Het grote DF cryptocurrency topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
dvh

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door dvh » 29 nov 2017, 09:09

Paar jaar geleden had je helemaal niks aan 10btc :-) was prut. Kon je nog geen pizza van betalen.

Vraag me vooral af wat het volgend jaar gaat doen.
Ondanks de hoge prijs nu ( die relatief is ) is het nog betaalbaar. Maar wat als 1 bitcoin 50k gaat kosten. Dan koopt Jan Modaal niet even een bitcoin.. Hoe hoger de prijs hoe hoger de drempel ? Of zullen juist grote(re) investeerders er dan massaal op losgaan?

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 29 nov 2017, 09:13

Je kunt toch ook een deel van een bitcoin kopen?

WJ

Bericht door WJ » 29 nov 2017, 09:23

Yep.

Over die Tether scam stond in de NY times tijdje terug ook een stuk. En over bitfinex roepen sommige dat ook al maanden. Wazige shit.

Marketing:
DE474DFF-C242-489E-A404-87C4BD86A01C.jpeg
DE474DFF-C242-489E-A404-87C4BD86A01C.jpeg (33.65 KiB) 2428 keer bekeken

JdBn
Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet

Bericht door JdBn » 29 nov 2017, 09:24

Je kunt inderdaad ook prima een deel van een BTC kopen. Heb de eerste paar dagen geprobeerd met €25,- om te kijken of/hoe het werkte, m'n saldo was toen 0.0044 BTC. Was ik er toen maar gelijk dik ingestapt, koers was toen €5598,- :dood:

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 29 nov 2017, 09:49

Tsjah, ik had 3 jaar terug 9,46 stuks voor €1200. Destijds verkocht voor €1700. Was nu een klein tonnetje geweest :)

Als we dit allemaal wisten waren we natuurlijk allemaal rijk.

ErikS

Bericht door ErikS » 29 nov 2017, 10:09

Ja inderdaad.
Is voor mij meer van: Had ik geen Stratis gepakt maar Bitcoin toen ik instapte...... Maar ik blijf er vertrouwen in hebben dat Stratis straks echt een 'marktwaarde' wordt naast de Bitcoin. Serieus bedrijf, serieus capabele mensen......

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 29 nov 2017, 10:22

WJ schreef: 29 nov 2017, 09:23 Yep.

Over die Tether scam stond in de NY times tijdje terug ook een stuk. En over bitfinex roepen sommige dat ook al maanden. Wazige shit.

Marketing:
DE474DFF-C242-489E-A404-87C4BD86A01C.jpeg

Ha die gebruik ik even op FB.

Mark W. Scholten

Bericht door Mark W. Scholten » 29 nov 2017, 10:23

Ik heb er nu 3 BTC in het bezit, en de 1e heeft mij slechts 550 euro gekost. Uiteindelijk in totaal rond de 7000 euro in totaal aan uitgegeven (de laatste BTC voor 5000 euro gekocht). Zou ik nu één verkopen dan heb ik de kosten eruit + winst. Maar heb wel de neiging om het inderdaad te laten staan, nu ook de Stratis op mooie winst staat :)
Laatst gewijzigd door Mark W. Scholten op 29 nov 2017, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.

JdBn

Bericht door JdBn » 29 nov 2017, 10:24

matthyssie schreef: 29 nov 2017, 09:49 Tsjah, ik had 3 jaar terug 9,46 stuks voor €1200. Destijds verkocht voor €1700. Was nu een klein tonnetje geweest :)

Als we dit allemaal wisten waren we natuurlijk allemaal rijk.
Klopt, achteraf is altijd makkelijk praten natuurlijk. Het is alleen zo stom dat ik er nooit aan begonnen ben omdat ik dacht dat het lastig was :roll: Ach ja. Met het tempo waarmee de BTC nu omhoog gaat ga ik niet meer kopen maar m’n huidige inleg wat langer laten staan. Eind van het jaar denk ik eruit halen en dan kijken wat de winst die ik erop gemaakt heb gaat doen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat ie binnenkort niet nog eens hard naar beneden gaat. Aan de andere kant zag ik net ergens een overzichtje “sentiment van de handelaren” die staat op 92% kopen / 8% verkopen. Dat duidt er dan toch weer op dat erg veel interesse is.. BTC ook weer bijna 8% omhoog in de laatste 24u. En Stratis gaat helemaal als een speer, 20% ofzo op één dag!?!?

Hielke

Bericht door Hielke » 29 nov 2017, 11:37

Afbeelding

frankie

Bericht door frankie » 29 nov 2017, 11:42

Stratis heeft natuurlijk al veel hoger gestaan. Als je kijkt ten opzichte van 6 maanden geleden staat hij nog bijna 60% lager ofzo.

Macboy

Bericht door Macboy » 29 nov 2017, 11:52

Hielke ik wijs nog even op je quote uit 2013 ;)

Natuurlijk is achteraf altijd makkelijk praten. Wel jammer voor die mensen die BTC hebben gehad en niet een beetje hebben bewaard. Maar goed dat zal wel gewoon experimenteren zijn geweest en bij beetje winst schrikken en snel verkopen. Best begrijpelijk denk ik. Hoewel je je dan wel moet afvragen wat de motivatie was om wel in te stappen. Vaak zeg ik als je geen vertrouwen in iets hebt, stap dan ook niet in.

Naar het verleden kijken heeft sowieso weinig zin. Als je er vertrouwen in hebt, dan moet je naar de toekomst kijken. Als het gaat zoals het moet gaan, maakt inkoop bij € 2000 of € 10.000 natuurlijk niks uit. Beide bedragen stellen niks voor als het gaat hoe het moet gaan. En gaat het niet zoals het moet gaan, zorg dan dat je investering een bedrag is wat je als verloren beschouwt op het moment van investeren. Dan slaap je er ook niet minder om.

Wat ik wel leuk vind is je ingekochte deel terugstorten en dan alleen naar je winsten kijken. Maar goed daar heb je ook gewoon apps voor natuurlijk want zonde als je stortingsbedrag ook het veelvuldige waard is natuurlijk. Zeker bij "rustig" geld zou dat geen probleem zijn. Als je wat meer risicovol was met de hoogte van het bedrag, dan zou ik terugstorten weer heel logisch vinden.

En voor de mensen die het alleen als belegging zien: het doel van BTC is geen pyramide of belegging natuurlijk. Het doel is een alternatief betaalmiddel zijn. De hele wereld moet hier in de toekomst mee kunnen betalen zonder tussenkomst van banken. De haalbaarheid daarvan wordt groter naarmate de kans groter wordt dat financiële markten (kunnen) gaan instorten. De eenvoud van het systeem is subliem natuurlijk. De praktische uitvoerbaarheid zal de toekomst moeten uitwijzen. Maar het is geen belegging. Het doel is gewoon een betaalmiddel zijn. Dat de vroege instappers eraan gaan verdienen is een leuke bijkomstigheid maar geen doel op zich. Welke kant het op gaat is niet duidelijk, maar dit argument is natuurlijk wel belangrijk om te vermelden.

dvh schreef: 29 nov 2017, 09:09 Ondanks de hoge prijs nu ( die relatief is ) is het nog betaalbaar. Maar wat als 1 bitcoin 50k gaat kosten. Dan koopt Jan Modaal niet even een bitcoin.. Hoe hoger de prijs hoe hoger de drempel ? Of zullen juist grote(re) investeerders er dan massaal op losgaan?
Hoe bedoel je dit precies ? Of dacht je echt dat je alleen met hele bitcoins kan werken en dat je daarom misschien wat verkeerde beslissingen hebt gemaakt afgelopen maanden ? Ik hoop het niet voor je natuurlijk.

JdBn

Bericht door JdBn » 29 nov 2017, 12:11

Winst pakken is natuurlijk niet het doel van BTC op zich. Ik zie het ook wel als een nieuw mogelijk betaalmiddel, maar omdat er geen banken/overheden achter zitten moet de prijs van de BTC zich nog ontwikkelen tot het punt wat iedereen vind dat ie waard is. Dat kan $12000,- zijn en dan is binnenkort de stijging ten einde. Gezien de snelheid van de koersstijging en het feit dat de interesse bij het grote publiek nu pas gewekt is (zie ook banken die nu overwegen iets ermee te gaan doen of tenminste met de onderliggende technologie en beurzen die willen gaan aanbieden te speculeren op koersstijgingen/dalingen) kan het nog wel eens zijn dat de uiteindelijke waarde van een Bitcoin niet meer in 5 cijfers is uit te drukken. Of wie weet wel 6, het zou volstrekt bezopen zijn natuurlijk maar dat is koersstijging van het afgelopen jaar ook :roll:

Of er gaat iets afgrijselijk mis en dan issie binnenkort nog maar een kwartje waard :lol: :?

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 29 nov 2017, 12:18

Hoe meer mensen wereldwijd de bitcoin gaan gebruiken voor betalingen hoe hoger de vraag en gezien de beperkte aantallen van BTC zal de prijs daardoor juist nog meer stijgen, eigenlijk net zo lang totdat er een prijsstelling is waarbij de vraag naar BTC als betaalmiddel past bij de koers. Deze prijs zal echter imo een stuk hoger liggen dan de 10k die het nu is....

Macboy

Bericht door Macboy » 29 nov 2017, 12:30

Simpel voorbeeld: 17 miljoen Nederlanders. 17 miljoen bitcoins. Als iedere Nederlander 1 bitcoin heeft, dan is dat best bijzonder. Er zijn er nu hier veel die meerdere bitcoins hebben. Dus je kunt je voorstellen hoe weinig dat aantal is. Er zijn op de wereld 7 miljard mensen. Reken dat maar eens door en dan heb ik het niet eens over de verhouding van al het geld in de wereld vs BTC verhouding.

Bedenk verder dat veel mensen nu over Bitcoin praten. Ik schat dat 20% van de Nederlanders er inmiddels van heeft gehoord. Voordat een aanzienlijk deel daarvan ook echt wat geld durft te storten, dat duurt nog wel even. Dus de kans is natuurlijk vrij groot dat het nog heel erg gaat stijgen.

Als het klopt wat we hier roepen en het wordt niet allemaal verboden, dan zal 1 BTC makkelijk de € 100.000 of € 500.000 moeten kunnen halen. Zeker €1.000.000 is niet opmerkelijk. Maar dan wellicht over 5-10 jaar ?

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 29 nov 2017, 12:37

Als je ziet dat BTC inmiddels de $11k is gepasseerd.. gaat rap omhoog zo.

mark123

Bericht door mark123 » 29 nov 2017, 12:49

BTC is natuurlijk een tijdje onder de radar geweest en niemand snapte het eigenlijk echt. Nu het veel in het nieuws is koopt iedereen iig in NL massaal in. Inmiddels zijn er volgens mij ruim 75% van alle mogelijke coins gemined dus er komen er nog max 25% bij. Ik wacht op mijn autorisatie bij BL3p en dan ga ik toch wat inzetten (stratis winstje) om gewoon voor de long term aan te houden.

Tom

Bericht door Tom » 29 nov 2017, 13:50

Daar staan tegenover duizenden voorbeelden van markten die juist booming waren ondanks dat sommige mensen toen ook een vergelijk maken de tulpenprijs. Het kan alle kanten op, kwestie van geloof/vertrouwen in iets hebben. Ik denk dat cryptocurrency (dus niet specifiek bitcoin) nog maar aan het begin staan.
Ik snap niet zo goed wat het nut is om elke x pagina's dezelfde korte one-liners te roepen. Discussie en tegengeluid is prima uiteraard, maar wat voegt dit zonder onderbouwing toe?

Hielke

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Hielke » 29 nov 2017, 14:08

Hielke schreef: 07 dec 2013, 12:18 Bitcoins: Wat een boeiende materie. Ik heb me er eens in verdiept.

Is het een piramidespel? Absoluut. Maar misschien niet 'by design'. Het is in eerste instantie zo complex dat een vergelijk met old skool pyramidespellen niet voor de hand ligt.

Maar nog veel erger voor de bitcoiners is dat de staatsbanken, zij die het echte monopolie op het creëren, maken en uitgeven van geld hebben, sinds kort wereldkundig hebben gemaakt dat de bitcoin niet als een volwaardige munt zien die net zoals andere nationale munten voor elkaars munten in te wisselen is. De scheiding tussen het werkelijke geld (vooral de dollar en de euro) en het virtuele geld wordt als het ware officieel gemaakt. Ze zouden ook wel gek zijn om dat monopolie aan een stel computermensen over te laten die juist de strijd met dat oude geld willen aangaan.

De implosie van de populariteit en levensvatbaarheid van de bitcoin zien we deze week onder onze ogen gebeuren. Alles en iedereen focust op het fenomeen en banken en nationale overheden rollen over elkaar heen om duidelijk te maken waar de bitcoin in het radarwerk van de globale financiële wereld hoort te staan. De koers is in een paar dagen tijd van 1000 naar 550 dollar gezakt en als ik me niet vergis is er vandaag opnieuw 100 dollar afgegaan. Het begin van het einde.
Ok, ok, ik zat er met die laatste alinea 'wat' naast. :tooth: En mijn hemel, gezien de lap tekst dacht ik er ook nog serieus verstand van te hebben. :roll:

Las een maandje terug een artikel over de praktische inzetbaarheid van bitcoins als betaalmiddel. Daar waar het sommigen in feite om zou moeten gaan. Bitcoin als alternatief en op termijn vervanger van de reguliere mondiale munten als dollar, euro en yuan. In Leeuwarden bleken er vier locaties te zijn waar je met bitcoin kon betalen. Één was er een pension. In een vraaggesprek met de eigenaresse van dat pension kwam naar voren dat ze zelf geen bitcoins had, nog nooit een klant had meegemaakt die met bitcoins wilde betalen, en dat ze in feite ook niet goed wist hoe ze het moest aanpakken als er daadwerkelijk eens iemand zou langskomen die zo zou willen betalen. Er wordt gezegd dat het gros van de daadwerkelijke betalingen met zwart geld en witwassen te maken hebben. Het zal wel, ik weet het niet. Ik weet wel dat anno november 2017 (4 jaar na mijn eerste reactie) de belofte van bitccoin als regulier betaalmiddel niet is uitgekomen. En dan druk ik me matig uit.

Kan de bitcoin die rol als betaalmiddel ooit gaan overnemen. Niet als het aan overheden, banken, reguliere financiële instellingen en een ieder met vermogen die nog niet in bitcoins zit (99 comma nog wat % van de vermogenden). En dit staat los van de technische mogelijkheden van bitcoin waarbij in het huidige model er maar één transactie per 5 seconden kan plaatsvinden. Dit zou nl naar een 10.000 voud moeten uitgroeien. Nee, het is boerenlogica. Waarom zou je de macht en het geld vrijwillig uit handen geven? Dit gaat tegen iedere logica in. Als die blockchain die achter bitcoin zit al zo revolutionair en toepasbaar in het financiële systeem zou zijn, dan gaan banken, overheden en financiële instellingen die techniek zelf toepassen. Samen of los van elkaar. Maar nooit middels de grote concurrent bitcoin.

Ilija, er is geen enkele reden om vertrouwen in de munt voor de toekomst te hebben.

Als je er nu geld mee verdiend hebt of in de toekomst nog geld mee weet te verdienen weet als ie naar $ 100.000 gaat dan is dat schitterend voor je. Well done. Maar een bubble, een pyramide spel is en blijft het. We zitten nu in de eind november fase van mijn geplaatste grafiek over de Tulpen manie. De ratio is er volledig uit. Greed is good is het motto. Pak wat pakken kunt en hoop dat de bom nog niet barst.

Gezien mijn post uit 2013 heb ik er al eens naast gezeten. Wat zal het mij bommen als ik nog eens op m'n neus ga. :wink:

Hielke

Bericht door Hielke » 29 nov 2017, 14:15

Tom schreef: 29 nov 2017, 13:50
Daar staan tegenover duizenden voorbeelden van markten die juist booming waren ondanks dat sommige mensen toen ook een vergelijk maken de tulpenprijs. Het kan alle kanten op, kwestie van geloof/vertrouwen in iets hebben. Ik denk dat cryptocurrency (dus niet specifiek bitcoin) nog maar aan het begin staan.
Ik snap niet zo goed wat het nut is om elke x pagina's dezelfde korte one-liners te roepen. Discussie en tegengeluid is prima uiteraard, maar wat voegt dit zonder onderbouwing toe?
Er zijn zo verhipte weinig roependen Tom. Ook weer een definitie van een pyramidespel. Lemmingen op weg naar de klif.

Ik onderbouw mijn relaas nog, jij countert met "een kwestie van geloof/vertrouwen in iets hebben". Zie je het?

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 29 nov 2017, 14:31

Ik vraag me af wat er met Dash ineens is gebeurd vandaag?

https://coinmarketcap.com/currencies/dash/#charts

Tom

Bericht door Tom » 29 nov 2017, 14:32

Je tussenliggende post was prima (en tegengeluid is uiteraard ook welkom). Gaat mij erom dat alleen maar korte one-liners dat het allemaal kut is niks toevoegen. Daar ga ik uiteraard niet uitgebreid op reageren, zonde van m'n tijd.

--

Bitcoin is ook kut als betaalmiddel, dat zal niemand met kennis van zaken ontkennen. De techniek erachter is nog niet zo ver om zoveel transacties te kunnen verwerken. Maar de techniek bewijst wel dat het systeem, namelijk een transactie-log waarbij meerdere punten elkaar controleren, werkt. Dat an sich is een geweldige uitvinding, want dat maakt het hele systeem decentraal en daar zien veel mensen toekomst in. Dat er een coin komt die wel voldoet is slechts een kwestie van tijd. Vergelijk het maar met Tesla, paar jaar terug ook kut want je kon het ding maar op vijf punten in Nederland opladen. En vandaag de dag ook nog niet geweldig, want hoewel opladen steeds minder een probleem is, is de actieradius nog steeds maar 350km. Maar we weten allemaal dat je over tien of twintig jaar op vrijwel elke straathoek kunt opladen en dat de actieradius van de modellen dan veel beter is. Hoewel ik die ontwikkeling minder leuk vind (ik wil niet elektrisch rijden) hoef je geen helderziende meer te zijn om te weten dat elektrisch rijden alleen maar groter gaat worden. Zo kijk ik ook naar cryptocurrency: acceptatie is nog matig (al vind ik kijken naar fysieke winkels niet handig met een digitale munt, acceptatie op internet is vele malen groter dan winkels in een veredeld dorp als Leeuwarden), techniek is ook nog niet zo ver, maar het systeem werkt en heeft - denk ik - gigantisch veel potentie.

Overheden en banken zullen de boel inderdaad tegen willen houden. Zal een lastig punt worden. Aan de andere kant valt het ook lastig tegen te houden, als ik regulier geld willen ruilen voor een digitaal rijtje willekeurige letters en cijfers is dat eigenlijk moeilijk te stoppen. Dan moet je volledig encryptie gaan verbieden, verder is het niks, is er geen centraal orgaan, het product is digitaal. Ik denk dat men aardig hun hoofd breekt over deze kwestie.

dvh

Bericht door dvh » 29 nov 2017, 14:36

Robin Hartog schreef: 29 nov 2017, 14:31 Ik vraag me af wat er met Dash ineens is gebeurd vandaag?

https://coinmarketcap.com/currencies/dash/#charts
Alles knalt omhoog vandaag..
Eindejaarsgekte :-)

Maar toch zie je de sterke munten alleen maar meer waard worden. soms een correctie. maar overall in een stijgende lijn.

Hielke

Bericht door Hielke » 29 nov 2017, 14:45

But there's an old saying that, when the last naysayer changes their mind and gives in to an investment craze, that's when a bubble bursts.

http://www.bbc.com/news/technology-42138370

Art Cashin, UBS director of floor operations at the New York Stock Exchange, said on CNBC's "Squawk on the Street" that "bitcoin has gone parabolic. I think we're in the fear-of-missing-out phase now."

https://www.cnbc.com/2017/11/27/for-tra ... -time.html

“It’s too far off,” Hiromi Yamaoka, head of the BOJ’s payment and settlement systems department, said on the sidelines of a forum on financial innovation hosted by Thomson Reuters.

“It would change the banking system too drastically.”

https://www.reuters.com/article/us-bitc ... SKBN1DR0MQ

That means based on valuation, bitcoins are four times more expensive than dot-com stocks were at the height of their bubble.

https://www.bloomberg.com/gadfly/articl ... ile-longer

dvh

Bericht door dvh » 29 nov 2017, 14:48

Ik heb mijzelf ingeschreven voor deze ICO
https://www.icoheadstart.com/

8-12 kun je met Ethereum 'MOAT'-coins kopen in een vervroegd stadium ( ICO )..
Probeer het gewoon. Dirk Scheringa aan de top. Kan niet misgaan :-D
Echter is het concept wel een beetje wat Stratis ook wil gaan doen. En voor die paar honderd euro durf ik wel een gokje te wagen.
Degene die de stratis-ICO meegemaakt hebben zijn het vandaag de dag het wijst mee..

Plaats reactie