Dat schiet ook lekker op.
Zul je zien dat ze nog een keer de VANOS gaan vernieuwen,kun je over een week of 2 weer terug

Ik hoop voor je dat je garantie voorlopig nog niet over is

Het kan zijn dat toch daar het probleem ligt, gewoon een niet goed functionerende spanner...dat kan aan de oliekanalen liggen of het hele ding zelf, vraag is hebben ze die compleet vernieuwd en niet alleen de ketting want das niet het euvel, hetzelfde hebben ze bij de M3 dan willen ze meteen alles vernieuwen maar het is vaak al verholpen met alleen de hydraulische spanner!...dus vraag eens aan die lui die "zogenaamd" een nieuwe set erop hebben gezet of ze die ook hebben vervangen, en volgende keer het oude spul wat eruit komt controleren want zeggen en doen is ook 2..ik vraag tegenwoordig altijd om al het spu wat vernieuwd is te laten zien en dat ze dat moeten bewaren!! houd ze scherp en jij begrijpt het beter...succes kerel.Fabian schreef:Rene, dat is inderdaad de hydraulische kettingspanner van de distributie.
Daar heb ik ze al op gewezen sinds de 1e keer 5 maanden terugHet gekke daarvan is alleen: je zou verwachten dat die dan geluid maakt meteen bij de koude start ivm de oliedruk.
Het gekke is dat het bij mij na een minuut of 2 begint. Je hoort het echt hard ratelen, en ik geeft toe: het lijkt uit de VANOS te komen. Maar een rammel in een metalen blok kun je natuurlijk overal horen....
Rene,GTRene schreef:Het kan zijn dat toch daar het probleem ligt, gewoon een niet goed functionerende spanner...dat kan aan de oliekanalen liggen of het hele ding zelf, vraag is hebben ze die compleet vernieuwd en niet alleen de ketting want das niet het euvel, hetzelfde hebben ze bij de M3 dan willen ze meteen alles vernieuwen maar het is vaak al verholpen met alleen de hydraulische spanner!...dus vraag eens aan die lui die "zogenaamd" een nieuwe set erop hebben gezet of ze die ook hebben vervangen, en volgende keer het oude spul wat eruit komt controleren want zeggen en doen is ook 2..ik vraag tegenwoordig altijd om al het spu wat vernieuwd is te laten zien en dat ze dat moeten bewaren!! houd ze scherp en jij begrijpt het beter...succes kerel.Fabian schreef:Rene, dat is inderdaad de hydraulische kettingspanner van de distributie.
Daar heb ik ze al op gewezen sinds de 1e keer 5 maanden terugHet gekke daarvan is alleen: je zou verwachten dat die dan geluid maakt meteen bij de koude start ivm de oliedruk.
Het gekke is dat het bij mij na een minuut of 2 begint. Je hoort het echt hard ratelen, en ik geeft toe: het lijkt uit de VANOS te komen. Maar een rammel in een metalen blok kun je natuurlijk overal horen....
helaas, hydraulische klepstotersborism3 schreef:Heb je al eens gedacht aan de klepspeling?? Volgens mijn kan daar ook een ratel vandaan komen...
Hydraulische stoters kunnen ook behoorlijk tikken als er 1 defect is (heb ik ook gehad bij m'n Clio Williams),maar dan komt het geluid niet uit de distributie.Fabian schreef:helaas, hydraulische klepstotersborism3 schreef:Heb je al eens gedacht aan de klepspeling?? Volgens mijn kan daar ook een ratel vandaan komen...![]()
De ratel komt duidelijk uit de distributie/vanos.
Klopt, heb 2 weken terug ervaren hoe dat tikt. Toen bleef er 1-tje hangen bij mij, behoorlijk vervelend tikje inderdaad!Dennis van der Schoot schreef:Hydraulische stoters kunnen ook behoorlijk tikken als er 1 defect is (heb ik ook gehad bij m'n Clio Williams),maar dan komt het geluid niet uit de distributie.Fabian schreef:helaas, hydraulische klepstotersborism3 schreef:Heb je al eens gedacht aan de klepspeling?? Volgens mijn kan daar ook een ratel vandaan komen...![]()
De ratel komt duidelijk uit de distributie/vanos.
geen idee wat het was. Heel vreemd. Op de snelweg ineens een giga aanlopend geluid, alsof er een wiellager vastliep ofzo. Gestopt en gekeken, niets te zien. Weer doorgereden en toen begon het weer, en echt hard, over het geluid van de radio heen, dus niet niks dat geluid. Weer gestopt, niks gevonden. Remmen, sturen, lastwissels, ontkoppelen, schakelen etc etc, het maakte allemaal niets uit voor het geluid. Als je stopte was het weg. Heeft dus 60km geduurd. Geen wielen die warm aanliepen of wat dan ook.Jeroen Watermulder schreef:He, mijn trouwe ouwe 205je kapot?Fabian schreef:Vannacht ging alleen ook mn 205-je kapotNie leuk nie, heb je 2 auto's, allebei kapot
Wat is er mee aan de hand dan? Ding liep zo lekker.
sja, er zitten inderdaad wel nieuwe hoezen op ja. Dank voor de tip!Joy Jolliffe schreef:Dit verhaal klinkt als een buitenste homokineet die geen vet meer heeft. Vaak worden er hoezen vervangen en te weinig vet in de hoes gestopt tijdens montage. Na een tijdje krijg je dit soort problemen. Controleer of er genoeg vet in de hoes en homokineet aanwezig is.
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Berry1000RR, Bokkepoot, D. Peters, Google [Bot] en 12 gasten