Toyota Celica ZZT230 1ZZ-FED

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40201
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Toyota Celica ZZT230 1ZZ-FED

Bericht door Knot » 02 jul 2007, 13:29

Wie weet, misschien staat ie deze week op de stoep hierzo, dus vast maar wat info verzamelen wat de mogelijkheden zijn.

Het 1ZZ-FED (143pk 1.8 vvti) blok is natuurlijk beresterk, de 192pk monteert men soms een compressor maar met de 143pk blok moet ook wel wat te doen zijn denk ik, van kleine aanpassingen (inlaat/uitlaat) tot superchargers.

Remmen zijn redelijk al vermoed ik dat ze toch problemen gaan geven bij rondjes Nordschleife. Blokken aanpassen is natuurlijk stap 1. Ferodo DS2500 of andere straat/circuit comboblokken (al deden de DS2500 het echt NIET goed op de M3 van 1500kg). Wat er voor betaalbare schijven op kunnen heb ik me nog niet echt in verdiept. Movit is wat duur om zo'n set erop te gooien maar zijn vast andere goede betaalbare setjes.

Onderstel vond ik standaard best oke, hoeft niet omlaag, alleen op zn tijd een setje andere dempers. Zelf ben ik fan van wat duurdere niet instelbare dempers (dus afgesteld op de auto) zoals de Bilstein B12 demper.

Banden ga ik ook nog uitzoeken. Standaard staat de Celica op Yokohama advan 205/50/16. Zelf rij ik met Michelin Pilot sport, zachte wang in vergelijking met andere banden maar wel meer grip, de vraag is of je dat solide stuurgevoel in wilt leveren voor een band die meer vervormt maar wel meer grip geeft. Alternatief is een Bridgestone RE50a dat lijkt me een goede band voor niet te zware auto's.

Verder is alle info welkom voor mensen die niets te doen hebben 8)

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 02 jul 2007, 13:39

www.tccn.nl

succes :wink:

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5442
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 02 jul 2007, 19:48

Qua remblokken, denk dat de auto met de ds2500 een mooie stap vooruit maakt tov std, maar als je wat meer 'bite' wilt zijn er nog wel betere en goedkopere alternatieven.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 02 jul 2007, 20:52

Misschien is hier wat te vinden: http://www.trd.com.sg/trd.htm

Misschien dat duifjes wel wat kan regelen met TRD spullen. Anders kun je eens hier kijken: http://www.tte.de/cm_celica.htm

Maar bij TTE hebben ze niet zo veel in de aanbieding. En dan nog eentje die je misschien ook kent uit Gran Turismo:
http://www.trial.co.jp/trial-usa/celica/index.htm

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 02 jul 2007, 22:12

De Amerikaanse Toyota tuner bij uitstek - http://www.rodmillenstore.com/default.aspx

Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Bericht door Davy MR2DRIFT » 02 jul 2007, 23:42

ANders kun je altijd nog terecht bij Fensport. Die hebben al een leuke celica gebouwd.

Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Bericht door Davy MR2DRIFT » 02 jul 2007, 23:42


Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Bericht door Davy MR2DRIFT » 02 jul 2007, 23:44


Gebruikersavatar
Fietsbel
Berichten: 448
Lid geworden op: 19 apr 2007, 18:23
Locatie: Supra MKiV Boostlogic T61

Bericht door Fietsbel » 03 jul 2007, 17:55

Het 1ZZ-FED (143pk 1.8 vvti) blok is natuurlijk beresterk, de 192pk monteert men soms een compressor maar met de 143pk blok moet ook wel wat te doen zijn denk ik, van kleine aanpassingen (inlaat/uitlaat) tot superchargers.

Het blok met 143 pk is een betere basis voor een compressor, dikkere cilinderwanden en veel minder olieproblemen.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40201
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 04 jul 2007, 00:46

Kost uiteraard nog wel een kleine 5000 euro neem ik aan en dan ga je van 143 naar een kleine 200pk waarbij je toch ook de uitlaat aan moet pakken voor high-flow.

HSR
Berichten: 5502
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 09 jul 2007, 18:19

Is er geen ander type auto op de markt die een betere , lees goedkopere, basis is voor tuning?

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 09 jul 2007, 19:56

1.8T van VAG kun je voor weinig geld tunen. Mijn eigen ervaring is dat je er wel een nerveuze auto voor terugkrijgt maar lekker snel is. Airco aan/uit geeft gevoelsmatig ook een groot verschil.

Een gechipte 143pk Celica maakt het een 192pk al aardig moeilijk. Met name door het koppel.

Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Bericht door Davy MR2DRIFT » 09 jul 2007, 20:44

Knot, koop nou gewoon een Lexus IS250 en leg er een 2JZ-gte twin-turbo supra motor in :D

Nee, ik denk dat je aan de Celica een hele leuke auto kunt hebben. Echt veel power heeft de motor niet, maar door de toeren en het geluid lijkt het wel erg hard te gaan.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 09 jul 2007, 20:45

@Mike,

Ik ben van mening dat dit meer het geval is bij de 1.8T dan bij de 2.0T....

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 09 jul 2007, 23:24

Marc RS4 schreef:@Mike,

Ik ben van mening dat dit meer het geval is bij de 1.8T dan bij de 2.0T....
Bedoel ook de 1.8T :wink:

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Bericht door Casper » 10 jul 2007, 00:53

Het lijkt mij een fantastische auto........indien hij RWD zou hebben...

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 23 jul 2007, 20:01

Mike schreef:1.8T van VAG kun je voor weinig geld tunen. Mijn eigen ervaring is dat je er wel een nerveuze auto voor terugkrijgt maar lekker snel is. Airco aan/uit geeft gevoelsmatig ook een groot verschil.

Een gechipte 143pk Celica maakt het een 192pk al aardig moeilijk. Met name door het koppel.
Een Celica 143pk Vvt-i kun je niet chippen! De computer reset zich en je rijdt weer met origineel vermogen rond.

Een Celica met wat meer vermogen dan 143pk moet een T sport goed bij kunnen houden. Een T sport reed slecht 2 wagenlengtes van me weg t/m 150km/h. Meerdere malen geprobeerd. Het grote verschil komt in de 4e versnelling.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 23 jul 2007, 20:07

TopFuel schreef:
Mike schreef:1.8T van VAG kun je voor weinig geld tunen. Mijn eigen ervaring is dat je er wel een nerveuze auto voor terugkrijgt maar lekker snel is. Airco aan/uit geeft gevoelsmatig ook een groot verschil.

Een gechipte 143pk Celica maakt het een 192pk al aardig moeilijk. Met name door het koppel.
Een Celica 143pk Vvt-i kun je niet chippen! De computer reset zich en je rijdt weer met origineel vermogen rond.

Een Celica met wat meer vermogen dan 143pk moet een T sport goed bij kunnen houden. Een T sport reed slecht 2 wagenlengtes van me weg t/m 150km/h. Meerdere malen geprobeerd. Het grote verschil komt in de 4e versnelling.
Weet 100% zeker dat je een 143pk kunt chippen.
Vraag maar op tccn.nl

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 23 jul 2007, 21:26

Alles is te chippen als het een ecm heeft. Ander programma er in, of een ander rommetje er in en klaar.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40201
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 23 jul 2007, 22:13

Maargoed, denk dat je eerst een andere downpipe en inlaat moet monteren en daarna heb je pas wat aan het chippen (op maat uiteraard).

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 24 jul 2007, 11:33

Jan Visser schreef:Alles is te chippen als het een ecm heeft. Ander programma er in, of een ander rommetje er in en klaar.
Is niet zo, bij de speedster 2.2 kan je ook niet alles veranderen. Geen enkele tuner is het nog gelukt! Na het updaten van het progje zet de hele computer het programma in 100km weer terug naar standaard, op een paar kleine (niet zo interessante dingen) na.
Erg frustrerend... Als je de 2.2 fatsoenlijk wilt chiptunen dan moet er een KMS of Emerald in :?

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 25 jul 2007, 02:33

Maik schreef:
Jan Visser schreef:Alles is te chippen als het een ecm heeft. Ander programma er in, of een ander rommetje er in en klaar.
Is niet zo, bij de speedster 2.2 kan je ook niet alles veranderen. Geen enkele tuner is het nog gelukt! Na het updaten van het progje zet de hele computer het programma in 100km weer terug naar standaard, op een paar kleine (niet zo interessante dingen) na.
Erg frustrerend... Als je de 2.2 fatsoenlijk wilt chiptunen dan moet er een KMS of Emerald in :?
Volgens tccn gaat dit hele verhaal ook op voor de Vvt-i 143pk. Na een paar km'er wordt het programma gereset.

Gebruikersavatar
jlacelica
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:31
Locatie: Leiderdorp

Re: Toyota Celica ZZT230 1ZZ-FED

Bericht door jlacelica » 24 apr 2008, 08:53

Knot schreef:Verder is alle info welkom voor mensen die niets te doen hebben 8)
Here you go: 3zz SC by Blitz

Volgende uitdaging 1zz by Blitz similiar to TRIAL one...

Part 4
http://jlacelica.spaces.live.com/photos ... A7A0!2706/

Part 3
http://jlacelica.spaces.live.com/photos ... A7A0!2694/

Part 2
http://jlacelica.spaces.live.com/photos ... A7A0!2655/

Part 1
http://jlacelica.spaces.live.com/photos ... A7A0!2632/


http://jlacelica.spaces.live.com/photos/

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Bericht door VLA » 24 apr 2008, 09:20

je kan ook een volledige turbo kit kopen bij C2 power.. dat zijn een stel hongaren die speciaal voor de celica een turbokit hebben ontwikkeld.

Zit je met de standaard celica op zo een 200 a 210 pk. Met de T-sport is dat al stukken meer :twisted: , maar ik heb begrepen dat die wat minder goed draait op boost vanwege de compressie van het blok.

www.c2power.com (

Site lijkt wel dood eigenlijk maar volgens mij leveren ze wel nog

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Darudevampire en 3 gasten