Toyota Celica ZZT230 1ZZ-FED
- Knot
- Berichten: 40202
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Toyota Celica ZZT230 1ZZ-FED
Wie weet, misschien staat ie deze week op de stoep hierzo, dus vast maar wat info verzamelen wat de mogelijkheden zijn.
Het 1ZZ-FED (143pk 1.8 vvti) blok is natuurlijk beresterk, de 192pk monteert men soms een compressor maar met de 143pk blok moet ook wel wat te doen zijn denk ik, van kleine aanpassingen (inlaat/uitlaat) tot superchargers.
Remmen zijn redelijk al vermoed ik dat ze toch problemen gaan geven bij rondjes Nordschleife. Blokken aanpassen is natuurlijk stap 1. Ferodo DS2500 of andere straat/circuit comboblokken (al deden de DS2500 het echt NIET goed op de M3 van 1500kg). Wat er voor betaalbare schijven op kunnen heb ik me nog niet echt in verdiept. Movit is wat duur om zo'n set erop te gooien maar zijn vast andere goede betaalbare setjes.
Onderstel vond ik standaard best oke, hoeft niet omlaag, alleen op zn tijd een setje andere dempers. Zelf ben ik fan van wat duurdere niet instelbare dempers (dus afgesteld op de auto) zoals de Bilstein B12 demper.
Banden ga ik ook nog uitzoeken. Standaard staat de Celica op Yokohama advan 205/50/16. Zelf rij ik met Michelin Pilot sport, zachte wang in vergelijking met andere banden maar wel meer grip, de vraag is of je dat solide stuurgevoel in wilt leveren voor een band die meer vervormt maar wel meer grip geeft. Alternatief is een Bridgestone RE50a dat lijkt me een goede band voor niet te zware auto's.
Verder is alle info welkom voor mensen die niets te doen hebben 8)
Het 1ZZ-FED (143pk 1.8 vvti) blok is natuurlijk beresterk, de 192pk monteert men soms een compressor maar met de 143pk blok moet ook wel wat te doen zijn denk ik, van kleine aanpassingen (inlaat/uitlaat) tot superchargers.
Remmen zijn redelijk al vermoed ik dat ze toch problemen gaan geven bij rondjes Nordschleife. Blokken aanpassen is natuurlijk stap 1. Ferodo DS2500 of andere straat/circuit comboblokken (al deden de DS2500 het echt NIET goed op de M3 van 1500kg). Wat er voor betaalbare schijven op kunnen heb ik me nog niet echt in verdiept. Movit is wat duur om zo'n set erop te gooien maar zijn vast andere goede betaalbare setjes.
Onderstel vond ik standaard best oke, hoeft niet omlaag, alleen op zn tijd een setje andere dempers. Zelf ben ik fan van wat duurdere niet instelbare dempers (dus afgesteld op de auto) zoals de Bilstein B12 demper.
Banden ga ik ook nog uitzoeken. Standaard staat de Celica op Yokohama advan 205/50/16. Zelf rij ik met Michelin Pilot sport, zachte wang in vergelijking met andere banden maar wel meer grip, de vraag is of je dat solide stuurgevoel in wilt leveren voor een band die meer vervormt maar wel meer grip geeft. Alternatief is een Bridgestone RE50a dat lijkt me een goede band voor niet te zware auto's.
Verder is alle info welkom voor mensen die niets te doen hebben 8)
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Misschien is hier wat te vinden: http://www.trd.com.sg/trd.htm
Misschien dat duifjes wel wat kan regelen met TRD spullen. Anders kun je eens hier kijken: http://www.tte.de/cm_celica.htm
Maar bij TTE hebben ze niet zo veel in de aanbieding. En dan nog eentje die je misschien ook kent uit Gran Turismo:
http://www.trial.co.jp/trial-usa/celica/index.htm
Misschien dat duifjes wel wat kan regelen met TRD spullen. Anders kun je eens hier kijken: http://www.tte.de/cm_celica.htm
Maar bij TTE hebben ze niet zo veel in de aanbieding. En dan nog eentje die je misschien ook kent uit Gran Turismo:
http://www.trial.co.jp/trial-usa/celica/index.htm
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
De Amerikaanse Toyota tuner bij uitstek - http://www.rodmillenstore.com/default.aspx
- Davy MR2DRIFT
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
- Locatie: Ausfahrt
- Davy MR2DRIFT
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
- Locatie: Ausfahrt
- Davy MR2DRIFT
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
- Locatie: Ausfahrt
- Fietsbel
- Berichten: 448
- Lid geworden op: 19 apr 2007, 18:23
- Locatie: Supra MKiV Boostlogic T61
Het 1ZZ-FED (143pk 1.8 vvti) blok is natuurlijk beresterk, de 192pk monteert men soms een compressor maar met de 143pk blok moet ook wel wat te doen zijn denk ik, van kleine aanpassingen (inlaat/uitlaat) tot superchargers.
Het blok met 143 pk is een betere basis voor een compressor, dikkere cilinderwanden en veel minder olieproblemen.
Het blok met 143 pk is een betere basis voor een compressor, dikkere cilinderwanden en veel minder olieproblemen.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
- Davy MR2DRIFT
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
- Locatie: Ausfahrt
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Een Celica 143pk Vvt-i kun je niet chippen! De computer reset zich en je rijdt weer met origineel vermogen rond.Mike schreef:1.8T van VAG kun je voor weinig geld tunen. Mijn eigen ervaring is dat je er wel een nerveuze auto voor terugkrijgt maar lekker snel is. Airco aan/uit geeft gevoelsmatig ook een groot verschil.
Een gechipte 143pk Celica maakt het een 192pk al aardig moeilijk. Met name door het koppel.
Een Celica met wat meer vermogen dan 143pk moet een T sport goed bij kunnen houden. Een T sport reed slecht 2 wagenlengtes van me weg t/m 150km/h. Meerdere malen geprobeerd. Het grote verschil komt in de 4e versnelling.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Weet 100% zeker dat je een 143pk kunt chippen.TopFuel schreef:Een Celica 143pk Vvt-i kun je niet chippen! De computer reset zich en je rijdt weer met origineel vermogen rond.Mike schreef:1.8T van VAG kun je voor weinig geld tunen. Mijn eigen ervaring is dat je er wel een nerveuze auto voor terugkrijgt maar lekker snel is. Airco aan/uit geeft gevoelsmatig ook een groot verschil.
Een gechipte 143pk Celica maakt het een 192pk al aardig moeilijk. Met name door het koppel.
Een Celica met wat meer vermogen dan 143pk moet een T sport goed bij kunnen houden. Een T sport reed slecht 2 wagenlengtes van me weg t/m 150km/h. Meerdere malen geprobeerd. Het grote verschil komt in de 4e versnelling.
Vraag maar op tccn.nl
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Is niet zo, bij de speedster 2.2 kan je ook niet alles veranderen. Geen enkele tuner is het nog gelukt! Na het updaten van het progje zet de hele computer het programma in 100km weer terug naar standaard, op een paar kleine (niet zo interessante dingen) na.Jan Visser schreef:Alles is te chippen als het een ecm heeft. Ander programma er in, of een ander rommetje er in en klaar.
Erg frustrerend... Als je de 2.2 fatsoenlijk wilt chiptunen dan moet er een KMS of Emerald in

- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Volgens tccn gaat dit hele verhaal ook op voor de Vvt-i 143pk. Na een paar km'er wordt het programma gereset.Maik schreef:Is niet zo, bij de speedster 2.2 kan je ook niet alles veranderen. Geen enkele tuner is het nog gelukt! Na het updaten van het progje zet de hele computer het programma in 100km weer terug naar standaard, op een paar kleine (niet zo interessante dingen) na.Jan Visser schreef:Alles is te chippen als het een ecm heeft. Ander programma er in, of een ander rommetje er in en klaar.
Erg frustrerend... Als je de 2.2 fatsoenlijk wilt chiptunen dan moet er een KMS of Emerald in
- jlacelica
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:31
- Locatie: Leiderdorp
Re: Toyota Celica ZZT230 1ZZ-FED
Here you go: 3zz SC by BlitzKnot schreef:Verder is alle info welkom voor mensen die niets te doen hebben 8)
Volgende uitdaging 1zz by Blitz similiar to TRIAL one...
Part 4
http://jlacelica.spaces.live.com/photos ... A7A0!2706/
Part 3
http://jlacelica.spaces.live.com/photos ... A7A0!2694/
Part 2
http://jlacelica.spaces.live.com/photos ... A7A0!2655/
Part 1
http://jlacelica.spaces.live.com/photos ... A7A0!2632/
http://jlacelica.spaces.live.com/photos/
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
je kan ook een volledige turbo kit kopen bij C2 power.. dat zijn een stel hongaren die speciaal voor de celica een turbokit hebben ontwikkeld.
Zit je met de standaard celica op zo een 200 a 210 pk. Met de T-sport is dat al stukken meer :twisted: , maar ik heb begrepen dat die wat minder goed draait op boost vanwege de compressie van het blok.
www.c2power.com (
Site lijkt wel dood eigenlijk maar volgens mij leveren ze wel nog
Zit je met de standaard celica op zo een 200 a 210 pk. Met de T-sport is dat al stukken meer :twisted: , maar ik heb begrepen dat die wat minder goed draait op boost vanwege de compressie van het blok.
www.c2power.com (
Site lijkt wel dood eigenlijk maar volgens mij leveren ze wel nog