2017, 16:56

Dennis Cavallino schreef: 08 dec 2017, 10:42
Macboy schreef: 08 dec 2017, 10:26 Mensen die erover praten zijn niet altijd mensen die al kopen. Of serieuze bedragen. Dat is wat wordt bedoeld met het duurt nog wel even voordat de gewone burger gaat kopen.
Ik vind oma's van 89 best een gewone burger. Vorige week werd mij ook gevraagd of ik geen Bitcoins wilde kopen. Aan de ene kant denk je: had ik het maar gedaan, maar als je dan vandaag bijna 4000 euro daling ziet... het is en blijft een bubbel en er hangen mij nog altijd teveel risico's aan. Met name door al die fucking amateurs die met emoties (en geleend geld?) handelen.
Je mist nog een belangrijke selling point van bitcoin in bovenstaand bericht. Bitcoin is gebaseerd op eigenaarschap, juist niet op leningen of hypotheken zoals het falende grijze ouderwetse systeem. Je kunt het alleen kopen en hebben.

Diezelfde grijze generatie zal blijven roepen dat het een bubbel is. Laat je geld op de bank staan, dan krijg je geen rente, maar dat is niet volatiel.. Als over 10 jaar blijkt dat de nieuwe generatie niet meer hun geld in aandelen heeft gestopt of op de bank laat staan, maar in crypto's steekt, blijkt dat het grijze systeem juist de bubbel is die op knappen staat en zijn de grijzen te laat om crypto currency (het nieuwe geld) te kopen tegen redelijke prijzen.

Je kunt wel wachten tot het weer 1999 word, maar ik garandeer je dat "online" niet weg gaat en alleen maar meer word.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 08 dec 2017, 17:19

Jinx goed verhaal.

Vraagje: Die blockchain technologie waarin 'wij' investeren door in die cryptovaluta te investeren, want dat is de basis.

Wat houdt dat op den duur voor de mensheid in? In Jip en Janneke taal aub.

Want we hebben al internet, snellere communicatie dan ooit tevoren(behalve interbancair snap ik, maar dat is toch niet wat blockchaintechno doet?)

Dus we zijn 2017 en hebben:
Supersnel internet bluetooth wifi, hologrammen augmented reality 3d printers etc etc.
Wat is het unique selling point van blockchain in the first place dat dat voor ons als 'gewone man' duidelijk/merkbaar wordt tov de hypertech waarin we nu al versneld zitten?

Jinx

Bericht door Jinx » 08 dec 2017, 17:33

Blockchain is met name anders omdat het verdeeld is onder iedereen die het gebruikt en dus niet in het bezit is van 1 bedrijf of entiteit.

Denk aan Napster. Iedereen lekker muziek downloaden. Overheid doet een inval bij Napster, trekt de stekker van de server eruit. Einde van Napster.

Dat kan dus niet bij blockchain.

MarkS

Bericht door MarkS » 08 dec 2017, 18:05

Nee, dat kan niet. Wat wel kan is voor 57 miljoen bitcoins stelen/hacken. En dat risico zal ook groter worden.

Zo herken je de bitcoin-koper http://www.dumpert.nl/mediabase/7304569/70254043

Jinx

Bericht door Jinx » 08 dec 2017, 18:51

Ja, als je je bitcoins op een online exchange laat staan zoals een debiel dan kan dat.

Het grote voordeel van geen toezichthouder en overheid is ook het grote nadeel. Baas zijn over je eigen geld betekend ook je eigen geld beschermen. In mijn geval met een ledger nano s. Daar mag je wat mij betreft alle hackers op zetten van de wereld, als ik de transactie niet fysiek bevestig op de stick gebeurd er niks.

MarkS

Bericht door MarkS » 08 dec 2017, 19:03

Dat is allemaal leuk en aardig dat dit kan maar vooral ook van toepassing op jouw situatie.

Maar bitcoin (of welke willekeurige cryptomunt) kan pas echt op grote schaal een serieus alternatief worden voor de grijze generatie (jouw woorden) en het klassieke monetaire systeem als het stabiel, veilig, betrouwbaar en gebruikersvriendelijk is. En dat punt is nog (lang) niet bereikt.

Jinx

Bericht door Jinx » 08 dec 2017, 19:51

En jij denkt dat we weer terug gaan naar 1999 in de plaats van dat realiseren met deze nieuwe techniek?

dvh

Bericht door dvh » 08 dec 2017, 19:55

Ik heb gezondigd jongens.. Al mijn crypto weer verkocht. Kon het niet laten.
Kan wel weer gratis op wintersport dit jaar :angel:

MarkS

Bericht door MarkS » 08 dec 2017, 20:29

Jinx schreef: 08 dec 2017, 19:51 En jij denkt dat we weer terug gaan naar 1999 in de plaats van dat realiseren met deze nieuwe techniek?
En waar schreef ik precies dat ik dit denk?

Maar als jij kunt voorspellen hoe de toekomst eruit ziet dan zou ik met hele andere dingen bezig zijn. ;-)

WJ

Bericht door WJ » 08 dec 2017, 20:37

Eigenlijk is de crypto coin ook back to basic.
Je heb zelf je eigen centjes thuis veilig "in een oude sok" maar toch overal waar je komt uit te geven! (Dus niet op een exchange of waar je ze aankoopt laten staan!) Niemand en niks dat er tussen komt als je het uitgeeft. Van jou direct naar ontvanger.

Maar nog een keer, niet alles op een exchange laten staan (helemaal als je toch niet van plan ben om te handelen). Helemaal niet op de site waar je ze aankoopt.
En blijf uit de buurt van die Tether zooi. USDT is geen US DOLLAR. En blijf ook maar uit de buurt van Bitfenix, en Poloniex.
Laatst gewijzigd door WJ op 08 dec 2017, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Jinx

Bericht door Jinx » 08 dec 2017, 20:41

MarkS schreef: 08 dec 2017, 20:29
Jinx schreef: 08 dec 2017, 19:51 En jij denkt dat we weer terug gaan naar 1999 in de plaats van dat realiseren met deze nieuwe techniek?
En waar schreef ik precies dat ik dit denk?

Maar als jij kunt voorspellen hoe de toekomst eruit ziet dan zou ik met hele andere dingen bezig zijn. ;-)
Ik hoef de toekomst niet te voorspellen, als je je onderzoek naar crypto currency's doet begin je al gauw te begrijpen dat het de toekomst is. :)

MarkS

Bericht door MarkS » 08 dec 2017, 22:44

Klinkt bijna als een vorm van “verlichting”. :mrgreen:

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 09 dec 2017, 02:12

dvh schreef: 08 dec 2017, 19:55 Ik heb gezondigd jongens.. Al mijn crypto weer verkocht. Kon het niet laten.
Kan wel weer gratis op wintersport dit jaar :angel:
:thumbup: , #FreeHolidayCoins :headbang: , nu weer wachten op de volgende dip voor de zomervakantie ...

dvh

Bericht door dvh » 09 dec 2017, 08:49

Ja :-)
Nu eerst even zonder charts te kijken de feestdagen door.

ErikS

Bericht door ErikS » 09 dec 2017, 09:01

Lekker hoor.
Ik sta er, na het cashen van de Stratis erg lekker voor wat mij betreft.
Als Stratis lekker doorzet heb ik mijn zomer vakantie ook zo vast betaald. ;-)

Deels HODL'en, maar snel geld is altijd nóg lekkerder.

Robin

Bericht door Robin » 09 dec 2017, 10:48

Jinx schreef: 08 dec 2017, 18:51 Ja, als je je bitcoins op een online exchange laat staan zoals een debiel dan kan dat.

Het grote voordeel van geen toezichthouder en overheid is ook het grote nadeel. Baas zijn over je eigen geld betekend ook je eigen geld beschermen. In mijn geval met een ledger nano s. Daar mag je wat mij betreft alle hackers op zetten van de wereld, als ik de transactie niet fysiek bevestig op de stick gebeurd er niks.
dat snap ik dan, maar wat doet/is blockchain dan /dus?

Een manier om banken/overheiden buiten spel te zetten alleen maar. Is dat het enige wat die tech toevoegt?

Serieuze vraag want ik snap 'm niet. Want dit kan op de duur inhouden dat 'the powers that be' nu verschuiven naar blockchain entiteiten/machthebbers? Dus een kanteling waar 't kapitaal/the money zit van a naar b in 't groot? Is dat de weg/toekomst? Of van de regen in de drup/wal in de sloot.

Ja ik had toen honderden songs op Napster und verschwunden....

Robin

Bericht door Robin » 09 dec 2017, 10:53

Jinx schreef: 08 dec 2017, 17:33 Blockchain is met name anders omdat het verdeeld is onder iedereen die het gebruikt en dus niet in het bezit is van 1 bedrijf of entiteit.

Denk aan Napster. Iedereen lekker muziek downloaden. Overheid doet een inval bij Napster, trekt de stekker van de server eruit. Einde van Napster.

Dat kan dus niet bij blockchain.
Deze quote bedoelde ik dus LOL.

Macboy

Bericht door Macboy » 09 dec 2017, 13:01

Als je nou eens wat filmpjes gaat bekijken Robin. Lijkt me veel verstandiger dan hier rondvragen.

Of anders het Bitcoin whitepaper lezen ...

https://bitcoin.org/bitcoin.pdf

Robin

Bericht door Robin » 09 dec 2017, 13:06

Macboy schreef: 09 dec 2017, 13:01 Als je nou eens wat filmpjes gaat bekijken Robin. Lijkt me veel verstandiger dan hier rondvragen.

Of anders het Bitcoin whitepaper lezen ...

https://bitcoin.org/bitcoin.pdf
Ik vind hier nogal wat expertise zitten vandaar mijn vraag.

Maar jij zonder argumentatie? Poeh daar schrik ik bijna van.(ok die PDF, maar mijn vraaag hieronder blijft)

Dus wat doet een blockchain tech/mechanisme nou echt, wat voor profijt heeft 'de wereld' daar (op den duur van)

dvh

Bericht door dvh » 09 dec 2017, 13:15

Het vervangt papier. Denk aan boekhoudingen , paspoorten , id-bewijzen , bankbiljetten.
Een legitiem vervang/betaalmiddel . Jij kan in de toekomst via je telefoon of dergelijke inchecken bij schiphol , geen ID of paspoort meer nodig. Jouw blockchaincode die aan jouw identiteit gekoppeld zit is legitiem overal ter wereld en valt ( nu 7 jaar lang ) niet te hacken of te vervalsen.

Maar zo kan ook elke transactie verwerkt worden zonder debit/credit boekhouder. Je kan er simpelweg een softwareprogramma aan koppelen die alles vervangt en waarvan elke transactie 100% kloppend is in de (virtuele)boeken.

En om de transacties te verzenden heb je geen banken meer nodig. Je hebt ook geen notarissen meer nodig om je hypotheek vast te leggen. Want die legitimiteit bevestigd de blockchain, en niet meer de notaris. Of het bankbiljet. Of ....... vul maar in.

De mogelijkheden zijn grootst.. De techniek in de startblokken. Maar over een jaar of 10-15 weten we niet beter. Maar door deze best wel flinke technische veranderingen zal er nog een hoop moeten gebeuren... Zal ook niet zonder slag of stoot gaan.
Laatst gewijzigd door dvh op 09 dec 2017, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 09 dec 2017, 13:21

DVH for president. Dank. Dat was 'n mooi antwoord op mijn vraag.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 09 dec 2017, 15:27

Wat gekocht via Bitrush. Eerste keer duurde transactie al uren, nu al meer dan 24uur. Bellen steeds zelfde: ja druk, veel transacties.
En vervolgens hebben ze de telefoon maar uitgeschakeld.
Ik ben geen geld uitleenkantoor.

a90

Bericht door a90 » 09 dec 2017, 15:46

Mijn transactie via Anycoin loop nu al vanaf 7 december 23:00 uur.

Een transactie vanmorgen via LiteBit was er binnen 10 minuten en bevestigd, het kan dus wel.

mark123

Bericht door mark123 » 09 dec 2017, 15:50

Heel veel van die exchangers schakelen telefonische support uit deze dagen en veranderen minimum transactie groottes. Het is simpelweg zo extreem druk dat ze het niet aan kunnen.

Macboy

Bericht door Macboy » 09 dec 2017, 15:52

Vandaar ook dat ik mensen het whitepaper laat lezen ;)

Ben benieuwd wanneer het weer wat stabieler gaat worden. Kleine daling heeft zich ingezet.

Plaats reactie