Het grote DF cryptocurrency topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
dvh

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door dvh » 27 nov 2017, 16:26

Weet je wat demotiverend werkt. Als ik naar mijn werk kijk. Keihard bezig geweest. Best wel wat centjes verdiend. Maar als ik nu de afgelopen 3 jaar elke maand 1 bitcoin gekocht zou hebben .. dan was ik klaar.. kon ik met pensioen.

Ik ben druk geweest met de verkeerde dingen :(

ErikS

Bericht door ErikS » 27 nov 2017, 16:29

Dat werkt voor mij juist bijzonder motiverend. ;-)

Je bent nooit te laat om ergens mee te starten.

Tom

Bericht door Tom » 27 nov 2017, 16:35

Jezelf niet zo laten leiden door geld.
Werken kan ook gewoon voldoening geven. Voldoening die zo'n sterk fluctuerende munt alleen geeft als ie zonder reden stijgt, maar elk ander moment is het kut.

ErikS

Bericht door ErikS » 27 nov 2017, 16:50

Tom schreef: 27 nov 2017, 16:35 Jezelf niet zo laten leiden door geld.
Werken kan ook gewoon voldoening geven. Voldoening die zo'n sterk fluctuerende munt alleen geeft als ie zonder reden stijgt, maar elk ander moment is het kut.
Ik werk er inderdaad ook liever voor.
Maar een lekker zakcentje er naast is altijd leuk!

Zolang hij zo 'Up & Down' gaat als nu, is het voor mij gewoon een sport om er zoveel mogelijk te gaan krijgen met zo weinig mogelijk geld. Gaat me ook meer om de sport dan het geld. Mocht het ploffen heb ik er ook geen problemen mee!

Voor mij was het even een moment van overwinning om zonder verlies de boel eruit te klappen. Had ik alle 1190 Strats gehouden een tijdje terug had ik vandaag een leuke winst gehad. Ik haal echter meer plezier uit het elke twee dagen een keer kopen & verkopen... Ik heb mezelf nu dus ook gewoon een limiet gesteld wat ik maximaal aan geld erin stop. Houdt 't leuk.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 27 nov 2017, 16:50

Inderdaad Tom, zo sta ik er ook in. Die BTC stijging is erg leuk en natuurlijk check ik elke dag ook Blockfolio om de extra 'winst' te bekijken maar ik zou echt geen fulltime trader willen zijn, alleen maar gefocust op geld. Ik kom net bij een klant vandaan, mooie dienst verkocht aldaar. Was een bestaande klant die verder erg enthousiast was over onze dienstverlening. Zoiets geeft me een enorme kick waarna ik met een glimlach weer in de auto stap daarna. Terwijl die dienst me (veel) minder oplevert dan de bizarre BTC stijging van de laatste tijd.

Dat werkplezier zou ik niet halen uit alleen maar m'n geld verdienen met cryptocurrency. Ik vind het ook oprecht leuk om bedrijven en dus mensen te helpen met onze kennis, adviezen en oplossingen. Natuurlijk worden we daar ook voor betaald en is het op deze manier (veel) harder werken dan geld 'verdienen' met crypto's maar de voldoening is ook veel groter. Zingeving noemen ze dat, ook het gevoel hebben dat je iets nuttigs doet. Elk uur blockfolio checken is ook leuk maar doet weinig voor je zingeving. :)

Tom

Bericht door Tom » 27 nov 2017, 16:58

Ik vind het handelen in crypto en naar winst kijken ook leuk hoor, doe het met hetzelfde doel (buiten het feit dat ik ook in blockchain geloof): meer overhouden dan je erin stopt.
Maar ik zou er niet fulltime mee bezig willen zijn, je leeft continu in grote onzekerheid. Hard werken geeft mij meer voldoening (qua creativiteit, met mensen bezig zijn, waardering van klanten, ik leer nog elke dag bij, etc.). Los van gouden bergen zou ik dat niet willen missen.

Will F.

Bericht door Will F. » 27 nov 2017, 17:07

Wijze woorden hier van Tom en Wouter, vergeet ook niet dat er legio traders zijn die erop toeleggen, die hoor je alleen niet. Voor mij zit het hem in heel af entoe wat centjes in een blockchain platform of toepassing steken middels een token/coin waarin ik wel vertrouwen heb en dat m.i. toekomstig bestaansrecht heeft.

Will F.

Bericht door Will F. » 27 nov 2017, 17:10

BTC krijgt binnen een maand een forse correctie, kunnen allemaal wel roepen dat er zakenbanken met futures op BTC komen en die zullen er ook komen maar dat betekent ook short posities. Daarbij is dat nieuws (van de komst van het wallstreet geld) nu wel aardig verwerkt in de koers.
Laatst gewijzigd door Will F. op 27 nov 2017, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Will F.

Bericht door Will F. » 27 nov 2017, 17:12

ErikS schreef: 27 nov 2017, 15:59
Zouden jullie het aan of afraden om dat op bijvoorbeeld een Ipad te doen die je alleen hiervoor gebruikt?
Vpn en ledger gebruiken is wat ik begrijp het beste, dan kan je wel je ipad blijven gebruiken.

dvh

Bericht door dvh » 27 nov 2017, 20:41

@Tom/Wouter betreft voldoening. Mijn vrouw zegt ook altijd: 'dat is toch fijn, daar heb je voor gewerkt. Geeft toch voldoening?!'

Nou.. als ik morgen 25mil. win. Dan 'werk' ik nooit meer. Het zal mij een biet zijn hoe ik aan de centen kom. Ik krijg geen voldoening aan 'werken voor geld'. Beetje lastig uit te leggen wellicht. Ik werk, en ik vind mijn werk (best) leuk. Ik doe het ook al erg lang. Weet niet beter enzo. Maar juist dat sociale aspect. Tuurlijk vind ik het fijn als ik iemand help. Maar ja, dat doe ik al tig jaar.. dat is ook zo speciaal niet meer zeg maar :-)

Ik zou het wel fijn vinden om niet tot mijn 60ste te hoeven werken. 50 is de planning. Maar 40 zou ook mooi zijn :-) Genoeg andere hobby's ipv werken.
En het werken is niet verkeerd. Ik heb het eigenlijk fantastisch. Ik sta droog en warm. Heb geen baas die zeurt. Ik kan zolang het toelaat doen en laten waar ik zin in heb. Wil ik een dag lang op DF zitten dan kan dat. Het is niet dat. Het 40-50-60 uur per week bezig zijn met één enkel iets , al bijna 20 jaar lang. Dat vind ik 'verkeerd'.. als in; Ik hoef/zoek geen voldoening van mijn arbeid. Laat mij maar lekker luilakken en geld uitgeven ( als je 25mil hebt... ;-) ) .. genoeg leuks te doen hoor. Haal ik daar mijn voldoening wel uit ^_^

Maar met die 250 stratis die ik momenteel bezit zal dat niet lukken..

ErikS

Bericht door ErikS » 27 nov 2017, 21:14

HODL!

;-)

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 27 nov 2017, 21:23

Snap je wel David. Ben zoals je weet zelf ook ondernemer, heb een clubje personeel rondlopen (man of 12). Heb zelf een tijdje wat afstand genomen van de zaak. Was er nog wel dagelijks bij betrokken maar deed amper tot geen uitvoerende taken meer, alleen nog ondernemers/managementdingen. Ik ben van mening dat een bedrijf feitelijk een 'systeem' moet zijn wat op dagelijkse basis ook opereert zonder de input van 'de baas' (er vanuit gaande dat er personeel is natuurlijk). Heb me bewust uit de dagelijkse operatie gemanoeuvreerd dus.

Heb dat een klein jaar gedaan. Heel veel vrijheid, veel tijd beschikbaar ook. Maar weet je, ik begon me toch ietwat te vervelen. De dagelijkse 'druk' was er een beetje af. En ik merkte aan mezelf dat het puntje 'zingeving' het probleem was. Had niet echt een voldaan gevoel aan het einde van de werkdag. Het lijkt allemaal leuk, een shitload aan tijd beschikbaar maar ook dat heeft een keerzijde, althans zo voelde ik dat.

Nu kwam het een maand of 2 terug zo uit dat we afscheid namen van een personeelslid (verkoper/adviseur) die niet voldoende presteerde. In eerste instantie was het idee om hem te vervangen met een nieuwe, hadden ook al een gesprek met een nieuwe kandidaat gehad. Maar uiteindelijk toch besloten dat ik het zelf weer ging doen (advies en verkoop). Hierdoor heb ik het weer een stuk drukker gekregen. Klanten vinden het ook leuker merk ik, als ze met 'de baas' praten. :) Zo werkt het toch. Ik rij ook weer veel meer, maak weer langere werkdagen. Maar ik vind het eigenlijk wel weer heel leuk om zelf relaties te bezoeken. Ik heb weer meer het idee dat ik zelf direct bijdraag aan successen in mijn bedrijf. Dus ja, mijn zingeving en voldoening is in die zin beter. En een BMW 440i Gran Coupe om in rond te rijden helpt natuurlijk ook voor de werkvreugde. :tooth:

Dus ik zou wel blijven werken, ook als ik een paar jaar geleden 500 BTC had gekocht en nu 'klaar' zou zijn. Dus eigenlijk is het maar goed dat ik er niet zoveel heb. :P

Ietwat offtopic maar wel een interessant onderwerp natuurlijk. En nu eerst weer ff Blockfolio checken. :kikker:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 28 nov 2017, 08:13

Ik roep al 8 jaar : over 4 jaar ga ik stoppen. Nou heb ik een duur scheidinkje voor de boeg maar ik zou dat nog steeds kunnen doen. Maar niks doen en een beetje rondhangen en hobbies doen is behalve erg duur ook weinig voldoeninggevend. Een oud collega van me is er anderhalf jaar tussenuit geweest en de wereld over gaan zeilen met de familie. Hij was er helemaal klaar mee en was zo blij weer aan de gang te gaan. Na een jaar was hij die gozer met die witte boot met blauwe strepen. Gemiddelde gesprek ging over zeilen en zo en z'n hersenen waren afgestorven. Dus klinkt allemaal heel leuk maar niet iedereen kan omgaan met niks doen.

allen

Bericht door allen » 28 nov 2017, 08:20

Tja, anderhalf jaar om he heen kijken en alleen maar golven zien. Verbaast me niets.... :lol:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 28 nov 2017, 08:29

Hij zeilt nog steeds graag maar moet er nu tijd voor vrij maken en kijkt ontzettend uit naar een weekendje zeilen. Is heel anders dan elke dag je hobby KUNNEN doen.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 28 nov 2017, 08:46

Goede punten van Wouter/Tom/TomGTR inderdaad. Maar ik snap David ook wel 'n beetje, dat herken ik ook wel(winkeltje spelen).
Maar hang de laatste jaren zeer zeker meer naar wat de eerste drie melden.

Ik dacht 10 jaar terug ook op m'n 50e(das over 2.5jaar nu) te stoppen, de zooi te verhuren en in Catalunya ofzo een huisje te hebben. Niet dus! En weetjewat. Beter van niet. Wat moet ik daar?
M'n vrouw werkt sinds anderhalf jaar bijna fulltime mee in de toko en dat gaat bijzonder goed, totaal frisse kijk en geen gedoe onderling(dat moet je ook nog maar afwachten).
Ik heb 'n paar hobbies, maar daar kan ik m'n dagen écht niet geheel mee vullen. Ja als ik een paarhonderd bitcoins ter beschikking heb los van alles, dan misschien...

'Wees blij dat je werken mág en kán' dat heb ik zo vaak van de vorige generatie(ouders) en oude garde gehoord, en je hoort nu ook natuurlijk tegengeluiden van 'ik moet nog tot 67, straks misschien 68,69!' maar ik ga nu wel voor dat eerste hoor.
Elke dag taken/doelstellingen vervullen. Dingen DOEN, regelen. Afmaken. Dan maar 'n beetje (veel soms) stress. Maar geeft mij inderdaad een beter gevoel. Tuurlijk zijn mijn weekenden kort want 6 dagen per week tent open, ik werk al>25 jaar zaterdags ook. Maar ok, ik kan 'doen en laten wat ik wil' (in de winkel) , weinig vrije dagen, weinig vrije tijd(behalve 's avonds), maar ik ben er wel content mee, dat was 5 jaar ofzo geleden wel anders.

ErikS

Bericht door ErikS » 28 nov 2017, 09:11

Ik zou nooit willen stoppen met werken, maar wel naar een constructie van wat minder dagen op de werkvloer & een goede bedrijfsleider.
Iemand aan wie je taken kan over laten, iemand die het vertrouwen heeft om andere dingen te doen & uit te voeren.

Dan lekker iets minder verplicht alle dingen doen, maar ook een hoger verwachtingspatroon aan iemand kunnen koppelen.

dvh

Bericht door dvh » 28 nov 2017, 09:29

Zo is het altijd wel wat natuurlijk :-)

Ik heb 8 jaar in Den Bosch lopen rennen en winkeltje spelen met 7 personeelsleden. Dat was druk. Lange dagen en veel gedoe. Wel veel geleerd. Gelukkig ook wat verdiend :-)... Nu bijna de afgelopen 4 ( gaat snel joh.. ) jaar alleen gewerkt zonder personeel. Veel meer zelf doen. Veel minder gedoe. Zaken gaan goed. Zoals ik al zei, ik heb eigenlijk helemaal niks te klagen. Gezond , gezin , lekker huis, leuke auto , geld voor extratjes..

Alleen zo weinig vrije tijd.. Altijd maar werken.
Probeer nu wel gewoon meer vakantie te nemen. Heb jaren met één a hooguit twee weken vakantie per jaar gedaan. Dat doe ik nu niet meer. Ga over een paar weken weer naar Oostenrijk. Keertje wintersporten. Van het voorjaar misschien nog een weekje en deze zomer gooi ik de tent gewoon 3 weken dicht.

Nu heb ik mijn voorganger natuurlijk als voorbeeld hoe het leven ook kan lopen. Werken tot je 60ste.. alles opsparen.. winkel verkopen.. lekker ervan denken te gaan genieten.. Om vervolgens uit de lucht geschoten te worden .. Je kan het zo gek niet bedenken. Maar dat is toch wat. Heel je leven tussen 4 muren alles uitstippelen voor je ouwe dag.. En die ouwe dag komt er niet.

Probeer het er gewoon nu van te nemen. Maar dat geld. Dat reken ik gewoon om in 'vrije jaren'.. Of financiële vrijheid. Hoe meer je ervan hebt. Hoe minder je dingen moet. Je kan het steeds meer zelf gaan bepalen.
'do whatever the fuck u want-money'. Dat is de situatie die je probeert te bereiken.

Een 440 Wouter. Kei-leuk. Maar ik ken mijzelf. Daar ben ik in 3 maanden aan gewend en vind ik het niet speciaal meer. Ik wen erg snel aan alles en heb niet zoveel 'hebbe' gevoel meer bij materialistische dingen.

Vrijheid en de behoefte om palmboomeilandjes te bezoeken. Dat gevoel wordt steeds sterker naarmate de jaren verstrijken...
Beetje zoals Hanz. Lekker in Brazilië rondhangen :-)

Anyway.. Bitcoins gaan lekker.. wou dat ik er meer had :tooth:

Robin

Bericht door Robin » 28 nov 2017, 09:38

Goed verhaal David, komt wel 95% met mijn verhaal overeen eigenlijk, maar dan kijk ik weer naar buiten en dan denk ik: zoveel water wat er nu valt hebben ze in de Sahara niet!

allen

Bericht door allen » 28 nov 2017, 09:39

Hanz heeft die goede manager in de zaak staan zodat hij niet alles hoeft te doen. Dat scheelt...
Ik ken helaas ook wat leuke verhalen van mensen die pas vrij gingen nemen wanneer de schulden waren ingelost. Nooit meer kunnen genieten van het geld, nooit genoten van wat tijd met de kinderen. Goede vriend, veel jonger dan ik, kreeg een hersenbloeding. Hij leeft nog, maar energie om wat te doen of echt te werken?
Hoewel het aantal slecht afgelopen voorbeelden ( nog net op twee handen te tellen) ruimschoots overtroffen wordt door mensen in een wat gelukkigere positie zet het je wel aan het denken.
Als het mogelijk is om minder te werken en meer tijd met je dierbaren te spenderen is dat misschien niet eens iets waarvoor je je hoeft te schamen. Dan maar niet ieder half jaar op Autoscout rondhangen.

Robin

Bericht door Robin » 28 nov 2017, 09:50

^^^^ Inderdaad allen en je leeft in het hier en nu. Het moet 'nu' gebeuren.
Tuurlijk plan je een toekomst, maar 't gaat toch vaak net even ongepland(vaak niet negatief soms wel) achteraf gezien.
Wat helemaal funest is de insteek van: Had ik maar...(dit en dat wel niet gedaan)
Dan moet je 't nu alsnog proberen.

JP

Bericht door JP » 28 nov 2017, 10:02

Interessante topicwending, misschien wel een afsplitsing waardig. ;) Heb zelf ( welliswaar door omstandigheden, ik was toen 33) al eens een jaar bewust sabbatical gehouden. Nee geen bucketlistachtige dingen afstrepen maar gewoon even pas op de plaats maken om daarna m’n leven 180graden om te gooien... :thumbup: Geniet nu, want niet iedereen haalt de 69 jaar (of wanneer onze AOW ooit begint) Werk is ook niet alles, mijn pa is net bij 69 gestopt. 49.5jaar bij dezelfde baas en er kon nog geen bedankje af !!

Robin

Bericht door Robin » 28 nov 2017, 10:08

JP schreef: 28 nov 2017, 10:02 49.5jaar bij dezelfde baas en er kon nog geen bedankje af !!
Dat zou wederzijds moeten zijn toch? Ik weet niet hoor. Snap je punt wel dus geen aanval.

JP

Bericht door JP » 28 nov 2017, 10:20

Nee want nu hij gestopt is moeten ze waarschijnlijk de zaak opdoeken. Even kort: transportbedrijf, 7 trucks en 1 met kraan. Die laatste had altijd werk, de rest ging in de winter de ww in. Pa deed de kraan en had altijd werk. Door de jaren zo’n contactkring opgebouwd dat opdrachgevers hem belde en niet de eigenaar. Mijn pa vertelde wat hij moest doen en niet andersom. Oh en verder al het onderhoud in een onverwarmde garage en zelf nieuwe autos spuiten met wat oude kranten als afplak. Gelukkig dat zijn opdrachtgevers wel pas nog een feest hebben geven.

Robin

Bericht door Robin » 28 nov 2017, 10:26

Tja zo kan dat gaan inderdaad JP. Duidelijk verhaal. Nou laat 'm maar genieten.

Plaats reactie